Három évvel a McLaren-Ferrari kémbotrány után az olasz államügyészség 20 hónapos börtönbüntetésre ítélte a botrány kirobbantóját, Nigel Stepneyt.
Stepney akkoriban a Ferrari vezető mérnöke volt, és azzal vádolták, hogy ő juttatta a McLaren kezére a Ferrari F2007 technikai dokumentációját. Az egykori főmérnök ügyvédei egyezséget kötöttek a bírósággal, így védencük 600 euró (kb. 166 ezer Ft) óvadék ellenében szabadlábon maradhat.
Stepney 2007 áprilisában egy Barcelona melletti üdülőhelyen találkozott barátjával, Mike Coughlannel (aki az ősi rivális, a McLaren főtervezője volt), neki adta át az F2007 teljes, 870 oldalas technikai dokumentációját. Később a Scuderia vezetése már figyeltette Stepneyt, aki Monte-Carlóban lebukott, amikor ismeretlen eredetű fehér port próbált az egyik Ferrari tankjába juttatni, vagyis megpróbálta szabotálni az istálló sikerét.
A Nemzetközi Autós Szövetség 2007 szeptemberében tárgyalta az adatlopási botrányt, melynek végén a McLarent kizárta a konstruktőr-vb-ről, eltörölte a pontjaikat, továbbá 100 millió dolláros pénzbüntetést szabott ki a wokingi alakulatra. Az FIA eleinte elvárta a Formula-1-es csapatoktól, hogy többé ne adjanak munkát Stepney-nek és Coughlannak, később azonban Max Mosley elnök „megkegyelmezett” a két főkolomposnak. Stepney azzal fenyegetőzött, hogy egy könyvet fog kiadni, amelyben leleplezi az adatcsere-botrány valódi részleteit, de az angliai kiadók sorra hátráltak ki mögüle (valószínűleg nem véletlenül). Végül az FIA-GT sorozatban szereplő Gigawave csapatnál kapott állást, majd a Sumo Powerhez szerződött.
Stepney Ross Brawn technikai igazgatóval együtt, a második hullámban érkezett a Ferrari csapatához 1997-ben a Benettontól. Az ő feladata volt biztosítani, hogy a csapat minden egyes szerelője időben elvégezze a rá bízott feladatokat, így elévülhetetlen érdemeket szerzett Michael Schumacher 2000 és 2004 között tartó világbajnoki sikersorozatában.
Tette valószínűleg azzal magyarázható, hogy Ross Brawn távozása után ő szeretett volna régi kollégája helyére kerülni technikai igazgatónak, a Ferrari azonban egy saját nevelésű mérnököt, Mario Almondót nevezte ki erre a posztra.
Utolsó kommentek