Szerencsét hozott a McLarennek a pilóták új overallja. Kínában a piros a szerencse színe, és Lewis Hamilton nem is lehetett volna jobb (vagy, ha úgy tetszik, szerencsésebb), mint hogy megnyerje a versenyt, megtörve Sebastian Vettel és a Red Bull dominanciáját.
A McLaren három kerékcserével teljesítette a távot, szemben Vettel és a Red Bull két cseréjével. Amikor a Red Bull kemény gumijai a futam vége felé elkoptak, az angolnak csak ki kellett várni a megfelelő lehetőséget, hogy megelőzze a világbajnokot.Hamilton az 53. körben könnyedén elment a német mellett, ezzel az első nem-Red Bull-győzelmet szerezte 2011-ben.
A McLaren szeretett volna kettős győzelmet ünnepelni, de Jenson Button csúnyán elrontotta az első kerékcseréjét, amikor tévedésből a sajátja helyett a Vettelt váró Red Bull-szerelők elé gurult be. Ezzel ugrott a rajtnál megszerzett vezető hely, s mivel a futam végére az ő abroncsai is elkoptak, két körrel a leintés előtt még a dobogóról is lecsúszott.
Talán még Hamiltonnál is nagyszerűbb versenyt futott Mark Webber. Az ausztrált egész hétvégén technikai problémák hátráltatták, így csak a 18. helyről rajtolhatott. De mivel szombaton már a Q1-ben búcsúzott, Webbernek három garnitúra lágy gumija maradt a futamra, amit kíméletlenül kihasznált: futószalagon szállította a leggyorsabb köröket, és az utolsó tíz körben Felipe Massát (Ferrari), Nico Rosberget (Mercedes), majd két körrel a leintés előtt Buttont is megelőzte, így büszkén locsolhatta a pezsgőt a dobogón. Sanghajban született meg Webber idei első dobogós helyezése.
Nico Rosberg nem tudta maga mögött tartani a sokkal erősebb McLareneket és Red Bullokat, ám arra jó volt, hogy több mint tíz kört az élen töltsön, visszaadva a reményt a fejlesztések zsákutcájában vergődő Mercedes csapatnak. Csapattársa, Michael Schumacher sokat előzött, de őt is sokan megelőzték, végül nyolcadikként futott be.
Ross Brawn gárdája két fő problémával szembesült Sanghajban: egyrészt, a kocsi túl hamar elkoptatja a hátsó gumikat; másrészt, hogy csak kiugróan magas benzinfogyasztás árán tudnak lépést tartani a legjobbakkal. Most van három hetük a Török Nagydíj előtt, hogy javítsanak az MGP W02-n.
A Maláj Nagydíj dobogósa, Nick Heidfeld ezúttal nem volt versenyben a pontszerzésért, helyette Vitalij Petrov gyarapította a Renault pontjainak számát. Heidfeld nagyot csatázott Sergio Pérezzel a 11. helyért, de a Sauber izgága újonca egy előzési manőver közben nekiütközött a Renault-nak, letörve kocsija első szárnyának egy darabját. Pérez később Adrian Sutilnak ütközött, párban szánkáztak ki a pályáról, amiért a sauberes boxutcán áthajtásos büntetést kapott.
A szombaton 25. születésnapját ünneplő Paul di Resta remekül versenyzett, végig a top 10-ben tanyázott, de végül át kellett engednie a tizedik helyet a Sauber másik pilótájának, Kobajasi Kamuinak.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
56 kör = 305,066 km
1. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:36:58,226 óra (188,758 km/h)
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault + 5,198"
3. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 7,555"
4. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes + 10,000"
5. ROSBERG (D) Mercedes + 13,448"
6. MASSA (BRA) Ferrari + 15,840"
7. ALONSO (SPA) Ferrari + 30,622"
8. SCHUMACHER (D) Mercedes + 31,026"
9. PETROV (RUS) Renault + 57,404"
10. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1:03,273
11. Di RESTA (GB) Force India-Mercedes + 1:08,757
12. HEIDFELD (D) Renault + 1:12,739
13. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth + 1:30,189
14. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari + 1:30,671
15. SUTIL (D) Force India-Mercedes + 1 kör h.
16. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Renault + 1 kör h.
17. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari + 1 kör h.
18. MALDONADO (VEN) Williams-Cosworth + 1 kör h.
19. TRULLI (ITA) Lotus-Renault + 1 kör h.
20. D'AMBROSIO (B) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
21. GLOCK (D) Virgin-Cosworth + 2 kör h.
22. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth + 2 kör h.
23. LIUZZI (ITA) HRT-Cosworth + 2 kör h.
KIESETT: Alguersuari (SPA) Toro Rosso-Ferrari, a 10. körben
Leggyorsabb kör: 1:38,993 M. Webber (Red Bull-Renault), a 43. körben
Utolsó kommentek