A Toyota bejelentette, hogy Alexander Wurz, Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki vezetheti majd azt a vadonatúj hibrid versenyautót, amellyel a japán gyártó 2012-ben visszatér Le Mans-ba.
A GT-One 1999-ben karnyújtásnyira került a győzelemhez Le Mans-ban
A Toyota Motorsport hivatalosan is megnevezte három versenyzőjét, akikkel sikerre kívánja vezetni vadonatúj, hibridhajtású LMP1-es versenyautóját a 2012-es Le Mans-i 24 óráson, illetve a megbízhatósági világbajnokság futamain.
Alexander Wurz az elmúlt 3 évben a Peugeot gyári Le Mans-i pilótája volt, azelőtt a McLaren F1-es tesztpilótájaként dolgozott. Korábban a Benettonnál (1997-2000), legutóbb a Williamsnél (2007) versenyzett a száguldó cirkuszban. Háromszor állhatott fel a dobogóra, 1998-ban a világbajnokság 8. helyén végzett. Két évvel ezelőtt megnyerte a Le Mans-i 24 órást egy gyári Peugeot 908 HDi-vel, David Brabham és Marc Gené társaként.
Nakadzsima Kazuki 2009 és 2009 között versenyzett a száguldó cirkuszban, a Williams-Toyota pilótájaként. Legjobb eredménye egy hatodik hely volt a 2008-as Ausztrál Nagydíjon.
A Toyota GT-program harmadik verseyzője, Nicolas Lapierre csak tesztpilótáskodott az F1-ben (a BAR-Hondánál), nem versenyzett. Viszont a francia olyan jól szerepelt az Amerikai Le Mans Sorozat (ALMS) futamain, hogy az egyik legfelkapottabb pilóta lett az Egyesült Államokban, mígnem 2009-ben lecsapott rá a Peugeot fiókcsapata, az ORECA. Ennek színeiben nyerte meg idén februárban a Sebringi 12 órás viadalt, Olivier Panis váltótársaként.
A Toyota új Le Mans-i prototípusa - amely várgatóan a GT-Two nevet kapja - az 1998-99-ben szerepelt GT-One sikereinek megismétlésére pályázik. A japán gyár csapata 1999-ben a pole pozícióról indulva szinte végig vezette a 24 órás viadalt, ám egy technikai probléma miatt végül csak másodikként intették le.
Utolsó kommentek