Sebastian Vettel győzelme és Mark Webber második helye révén a Red Bull Racing megnyerte a konstruktőrök világbajnokságát a Brazil Nagydíjon. Alonso harmadik lett, ezzel vb-éllovasként fordulhat a szezonzáró futamra, míg Hamilton gyakorlatilag kiesett az esélyesek köréből.
Fernando Alonso végig a biztos harmadik helyet tartotta szem előtt – amit meg is szerzett –, így továbbra is a világbajnokság éllovasaként készülhet az utolsó versenyre Abu Dzabiban. A spanyol elég visszafogottan rajtolt, nehogy egy óvatlan mozdulattól megsérüljön a Ferrari, inkább besorolt Hamilton McLarenje mögé. Az F10 azonban gyorsabb volt, mint az MP4-25, így Fernando a második körben, a Senna s-kanyarban megelőzte a wokingi masinát, majd nem sokkal ezután a pólusról indult Nico Hülkenberg Williamsét is maga mögé utasította.
A McLaren-Mercedes elmaradt a tőle elvárható tempótól, Lewis Hamilton csak a negyedik helyre volt jó Interlagosban. ezzel az angol pilóta szinte elvesztette világbajnoki esélyeit. Hamilton csak abban az esetben lehet bajnok, ha nyerne Abu Dzabiban, Alonso nem szerezne pontot, a Red Bull-pilóták pedig a vert mezőnyben végeznének, amire a mai futam alapján vajmi kevés esély látszik.
Vettel egy kör kivételével – amikor kiállt kereket cserélni – végig vezette a Brazil Nagydíjat, 71 körön keresztül kontrollálta a tempót. Amikor Webber rákapcsolt és néhány tizeddel gyorsabb kört ment, a német azonnal válaszolt, és egyszer sem engedte másfél másodpercnél közelebb magához csapattárs-riválisát. Webber a Tonio Liuzzi gumifalnak csapódása miatt pályára küldött safety car kiállása után nem tudott támadási pozícióba kerülni a vezetésért, ezért spórolósra vette a figurát. Alonso – akit versenymérnöke, Andrea Stella folyamatosan tájékoztatott a Red Bullok köridőiről – az utolsó 15 körben felzárkózott Webberre, gyorsabb is volt de végül nem tudta támadni az ausztrált.
Nem is kellett, számára ugyanis a harmadik hely ideális eredménynek számított a bikás kocsik mögött. A spanyol a mindent eldöntő futam előtt 246 ponttal rendelkezik, nyolccal többel, mint Webber és 15-tel többel, mint Vettel. Egy biztos: Abu Dzabiban a Ferrari ászának lesz a legkevesebb vesztenivalója.
Jenson Button volt az első, akit csapata berendelt kerékcserére (szuperlágyról középkemény gumikra váltott a 11. körben), ami remek stratégiai húzásnak tűnt. Az angol úgy előzött, lépkedett egyre feljebb, mint akinek a homlokához puskacsövet tartottak előző éjszaka. De a futam közepére elfogyott a McLarenből a szufla, és miután utolérte a negyedik helyet őrző Hamiltont, a csapat a jobb helyen autózó csapattársa védelmére rendelte a távozó világbajnokot. Button lemaradása immár 47 pontra nőtt a vezető Alonsóhoz képest, így ő már biztosan nem védheti meg világbajnoki címét.
A kevés előzést hozó, inkább a világbajnoki pozíciók miatt érdekes versenynek üde színfoltja volt a két Mercedes szereplése. Michael Schumacher öt hellyel rajtolt Nico Rosberg előtt, a futam végén mégis a fiatalabbik német örülhetett jobban. Nico annak ellenére hatodik lett, hogy háromszor járt a depóban (ebből kétszer a safety car idején), Nick Heidfeld pedig feltartotta, amikor lekörözni készült őt. Kész csoda, hogy mindezek ellenére Schumacher előtt ért célba.
Heidfeld elmondta: egy öt kocsiból álló boly követte, így nem tudta pontosan, ki miatt lengették neki a kék zászlót, ezért csatázott Rosberggel. A Sauber németje a futam után rögtön odament és bocsánatot kért mercedeses honfitársától.
Az idényzáró Bahreini Nagydíjon Sebastian Vettel legbiztosabban akkor lehet világbajnok, ha megnyeri a versenyt, miközben Alonso nem végezhet negyedik helynél előrébb. Amennyiben Webber nyer, úgy Alonso legfeljebb ötödikként érhet célba. A Red Bull már bejelentette, hogy továbbra sem szab meg csapatsorrendet, ami azt jelenti, hogy a Ferrari pilótájának van a legkevesebb izgulnivalója.
A Brazil Nagydíj végeredménye:
71 kör = 305,909 km
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:33:11,803 óra (196,944 km/h)
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 4,243”
3. ALONSO (SPA) Ferrari + 6,807”
4. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 14,634”
5. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 15,593”
6. ROSBERG (D) Mercedes + 35,320"
7. SCHUMACHER (D) Mercedes + 43,456"
8. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth + 1 kör h.
9. KUBICA (PL) Renault + 1 kör h.
10. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
11. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
12. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1 kör h.
13. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
14. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1 kör h.
15. MASSA (BRA) Ferrari + 1 kör h.
16. PETROV (RUS) Renault + 1 kör h.
17. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
18. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth + 2 kör h.
19. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth + 2 kör h.
20. GLOCK (D) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
21. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth + 2 kör h.
22. KLIEN (AUT) Hispania-Cosworth + 6 kör h.
Leggyorsabb kör: 1:13,851 - Hamilton, McLaren-Mercedes (a 66. körben)
Utolsó kommentek