Hétfőn (január 31.) délelőtt bemutatták a középmezőny két izgalmas új autóját, új Lotus T128-ast, illetve a Sauber C30-ast. Íme, az első stúdiófotók és vélemények.
Az új Lotust - a trendeket követve - az interneten mutatták be, a T128 első fotóit a FlickR képmegosztó portálon hozták nyilvánosságra. Mike Gascoyne technikai igazgató elmondta: idén nincs kegyelem, a középcsapatok hegemóniájának megtörésére pályáznak.
„Az új Lotus minden szögből úgy néz ki, mint egy ütős versenyautó. Egyértelműen kijelentettük, hogy ki akarjuk hívni a középmezőny állandó csapatait, és azt hiszem, ez nagyon is realista célkitűzés. Persze, a többiek sem fognak tétlenkedni, de mi éppen egy nagyszabású csapatépítés közepén vagyunk.”
Gascoyne úgy véli, első lépésként a Toro Rosso, a Sauber és a Force India befogása a cél, később pedig jöhetnek a "nagyok": a Force India és a Williams. Erre utal az új T128 merész aerodinamikai kiképzése is, amelyből látszik, hogy a kocsi sok időt töltött a szélcsatornában. A Lotus továbbra is Jarno Trullival és Heikki Kovalainennel készül a 2011-es idényre.
A Sauber ezzel szemben csak részleteiben finomított a C30-ason. Ugyanakkor a Red Bull által megkezdett mintára megemelt, széles orrkúp; a keskenyebb kocsitest, a kompakt hátsó rész, az új bukókeret, valamint a hátrafelé lejtő motorburkolat újdonságot jelent.
James Key műszaki igazgató a valenciai bemutatón elmondta: „Alaposan ellenőriztük és kijavítottuk a tavalyi autó gyenge pontjait. Miután néhány átalakítást a szabályok megváltozása tett szükségessé, különösen a gumikra vonatkozóan, ezeket csak a pályán mutatott teljesítmény alapján tudjuk majd analizálni. Fontos volt, hogy olyan kocsit építsünk, amely mindenekelőtt kiszámítható, mindemellett kellő rugalmassággal rendelkezik ahhoz, hogy a tesztelések során szerzett tapasztalatokat fel tudjuk használni a fejlesztés későbbi szakaszában.”
A Sauber tehát nagy hangsúlyt fektetett a futómű kialakítására. A svájciak a felfüggesztést a kocsi aerodinamikai kiképzésével együtt optimalizálni fogják az idény első futamára, a Bahreini Nagydíjra. Peter Sauber a bemutatón kijelentette: célja, hogy pilótái, Kobajasi Kamui és az újonc Sergio Pérez minden futamon versenyben legyenek a pontszerzésért.
A Sauber ugyanazt a Ferrari 056-os motort fogja használni, mint a maranellóiak és a Toro Rosso. Szintén a Ferraritól származik a KERS, sőt, a C30 hátsó futóművének kialakítása is erősen hasonlít az F150-éhez - ezt azonban a Sauber maga fejlesztette ki Hinwilben.
Utolsó kommentek