A BMW Motorsport 2005 óta 60 példányt készített a túrakocsi-világbajnokságon résztvevő 320-as sorozatból. Andy Priaulx 2005-ben és 2006-ban ilyen géppel nyerte meg a túrakocsi Európa-bajnoki címet, majd 2007-ben a WTCC világbajnoki címét.
Az eddig használt, kétliteres szívómotor helyett 2011-től - az FIA Szuper-2000-es előírásainak megfelelve - 1,6 literes, soros, négyhengeres DI Turbo motorral szereli fel a BMW 320 TC-t. Vadonatúj fejlesztésű a hatfokozatú, szekvenciális váltó, amelynek áttétele pályától függően állítható.
Hát akkor - közkívánatra - következzenek a BMW 320 TC adatai!
BMW 320 TC – Technikai adatlap (gyári adatok)
Hosszúság: | 4539 mm |
Szélesség: | 1858 mm |
Magasság: | kb. 1350 mm |
Tengelytáv: | 2760 mm |
Tömeg: | 1170 kg alapsúly (szabályok szerint) + ballasztsúly |
Üzemanyagtank: | kb. 45 liter |
Ár: | 220 000 euró (versenycsomag; plusz adók) |
Motor típusa: | Soros, négyhengeres turbómotor, közvetlen befecskendezés és 33 mm-es levegő-szűkítő |
Hengerűrtartalom: | 1598 ccm |
Furat x löket: | 77 x 85.8 mm |
Kompresszió: | 12.5:1 (szabályok által előírt) |
Max. teljes.: | kb. 310 LE |
Max. nyomaték: | kb. 420 Nm |
Fordulatszám: | 8500 rpm (szabályok által előírt) |
Utolsó kommentek