HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Hamilton nyert Spában, átvette a vb vezetését Webbertől

2010.08.29. 16:42 Real Simon says

Lewis Hamilton nyerte az esővel és safety car-periódusokkal nehezített Belga Nagydíjat Spa-Francorchamps-ban. A McLaren versenyzője rögtön a rajt után megelőzte a pole pozícióból esetlenül rajtoló Mark Webbert (Red Bull), és onnantól fogva nem engedte ki a kezéből az irányítást.

Ez volt Hamilton idei 3. diadala (Isztambul és Montreal után), aminek köszönhetően a 25 éves angol három ponttal átvette a vb-tabella vezetését Webbertől. Az angol végig kontroll alatt tartotta a versenyt (és a mezőnyt), megérdemelten szerezte első győzelmét Spában (valójában a másodikat, de 2008-ban megbüntették, mert állítólag szabálytalanul előzte meg Räikkönen Ferrariját).

Lewis Hamilton (GB) McLaren-Mercedes, a Belga Nagydíj győztese (Fotó (c) McLaren)

Egyetlen megingása volt csupán: amikor tíz körrel a befutó előtt leszakadt az ég, és slickgumikon a depó felé lavírozva lecsúszott a pályáról. A McLaren szerencsésen átevickélkt a kavicságyon, majd milliméterekkel kerülte el a korlát melletti guimifalat, ám végül a vezetés elvesztése nélkül tudott visszatérni a pályára.

Webber nagy reményekkel indult neki a 44 körös versenynek, és ahhoz képest, hogy az első kört csak a 7. helyen zárta (az ausztrálnak kuplungproblémákkal kellett szembesülnie a rajtnál), a második hely a lehető legjobb eredménynek számít. Amellett, hogy kiegyensúlyozottan versenyzett, Webber sokat profitált a turbulens, esős időszakokkal megszórt versenyből, a vetélytársak hibáiból is.

A legnagyobb „szívességet” a saját csapattársa, Sebastian Vettel tette az ausztrálnak, amikor a 17. körben a második pozíciót őrző Jenson Buttont támadta a Buszmegálló-sikánnál, és egy hirtelen manőver miatt a Red Bull belebicskázott a McLaren oldalába. Button szabályosan védte a belső ívet, és amikor észlelte, hogy Vettel kihúzódik mellé, későn kezdett el ráfordulni a sikán első (balos) kanyarjára. Vettel azonban – a szélárnyékból való hirtelen kitörése, valamint az eső miatt a pályán maradt vizes foltok miatt – nem tudta korrigálni a fékezés alatt hirtelen jobbra keresztbe álló kocsiját, és valósággal meglékelte az MP4-25 oldaldobozát. Ez Button azonnali búcsújához vezetett (a McLaren első és második helyen állt akkor), míg Vettel egy kerékcsere, valamint a baleset okozásáéret rámért áthajtásos büntetés letöltése után folytatni tudta a küzdelmet. A mezőny végére esett vissza, ahonnan a többiekétől jelentősen eltérő gumistratégiával, sok előzéssel igyekezett feltörni. Az egyik ilyen előzésbe azonban ismét beletört a bicskája: épp Tonio Liuzzival kakaskodott, ám a Red Bull még nem előzte meg teljesen a Force Indiát, az olasz kocsijának első szárnya kivágta az RB6 bal hátsó kerekét, így Vettel újabb kerékcserére kényszerült. A kezdők módjára, átgondolatlanul és felelőtlenül versenyző németet végül a 15. helyen intette le a kockás zászló.

Mark Webber (AUS), Red Bull-Renault - örülhet a 2. helynek (Fotó (c) Red Bull)

Három kevésbé sikeres verseny után Robert Kubica a harmadik helyre hozta be a Renault-t, ami több volt, mint amit reálisan ki lehetett volna hozni az R30-asból. A lengyel a rajt után kétségbeesetten védte a pozícióját Buttonnal szemben (a két kocsi össze is ért, amit a McLaren első szárnyának pereme bánt), de a Renault sérülés nélkül átvészelte a közelharcot, és Kubica megérdemelten állhatott fel a dobogóra.

A Mercedes a lehető legtöbbet hozta ki a változékony időjárás miatt fejtetőre állított versenyből. Michael Schumacher az utolsó előtti rajtsorból (21.), Nico Rosberg a szintén nem sok optimizmusra okot adó 14. rajthelyről vághatott neki a futamnak. Mindketten tudták, hogy csak akkor lehet esélyük a felzárkózásra, ha esni fog. Ross Brawn irányításával a két Ezüstnyíl hagyta a legkésőbbre a kerékcseréjét (akkor épp a több mint dicséretes 5. és 6. helyet foglalták el), és a második safety car kiállása után, négy körrel a leintés előtt Rosberg még meg tudta előzni Schumachert, így végül Nicót a hatodik, Michaelt a hetedik helyen intették le. Alighanem ez volt a lehető legtöbb, amit a Mercedesből ki lehetett préselni Spában.

A biztonsági autó beküldését egyébként Fernando Alonso idézte elő, aki a 39. körben az esőtől csúszós szegélykőre hajtott, ettől a Ferrari nekiment a korlátnak, majd keresztbe állt meg a pályán. A Scuderia becsületét a remekül versenyző Felipe Massa mentette meg, aki negyediknek hozta célba a McLarenhez és a Red Bullhoz képest erősen „második ligás” benyomást keltő Ferrarit.

A verseny után az eredetileg tizedikként befutó Jaime Alguersuarit megbüntették, mert a 43. körben a Buszmegálló-sikánt levágva előzte vissza Tonio Liuzzit. A stop-and-go büntetést (a verseny befejeződése miatt) 20 mp időbüntetésre változtatták, így a Force India olasz pilótája foglalhatta el az utolsó potszerző helyet. Ez volt a Force India harmadik kettős pontszerzése idén, Monte-Carlo és Montreal után.

Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Végeredmény (44 kör = 308,052 km)

1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:29:04,268 (207,509 km/h)
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault  + 1,571 mp.h.
3. KUBICA (PL) Renault        + 3,493”
4. MASSA (BRA) Ferrari        + 8,264”
5. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 9,094”
6. ROSBERG (D) Mercedes GP       + 12,359”
7. SCHUMACHER (D) Mercedes GP + 15,548"
8. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 16,678"
9. PETROV (RUS) Renault + 23,851"
10. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes + 34,831"

11. DE LA ROSA (SPA) Sauber-Ferrari + 36,019"
12. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 39,895"
13. ALGUERSUARI* (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 49,457"
14. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth + 1 kör h.
15. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 1 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 1 kör h.
17. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth + 1 kör h.
18. GLOCK (D) Virgin-Cosworth + 1 kör h.
19. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth + 1 kör h.
20. JAMAMOTO (JAP) Hispania-Cosworth + 2 kör h.
* 20 mp büntetést kapott, mert a sikán átvágásával előzte meg Liuzzit

Leggyorsabb kör: 1:49,069 (231,178 km/h) Hamilton, a 32. körben 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr32256692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zevilaga 2010.08.30. 20:04:41

Király verseny volt, Buttont meg Barrichellot nagyon sajnálom. A bíráknak meg megszavaznék a korábban már kiérdemelt diliház mellett egy szemüveget is, amiért Rubens balesetét vizsgálni kezdték...
A McLarenek nagyon meggyőzőek voltak, Vettel pedig bemutatja, hogy kell a mezőny legjobbjaként a legjobb kocsival elveszteni a VB-t. Már tényleg meg sem érdemelné.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása