Boxutcán áthajtásos büntetést helyezett kilátásba Charlie Whiting versenyigazgató azon pilóták számára, akik szándékosan szélesen veszik a La Source hajtűkanyart, hogy így nyerjenek nagyobb lendületet.
A tavalyi Belga GP-n Kimi Räikkönen több alkalommal is (vissza)élt a kiszélesítés lehetőségével, a Ferrari pilótája így tudta megelőzni Giancarlo Fisichella Force Indiáját a vezetésért az 5. kör elején, egy safety car-periódust követően.
Whiting a vasárnap reggeli eligazításon világosan az F1-es mezőny tudtára adta, hogy sem ő, sem a versenybírák (köztük az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell) nem fogják tétlenül nézni, hogy bárki kimenjen a célegyenest lezáró hajtűkanyar aszfaltozott kifutóterületére – hacsak nincs nyomós oka erre. A pilóták „elkedvetlenítése” érdekében még egy új műfüves részt is kialakítottak a La Source szegélyénél.
Lewis Hamilton bízik abban, hogy mindenkibe fogja tartani az új rendelkezést. „Néhány versenyzőtársaim vetette fel ezt az ötletet. Nigel Mansell mindenkit megkért, hogy legyen fair, és vezessen a saját határain belül. Mindenki tudja, hogy a fehér záróvonalak között kell maradni – remélem, mindenki fair módon be is tartja majd ezt.”
Michael Schumacher viszont úgy véli, hogy az új szabályozás csak tovább bonyolítja a helyzetet. „Úgy érzem, lesznek még viták ekörül, hiszen ha valakit meg kell tolni [a sportbíróknak], és hiába vár arra, hogy megtolják, lehetnek még ebből félreértések” – véli a Mercedes rangidős pilótája.
„Kimi tavaly nem lett volna képes megtartani a sebességét, fékeznie kellett volna. Eleve úgy ment bele abba a kanyarba, hogy előre tudta, hogy így sokkal kevésbé kell lelassítania. Hogy ez jó lesz-e így, vagy sem – hamarosan kiderül! Szerencsére van a versenybírák között egy régi, tapasztalt versenyző, ezét remélem, hogy Nigel helyesen fogja megítélni az eseményeket” – értékelt a hétszeres világbajnok.
Utolsó kommentek