Hamarosan a Williams grove-i szélcsatornáját is használhatja a Team Lotus – jelentette be a maláj-brit istálló. A Lotus T128 légellenállását jelenleg Olaszországban finomítják, a Williamsét csak addig fogják használni, amíg a sajátjuk el nem készül.
Szeptembertől a Williams F1 Team Grove-ban működő szélcsatornáját is használhatja a Lotus – áll az istálló sajtóközleményében. A Team Lotus jelenleg az Aerolab olaszországi szélcsatornában dolgozik a T128 fejlesztésein, de nyár végétől engedélyt kapott arra, hogy a grove-i létesítményt is birtokba vegye, természetesen a Williams mellett.
A Lotus közben gőzerővel dolgozik a saját, hinghami bázisa mellett épülő szélcsatornáján.
„Több oka is van, amiért örülök, hogy létrejött ez a megállapodás a Williamsszel. Gyakorlati szempontból nyilvánvalóan előnyös, hogy egy modern létesítményt használhatunk az Egyesült Királyságban. Biztos vagyok benne, hogy ez nagyban fogja segíteni Marianne Hinson (az aerodinamikai és CFD-fejlesztések vezetője) munkáját. A dolog másik része, hogy hatalmas köszönettel tartozom Frank Williamsnek, Patrick Headnek és Adam Parrnak, akik a legelsők voltak, akikkel együtt dolgoztam a Formula-1-ben” – nyilatkozta Tony Fernandes, a Lotus csapatvezetője.
A Lotus egyik riválisa, a Virgin Racing május végén jelentette be, hogy megválik a Nick Wirth vezette Wirth Research cégtől, amely a kizárólag számítógépes (CFD-alapú) aerodinamikai fejlesztéseket irányította.
A Lotus az egyetlen F1-es istálló, amely női aerodinamikai vezetőt alkalmaz Marianne Hinson személyében. Ezelőtt legutóbb a Williams alkalmazott női főnököt ezen a részlegen: Antonia Terzi a 2004-es, „rozmárorrú” Williams FW26 aerodinamikai vonalait tervezte.
A hírhedt "rozmárorrú" FW26 a Williams egyik félresikerült próbálkozása volt
Utolsó kommentek