Lewis Hamilton kéttizeddel megverte Sebastian Vettelt Jeongamban. Az angol ezzel nemcsak saját első pole pozícióját szerezte meg 25 futam szünet után, hanem gondoskodott arról is, hogy a McLaren megtörje a Red Bull 15 futam óta tartó edzésdominanciáját. A Ferrari nem tudott beleszólni az edzéselsőség kérdésébe.
Lewis Hamilton és Fernando Alonso, Koreai Nagydíj, kvalifikáció (Fotó: Active Pictures)
Lewis Hamilton udvariasan, de határozottan megkérte a brit újságírókat még csütörtökön, hogy ha lehet, hagyják őt békén ezen a hétvégén. Az angolnak az elmúlt öt futam nem úgy sikerült, ahogy ő (és a McLaren) tervezte, és Lewis szeretett volna egyedül maradni Jeongamban, amennyire csak lehet, hogy kizárólag a vezetésre koncentrálhasson. Úgy tűnik, Hamilton helyesen döntött: remek ritmusban vezetve a leggyorsabb volt pénteken a vizes pályán, majd a mai kvalifikáción (idén először) megverte az eddig mindenütt uralkodó Red Bullokat, jelesül Sebastian Vettelt a pole-ért.
Hamilton azonban nem tapsikolt örömében, ahogy egy 25 futamos "kacsa" (pole-mentes sorozat) után az ember várhatná. Visszafogottan, tényszerűen vette tudomásul, hogy a 2010-es Kanadai Nagydíj után vasárnap ismét ő indulhat a pólusról, megköszönte a csapatnak a munkát és a bizalmat és azt mondta, mostantól csak arra koncentrál, hogy a versenyen is hasonlóan jól szerepeljen.
A múlt hétvége óta immár kétszeres világbajnok német szintén nem ugrándozott örömében, miután 0,222 másodperccel alulmaradt egy "aliennel" szemben. Nem ezt szokta meg idén. Még jobban aggódott néhány perccel az időmérő vége után, amikor az FIA bejelentette, hogy vizsgálja Vettel megbüntetésének lehetőségét, miután a videofelvételek alapján egyértelművé vált, hogy Seb levágott egy kanyart a pályából.
Az eset kevesebb mint 5 perccel a Q3 vége előtt történt, amikor Christian Horner arra kérte a világbajnokot, figyeljen oda, hogy időben átszelje a rajt/célvonalat, hogy meg tudja kezdeni az utolsó gyorskörét. Az FIA stewardok megnézték a felvételeket, és úgy döntöttek, hogy noha "az 1-es rajtszámú autó" egyértelműen levágta az említett kanyart, ám mivel ez a felvezető körében történt, nem jutott ezáltal előnyhöz. (Azt már csak mi tesszük hozzá zárójelben, hogy az vajon nem jelentett előnyt a Red Bull-pilótának, hogy a levágás segítségével végül körbeért és meg tudta kezdeni az utolsó körét?)
Jenson Button viszont egyáltalán nem volt csalódott a 3. rajthellyel. Az angol pontosan tudja, hogy egy ilyen pályán, ahol nincsenek betétversenyek, ezért még a szokásosnál is kevesebb gumi kerül az aszfaltra, kifejezetten jobb a tapadó (páratlan) oldalról rajtolni, mint a párosról, ahonnan Vettel és Mark Webber fog. Holnap mindenesetre kiderül, hogy igaz-e, amit Button mondott, a versenytempót illetően a McLaren valóban utolérte-e a Red Bullt.
Felpe Massa - a Hungaroring és Szuzuka után harmadszor - ismét meg tudta előzni Fernando Alonsót, de a Ferrarinál pontosan tudják, hogy ha száraz marad az idő vasárnap, nincs esélyük a győzelemre a McLaren és a Red Bull ellenében.
Paul Di Resta mérnökével, Chris Kinggel diskurál a Koreai Nagydíj időmérője előtt (Fotó: Force India)
A többi Q3-ba bejutott pilóta - Nico Rosberg (Mercedes), Vitalij Petrov (Renault) és a két Force Indiás, Di Resta és Sutil - szokás szerint spórolt a gumikkal: csak egy gyorskört vállaltak, vagy egyet sem. Paul Di Resta azzal került végül a csapattársa elé, hogy ő nekifutott egy mért körnek, de félbeszakította azt (ugyanúgy, ahogy Kobajasi tette Szuzukában). Az ily módon való előrejutás nem túl pozitív üzenet az F1 kedvelői számára...
Michael Schumacher is a Force India újoncának "köszönheti", hogy kiszorult a legjobb tízből, Di Resta ugyanis a Q2 utolsó másodperceiben férkőzött be elé. Ezzel egyúttal Jaime Alguersuarit is kiverte a kisdöntőből, aki a 11. helyről indulhat a Toro Rossóval.
Koreai Nagydíj, Jeongam – Az időmérő edzés eredménye
Poz | Pilóta | Autó | Q1 | Q2 | Q3 | kör |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 01:37,53 | 01:36,53 | 1:35,820 | 14 | ||
2 | 1:39.093 | 1:37.285 | 1:36.042 | 12 | ||
3 | 1:37.929 | 1:37.302 | 1:36.126 | 14 | ||
4 | 1:39.071 | 1:37.292 | 1:36.468 | 11 | ||
5 | 1:38.670 | 1:37.313 | 1:36.831 | 16 | ||
6 | 1:38.393 | 1:37.352 | 1:36.980 | 11 | ||
7 | 1:38.426 | 1:37.892 | 1:37.754 | 12 | ||
8 | 1:38.378 | 1:38.186 | 1:38.124 | 19 | ||
9 | 1:38.549 | 1:38.254 | idő nélkül | 16 | ||
10 | 1:38.789 | 1:38.219 | idő nélkül | 14 | ||
11 | 1:39.392 | 1:38.315 |
| 11 | ||
12 | 1:38.502 | 1:38.354 |
| 9 | ||
13 | 1:39.352 | 1:38.508 |
| 11 | ||
14 | 1:39.464 | 1:38.775 |
| 13 | ||
15 | 1:39.316 | 1:38.791 |
| 14 | ||
16 | 1:39.436 | 1:39.189 |
| 8 | ||
17 | 1:39.097 | 1:39.443 |
| 14 | ||
18 | 1:39.538 |
|
| 4 | ||
19 | 1:40.522 |
|
| 6 | ||
20 | 1:41.101 |
|
| 6 | ||
21 | 1:42.091 |
|
| 7 | ||
22 | 1:43.483 |
|
| 8 | ||
23 | 1:43.758 |
|
| 8 | ||
DNQ | idő nélkül |
|
|
Utolsó kommentek