HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Alguersuari meglepődött, de előre tekint

2011.12.15. 13:16 Real Simon says

Meglepte a Toro Rosso döntése, de tele van tervekkel, célokkal, ezért nem adja fel a harcot a 21 éves Jaime Alguersuari. A szimpatikus katalán pilóta ma nyilatkozatban fejtette ki álláspontját, miután szerdán megtudta, hogy az STR jövőre Daniel Ricciardót és Jean-Eric Vergne-t fogja alkalmazni.
 
Jaime Alguersuarit kétszer dobták a mélyvízbe: először, amikor 19 évesen bekerült az F1-be, aztán amikor menesztette a Toro Rosso. De megtanult úszni! (Fotó: STR)
 
Jaime Alguersuari pozitívan néz a jövőbe, miután megtudta, hogy a Scuderia Toro Rosso nem tart tovább igényt a szolgálataira. A 21 éves katalán idén – második teljes szezonjában – két hetedik és három nyolcadik helyezést szerzett, 26 ponttal a világbajnokság 14. helyén zárt. Ezzel megelőzte szintén kirúgott csapattársát, Sébastien Buemit, és az F1 történetének legeredményesebb 21 éves versenyzőjévé vált. 
 
Alguersuari azt mondja, ugyan meglepődött a csapat döntésén, de semmiképp sem tartja magát áldozatnak. „Egy héttel azután, hogy megnyertem a Challenge Das Estrelas gokartversenyt Florianópolisban [Brazília – a szerk.], beszéltem Helmut Markóval [a Red Bull pilóta-tanácsadója] és Franz Tosttal [a Toro Rosso csapatfőnöke] is, akik elmondták, hogy velem terveznek 2012-re. Lelkesek voltak és úgy tűnt, nagyon bíznak bennem. Megkértek, hogy hétfőn jelenjek meg Madridban, a CEPSA nagyszerű rendezvényén, és azt kérték, úgy beszéljek, mint aki része a csapat 2012-es terveinek” – árulta el a katalán pilóta.
 
„Miután szerda délelőtt megtudtam a rossz hírt Franz Tosttól és Helmut Markótól, három dolog jutott eszembe. Először is, hogy nem ítélkezem a helyzet fölött, mert ha annak idején, 2009-ben azt gondoltam, hogy őrültség volt 19 évesen bedobni engem a mélyvízbe, nulla kilométer F1-es tapasztalattal a hátam mögött, ez a hír egy óriási félreértésnek tűnik, a sportolói pályafutásom legjobb pillanatában. Nem fogom megítélni a döntés okait, mert a Red Bull 15 éves korom óta mindent megadott nekem, együtt fejlődtünk és 21 éves koromra komplett F1-es pilótává váltam.”
 
„Másodszor, nem érzem magam áldozatnak, mivel hét éven keresztül a világ legjobb csapatának a tagja lehettem, mindezt a legjobb szándék mellett. Ők juttattak el engem idáig, velük nyertem meg a brit F3-as bajnoki címet (2008-ban) 18 éves koromban, 2011-ben pedig minden idők legeredményesebb 21 éves F1-pilótája lettem. Március végén leszek 22 éves, és már 46 GP-rajt van a hátam mögött. Hoztak egy döntést, amit tiszteletben tartok, de irigylésre méltó érzelmi és edzettségi állapotban vagyok.”
 
„Harmadszor, nincs dráma, hiszen rengeteg tervem van a jövőre nézve, profiként és sport szempontból egyaránt. A meglepetés csak pár óráig tartott. Fontos volt, hogy beszéltem a családommal, figyeltem az embereket az utcán és rájöttem, hogy az élet tele van lehetőségekkel és kihívásokkal. A híradásokat figyelve ráeszméltem, hogy közel ötmillió ember van munka nélkül Spanyolországban, és csak úgy adhatjuk vissza ennek az országnak az önbizalmát és optimizmusát, ha minden nap megküzdünk azért, hogy fejlődjünk, előre lépjünk.”
 
„Pontosan ezt fogom tenni holnaptól kezdve, ezt megígérhetem minden rajongómnak és az embereknek, akik bíznak bennem.”
 
Döbbenetesen érett, átgondolt szavak egy 21 éves fiatalembertől.
Hajrá, Jaime, veled vagyunk!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr323465835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dp27 2011.12.16. 12:06:23

Ezzel a nyilatkozattal is sokat nőtt a szemembe Alguersuari. Én tehetségesnek tartom és remélem, hogy lecsap valaki a spanyol tehetségre. Williams? Force India? Esetleg 3. sz pilótának egy nagyobb csapathoz?Bianchi helyett jobb lenne pl. őt favorizálni a Ferrarinál...

Egyébként nagyon jó a képaláírás! ;-)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása