HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Abu-dzabi győzelmével Sebastian Vettel az F1 világbajnoka

2010.11.14. 16:25 Real Simon says

Sebastian Vettel, a Red Bull Racing 23 éves német pilótája a pole pozícióról indulva megnyerte az idényzáró Abu Dzabi Nagydíjat, ezzel minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka lett.

Vettel mögött Lewis Hamilton és Jenson Button ért célba a dobogós helyeken, bebiztosítva a McLaren-Mercedes konstruktőri második helyezését. A várakozásokkal szemben egyikük sem tudta komoly kihívás elé állítani Vettelt, aki felnőtt az előtte álló feladathoz, és mesterien vezetve, csapata tökéletesen időzített kerékcseréjét kihasználva ez évi ötödik diadalát aratta.

A verseny egy csúnya karambollal indult: a rajt után nem sokkal Nico Rosberg igyekezett megelőzni csapattársát, Michael Schumachert, de a hétszeres bajnok kocsija a hideg gumikon keresztbe állt a hatodik kanyar kijáratánál, majd a Mercedes szembe fordult a menetiránnyal. Vitantonio Liuzzi nem látta (nem láthatta) a kanyar kimeneti ívén leselkedő veszélyt, ezért viszonylag nagy svunggal belerongyolt Schumacherbe. Michael fejét az MGP W01 biztonsági struktúrája mentette meg a sérüléstől. Percekkel később Schumi és Tonio mosolyogva, parolázva sétált be a saját garázsába - mindketten megúszták a látványos balesetet karcolás nélkül.

A rendezőség a pályán heverő törmelék miatt pályára küldte a biztonsági autót,amely öt kört töltöttaz 5,554 km hosszú aszfaltcsíkon. Ez alatt Rosberg, Petrov, Alguersuari, di Grassi, Senna és Klien állt ki cserélni, vagyis a nagyok közül csak a Mercedes és a Renault húzta meg egyik kocsijával az S.C. kínálta stratégiai lehetőséget. A Ferrari utólag belátta, talán ekkor kellett volna behívniuk Fernando Alonsót is.

Az olaszok ehelyett az Alonsóhoz a pontversenyben közelebb lkévő Mark Webberre figyelte. Mivel a Red Bull-pilóta már a 11. körben behajtott friss középkemény gumikért, az ausztrál a verseny nagy részét a középmezőnybe beragadva töltötte. Ezzel Alonso vált Vettel első számú riválisává. A spanyol a rajtnál veszített egy helyet Buttonnal szemben, így a negyedik helyen körözött, de a Ferrarinál rossz emberre fókuszáltak (Vettel helyett Webberre), ezért egy körrel később Alonsót is kirendelték kerékcserére. A spanyol korai gumicseréje hibás stratégiai döntésnek bizonyult, Fernando ugyanis is beragadt a mezőny sűrűjében, miközben Vettel zavartalanul építhette ki előnyét az élen.

Alonso a verseny nagy részét Vitalij Petrov mögött töltötte, és hiába próbált meg mindent, hogy a Renault elé kerüljön, a 7. helynél nem sikerült feljebb verekednie magát. A Ferrari pilótája rossz vesztesnek bizonyult: a levezető körben Petrov mellé húzódott, és szemrehányóan átintegetett orosz riválisának, aki pedig semmi szabálytalant nem csinált. Alonso azt rótta fel az orosznak, hogy "olyan keményen védekezett, mintha a bajnoki címe múlna rajta", ami majdhogynem meg is állja a helyét. Azzal a különbséggel, hogy Petrov az állása megtartásáért küzdött a szezon utolsó versenyén, ami számára nyilvánvalóan fontosabb bármilyen bajnoki címnél.

Miután Vettel biztosan nyert, Mark Webber csak nyolcadik lett, Lewis Hamilton pedig második, ez nem volt elegendő Fernandónak az áhított bajnoki cím megszerzéséhez.

A világbajnoki címet a 19 verseny alatt 256 pontot gyűjtő Sebastian Vettel szerezte meg, négy ponttal megelőzve a 252 pontos Alonsót és a 242 pontos Mark Webbert. Lewis Hamilton végzett a negyedik helyen, 240 ponttal.

Az Abu Dzabi Nagydíj végeredménye
55 kör = 305,355 km

1. VETTEL (D) Red Bull-Renault     1:39:36,837 óra (183,923 km/h átlag)
2. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 10,162”
3. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes    + 11,047”
4. ROSBERG (D) Mercedes         +30,747”
5. KUBICA (PL) Renault             +39,026”
6. PETROV (RUS) Renault           +43,520"
7. ALONSO (SPA) Ferrari            +43,797"
8. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault +44,243"  
9. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari +50,201"  
10. MASSA (BRA) Ferrari            +50,868"
11. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari  +51,551"
12. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth +57,686"
13. SUTIL (D) Force India-Mercedes +58,325"
14. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari   +59,558"
15. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari   +1:03,178
16. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth +1:04,763
17. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth  +1 kör h.
18. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth  +2 kör h.
19. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth  +2 kör h.
20. KLIEN (AUT) Hispania-Cosworth  +2 kör h.

Leggyorsabb kör: 1:41,274 (197,428 km/h átlag) L. Hamilton, McLaren-Mercedes

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr392448246

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sebastian Vettel autogramja (Forma-1 világbajnokok sorozat) 2010.11.15. 09:47:09

Bár a friss világbajnok autogramját idén nyáron már bemutattuk egyszer, a sorozat végén megérdemli, hogy megtegyük ezt újra.Ki is az új világbajnok? Sebastian Vettel 1987-ben született. Hét éves kora óta aktív a motorsportban, azaz akkor ült elősz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

denes 2010.11.14. 17:15:40

Pontosan azért lett világbajnok, mert merte hinni a hihetetlent... Az élről indulva megnyerni a versenyt, és ha a körülmények úgy alakulnak akkor a világbajnokságot is. A körülmények pedig úgy alakultak.
És mindezt sztár-allűrök nélkül...
:)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása