Gabriele Tarquini a Sunred SEAT, Rob Huff saját maga első győzelmét aratta a szezonban, a túraautó-világbajnokság (WTCC) mai futamain, a Slovakiaringen. Michelisz Norbert két hatodik hellyel távozott a Pozsony melletti pályáról, amiből az első futamon akár dobogós eredmény is lehetett volna, ha előbb Tarquini, majd a világbajnok, Yvan Muller nem lökte volna meg hátulról. Mindkét manőverről sokat fogunk még hallani a hungaroringi futamokig hátra lévő egy hétben...
Most sem távozott győzelem nélkül a Chevrolet - Rob Huff idei első sikerét aratta a Slovakiaringen (Fotók: FIA WTCC)
Hiába zarándolkolt ki több ezer magyar szurkoló a közeli Pozsonyba, hogy szem- és fültanúja lehessen az FIA túraautó-világbajnokság hetedik és nyolcadik futamának, a Zengő Motorsport rajongói nem lehetnek elégedettek. Michelisz Norbert az első – repülőrajtos – futamot a pole pozícióból kezdte, vezetett is az első kanyar után, de a mezőny két legrutinosabb versenyzője, Gabriele Tarquini és Yvan Muller kitolt vele – szó szerint.
Tarquini az első futam harmadik körében pöckölte meg a vezető magyar fiú BMW-jét, ami ugyan nem szabálytalan (a túraautós sorozatokban kifejezetten engedik a test-test elleni küzdelmet), ám a fair play szempontjából hagyott kívánnivalókat maga után. A Sunred-csapat olasz veteránja büntetlenül megúszta ezt a tettét, és meg sem állt ez évi első futamgyőzelméig. Miután orosz csapattársa, Alekszej Dudukalo futott be másodiknak, a Sunred SEAT kettős diadalt aratott Szlovákiában. Harmadikként Alain Menu Chevrolet-jét intették le, a svájci az eddigi legjobb eredményét elérő Alberto Cerquit (ROAL BMW), valamint Stefano D'Astét (BMW) előzte meg a célvonalon. Wéber Gábor sokat előzött, nagyszerűen küzdötte fel magát, aminek a tizedik hely – és a Zengő Motorsport régi versenyzőjének első vb-pontja – lett a jutalma.
Michelisznek az 5. körben Yvan Mullerrel gyűlt meg a baja, amikor a Chevrolet francia menője világbajnokokhoz teljesen méltatlanul, megpróbálta letolni a pályáról az előtte fékező Zengő-BMW-t. A szélárnyékből nagy lendülettel érkező, megállni szinte képtelen Chevrolet kibillentette az egyensúlyából Michelisz kocsiját, amely megpördült, és csak a magyar pilóta kiváló reflexeinek köszönhetően tudott visszaállni a 8. helyre. Muller tovább fokozta a magyar WTCC-rajongók többségében iránta élő unszimpátiát, amikor úgy nyilatkozott a futam után, hogy Michelisznek „nem lett volna szabad beletaposnia a gázba, amikor a kocsi fara megindult, hiszen ilyet csak elsőkerékhajtásos autóknál szokás csinálni”. Muller boxutcán áthajtásos (drive-thru) büntetést kapott, így csak a 11. helyen ért célba; Norbi hatodik lett.
Michelisz Norbi két hatodik hellyel távozott Pozsonyból, ezzel újabb értékes pontokat gyűjtött
Michelisz Norbi két hatodik hellyel távozott Pozsonyból, ezzel újabb értékes pontokat gyűjtött
A második futamot Stefano D'Aste kezdhette meg az élről, nyomában a három gyári Chevyvel. Michelisz bombarajtot vett a kilencedik helyről, az első jobbkanyar előtt már a harmadik helyen haladt, ám lesodródott a tapadós versenyívről, visszacsúszott nyolcadiknak. Rob Huff már az első körben átvette a vezetést az olasztól, amit a leintésig ki sem adott a kezéből. Az idei első győzelmét arató angolt csapattársa, Menu követte, aki az utolsó körökben kivédekezte a harcias hangulatban versenyző Tarquini sorozatos támadásait.
Michelisz előbb Tiago Monteiro friss benzinmotorral felszerelt SEAT-ját, majd a futam vége felé Mehdi Bennani BMW-jét is megelőzte, ezzel visszakapaszkodott a hatodik pozícióba. Segítségére volt az is, hogy Dudukalo boxutcán áthajtásos büntetést kapott, Menu pedig bal első defektje miatt kicsúszott és kiesett. Tom Coronel szintén remekül startolt, a holland a 12. rajthelyről ugrott fel ötödiknek, majd Pepe Oriola megelőzése után negyedikként intette le a kockás zászló.
Wéber Gábor második futamának egy csoportos lökdösődés vetett véget, amelyben D'Aste kocsija elé keveredett, a magyar autós pedig nem tudta elkerülni az ütközést. Michelisz Norbert a második futamon másodikként végzett a privát versenyzők számára kiírt Yokohama Trophy értékelésében.
WTCC Race of Slovakia, Slovakiaring (Pozsony)
A 7. futam eredménye:
1. TARQUINI (ITA) Sunred SEAT León
2. DUDUKALO (RUS) Sunred SEAT León +2,484 mp.h.
3. MENU (CH) Chevrolet Cruze 1.6T + 4,194”
... 6. MICHELISZ (HUN) Zengő BMW 320TC +9,943”
A 8. futam eredménye:
1. HUFF (GB) Chevrolet Cruze 1.6T
2. MULLER (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T +2,029 mp.h.
3. TARQUINI (ITA) Sunred SEAT León +2,555”
... 6. MICHELISZ (HUN) Zengő BMW 320TC +9,553”
A bajnokság állása 8 futam után:
1. Muller (FRA), 148 pont
2. Huff (GB), 122 p.
3. Menu (CH), 121 p.
4. Coronel (NL), 93 p.
5. Tarquini (ITA), 87 p.
6. D'Aste (ITA), 55 p.
7. Oriola (SPA), 53 p.
8. Michelisz (HUN), 47 p.
9. Engstler (D), 34 p.
10. Dudukalo (RUS), 22 p.
Utolsó kommentek