Sebastian Vettel teljessé tette a Red Bull feltámadását Bahreinben, de ez a győzelem messze nem volt könnyű. Kimi Räikkönen rendesen megnehezítette a vb-címvédő dolgát, a finn – csapattársával, Romain Grosjeannal együtt – gondoskodott a Lotus szenzációs visszatéréséről. A McLaren gumiproblémáit elrontott kerékcserék és Button kiesése tetézte, Paul di Resta viszont nagyszerűen versenyzett a Force Indiával.
Sebastian Vettel először nyert a 2011-es Indiai Nagydíj óta
Sebastian Vettel a pole-ból indulva, a leggyorsabb versenykört is elérve megnyerte a Bahreini Nagydíjat, ezzel a Red Bull-Renault első diadalát aratta a szezonban. De a futam kétharmadánál még a világbajnoknak is reszketnie kellett, Kimi Räikkönen ugyanis legjobb formáját idézte vasárnap. A finn Lotus-Renault-ja varázslatos átváltozáson ment keresztül, az E20-as versenybeállítással simán tartani tudta a vezető Red Bull tempóját. Räikkönen a 11. helyről indulva hetediknek jött fel az első kör végére, és miután a 25. körben megelőzte a csapattársát, Grosjeant a második helyért, ő vált Vettel egyetlen kihívójává.
Räikkönen a 34. körre egy másodpercre faragta le hátrányát a vezető Red Bullhoz képest, ami azt jelentette, hogy használhatta a DRS-t a célegyenesben. Ez, valamint a finn rendelkezésére álló két vadonatúj lágygumiszett (Kimi nem jutott be a Q3-ba a kvalifikáción) lehetővé tette, hogy Räikkönen a 36. fordulóban a vezetésért támadja Vettelt.
„Egy lehetőségem adódott Sebastian megelőzésére [a 37. körben], de nem tudtam élni vele, mert a rossz oldalról próbáltam meg kifékezni. Azután a gumijaim vesztettek a tapadásból, és ennyi volt. Tudtam, hogy az volt az egyetlen lehetőségem” – ismerte be a verseny után a 2007-es világbajnok.
„Egy lehetőségem adódott Sebastian megelőzésére [a 37. körben], de nem tudtam élni vele, mert a rossz oldalról próbáltam meg kifékezni. Azután a gumijaim vesztettek a tapadásból, és ennyi volt. Tudtam, hogy az volt az egyetlen lehetőségem” – ismerte be a verseny után a 2007-es világbajnok.
Vettel is tisztában volt azzal, hogy a gumiknak köszönhette idei első győzelmét. „Nem tudom, mitől táltosodott meg ennyire Kimi – biztosan talált egy gumikereskedést. Nagyon nehezen tudtam védekezni ellene” – viccelődött a német. A világbajnok azt is elmondta, főleg azért örül, mert a Red Bull szerelőinek örömöt okozhatott. „A srácok nem sokat aludtak az elmúlt két hétben, talán két-három órákat éjszakánként. Folyamatosan dolgoztak az autón – nem is értem, hogyan csinálták.”
Räikkönen rendesen megnehezítette Vettel győzelmét Bahreinben, a Lotus végre eredményekre váltotta a tesztek óta hordozott ígéretét
A futam elején a másik Lotus-pilóta, Romain Grosjean tűnt a legkomolyabb veszélyforrásnak, aki a 7. helyről indulva megelőzte Mark Webbert a rajtnál, majd Lewis Hamiltont is faképnél hagyta, felzárkózott a második helyre. Räikkönen még a franciánál is gyorsabb volt, aki viszont nem hibázott a hátralévő szakaszban, befutott harmadiknak, 28 másodpercet verve Mark Webber Red Bulljára. Räikkönen második és Grosjean harmadik helye azt jelentette, hogy az 1978-as Holland Nagydíj óta először állhatott fel két Lotus-pilóta a dobogóra.
Mark Webbernek nem sikerült olyan jól beállítania a Red Bullt a versenyre, mint Vettelnek, az ausztrál magányosan kocsikázott célba a negyedik helyen. Nico Rosberg ezúttal csak az ötödik helyre volt jó a Mercedesszel, miután kemény, többször a pálya szélére is kiterjedő csatákat vívott Lewis Hamiltonnal, majd Fernando Alonsóval. Tény, hogy Rosberg mindkét esetben leszorította a pályáról két riválisát (vagy, ahogy Norbert Haug, a Mercedes motorsportfőnöke fogalmazott: "Nico a pálya teljes szélességét kihasználta"), amire Hamilton és Alonso is mérgesen reagált a csapatrádión. Különösen a spanyol akadt ki, aki feldúltan panaszkodott Rosbergre a csapatrádión, a verseny után pedig kijelentette az újságíróknak: "Ha azon a helyen betonfal lett volna a pálya mellett, most nem állnék itt és beszélgetnék magukkal."
Az FIA-stewardok megvizsgálták a két incidenst és úgy határoztak, mindkettő versenybaleset volt, vagyis nem büntették meg Nicót. Érdemes azonban megjegyezni, hogy még a lojális német sajtó is "Bahreini Rambónak" titulálta Rosberget.
Felejthető versenyt teljesített Bahreinben a Ferrari, az egyedüli pozitívum Felipe Massa viszonylagos formajavulása volt. A brazil óriásit rajtolt, a 14.-ről kilencediknek jött fel, majd a futam során tartani tudta csapattársa, Fernando Alonso tempóját, sőt, helyenként gyorsabb volt a spanyolnál. Massa kilencedik helye (és idei első vb-pontjai) a mezőny sűrűjéből rajtolva jó teljesítménynek mondható, főleg, hogy sokat csatázott, előzött és védekezett a verseny során. Alonso hetedik helye alighanem a legtöbb, ami a Ferrari F2012-től a jelenlegi állapotában elvárható.
Sokan a győzelemre is esélyesnek tartották a McLaren-Mercedest, ám a csapat ezúttal mélyen a várakozások alatt teljesített. Lewis Hamilton képtelen volt feltartóztatni a mögötte nyomuló Lotusokat, ráadásul két kerékcseréje is elúszott a makacskodó bal hátsó kerék miatt (ami Sanghajban Jenson Button futamgyőzelmébe került). Button a verseny vége felé a hetedik helyen tanyázott – ez is arra utalt, hogy nem sikerült jól beállítani az MP4-27-est a szahíri pályához – amikor előbb defektet kapott, majd egy körrel később – vélhetően motorhiba miatt – végleg a garázsába gurult.
A Pirelli 2011-es F1-es bemutatkozása óta nem láttunk defeket a versenyeken, Bahreinben viszont három gumihibát is láthattunk. Heikki Kovalainen (Caterham) az első körben szedett be egyet (valószínűleg a pályára került törmelék miatt), Pastor Maldonadónak (Williams) lassúdefektje volt, Button pedig a verseny végén járt pórul.
Győzelme révén Sebastian Vettel és a Red Bull átvette a világbajnoki pontverseny vezetését is. Vettel 53 ponttal rendelkezik, négy egységgel előzi meg a Bahreinben nyolcadikként záró Hamiltont (49 pont) és öttel a csapattársát, Mark Webbert (48 pont). Button és Alonso holtversenyben áll a tabella negyedik helyén, 43-43 ponttal.
A konstruktőröknél a Red Bullnak már 101 pontja van, ezzel megelőzik a 92 pontos McLarent és a Lotust, amely szahíri kettő sikere révén a tabella harmadik helyére ugrott, 57 ponttal. A negyedik helyezett Ferrarinak 45, az ötödik Mercedes AMG-nek 37 pontja van.
A konstruktőröknél a Red Bullnak már 101 pontja van, ezzel megelőzik a 92 pontos McLarent és a Lotust, amely szahíri kettő sikere révén a tabella harmadik helyére ugrott, 57 ponttal. A negyedik helyezett Ferrarinak 45, az ötödik Mercedes AMG-nek 37 pontja van.
A Bahreini Nagydíj végeredménye:
57 kör=308,405 km
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:35:10,990 óra
2. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault +3,333 mp.h.
3. GROSJEAN (FRA) Lotus-Renault + 10,194”
4. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault + 38,788”
5. ROSBERG (D) Mercedes AMG + 55,460”
6. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes + 57,543”
7. ALONSO (SPA) Ferrari + 57,803”
8. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes + 58,984”
9. MASSA (BRA) Ferrari + 1:04,999
10. SCHUMACHER (D) Mercedes AMG + 1:11,490
11. PÉREZ (MEX) Sauber-Ferrari + 1:12,702
12. HÜLKENBERG (D) Force India-Mercedes + 1:16,539
13. VERGNE (FRA) Toro Rosso-Ferrari + 1:30,334
14. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari + 1:33,723
15. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari + 1 kör h.
16. PETROV (RUS) Caterham-Renault + 1 kör h.
17. KOVALAINEN (FIN) Caterham-Renault + 1 kör h.
18. BUTTON* (GB) McLaren-Mercedes + 1 kör h.
19. GLOCK (D) Marussia-Cosworth + 2 kör h.
20. DE LA ROSA (SPA) HRT-Cosworth + 2 kör h.
21. KARTHIKEYAN (IND) HRT-Cosworth + 2 kör h.
*Kiesett, de rangsorolták
Kiestek: SENNA (BRA) Williams-Renault, 55.kör; MALDONADO (VEN) Williams-Renault, 27. kör; PIC (FRA) Marussia-Cosworth, 26. kör
Leggyorsabb kör: 1:36,379 – Vettel, Red Bull-Renault
Utolsó kommentek