HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Le Mans: Élen az Audik, de erős a Toyota is

2012.06.04. 19:16 Real Simon says

Allan McNish megfutotta a legjobb időt, majd összetörte a vadonatúj Audi R18 e-tronját a 80. Le Mans-i 24 órás első szabadedzésein, a hétvégén. Az ingolstadtiak fölénye mellett biztató tempóban kezdett a Toyota, amely Alexander Wurz és Nakadzsima Kazuki vezetésével a 4. és 5. helyen végzett. Az újjászervezett GTE-Pro kategóriában folytatódik a Ferrari és a Corvette párviadala.
 
Allan McNish a legjobb idővel igazolta, hogy továbbra is az Audi a Le Mans-i 24 órás legnagyobb esélyese (Fotó: Audi)
 
Két héttel a 80. Le Mans-i 24 órás viadal előtt, az elmúlt hétvégén megtartották az első két szabadedzést a legendás La Sarthe pályán. Ahogy várható volt, a gyári Audi-pilóták villogtak a tréningeken: Allan McNish érte el a legjobb időt (3:25,927) a 2-es rajtszámú R18 e-tron quattróval, megelőzve a címvédő Marcel Fässler, André Lotterer, Benoit Tréluyer trió R18 e-tron quattróját, valamint Romain Dumas, Loic Duval és Marc Gené R18 Ultráját.
 
Miután megfutotta a legjobb időt, McNish a tréning vége előtt másfél órával elvesztette uralmát az Audi fölött a Tertre Rouge-kanyarnál, és úgy összetörte az R18-ast, hogy tréleren kellett bevinni a garázsba. „Nagyon mérges vagyok magamra, mert utáok hibázni. De meg kell hagyni, hogy az autó nagyon jó volt, mindtam is Dindónak (Capello, McNish és Kristensen csapattársa), hogy nagyon rendben van a balansza.” Persze, Capello is érezte ezt, az olasz így nyilatkozott a tréning után: „Az új autó egyértelműen jobb, mint a tavalyi volt. Sokkal könyebb vezetni és több visszajelzést nyújt minden területen. Egyszerűen jó érzés vezetni az R18 e-tron quattrót.”
 
Az Audi idén dízel-hibriddel és összkerék-meghajtással kívánja meghódítani a legendás sarthe-i pályát (Fotó: Audi)
 
Az Audi átlagosan kétévente új technológiával jelenik meg Le Mans-ban. Idén az e-tron jelzés arra utal, hogy dízel hibridmotort (gázolaj és elektromosság) szereltek be az R18-asba, a 'quattro' pedig arra, hogy – hosszú idő után először – összkerékhajtású autóval nevezett egy gyári csapat a versenyre.
 
Kellemes meglepetést okozott a Toyota benzines hibridautója, a TS030 Hybrid, amelynek első tervezett bevetése – a Spái 6 órás viadalon való részvétel – elmaradt, miután Le Castellet-ben, az utolsó tesztelésen totálkárosra törték az első prototípust még áprilisban. A Peugeot-tól leigazolt Alexander Wurz vezetésével a japánok 3:27,204 perces kört értek el, az osztrák 1,3 másodperces lemaradása biztatónak számít. A másik Toyota hibridet egy másik volt F1-es pilóta, Nakadzsima Kazuki kormányozta, amikor 3:28,298 perces legjobb eredményét elérte, Anthony Davidson és a Red Bull F1-es tesztpilótája, Sébastien Buemi csapattársaként.
 
A Toyota 13 év kihagyás után tér vissza Le Mans-ba. Az első eredmények biztatóak - de vajon elég lesz-e az Audi tapasztalata ellen? (Fotó: Toyota Motorsport)
 
„Pozitív, hogy teljesíteni tudtuk a tervezett programunkat, még több kört is tettünk meg, mint gondoltuk. Nem szabad elfelejteni, hogy ez a csapat teljesen új Le Mans-ban, ezért rengeteg tanulnivalónk van, ezek csak az első lépések. Most az a házi feladatunk, hogy a TS03 Hybridet megfelelően felkészítsük az első versenyére” – fogalmazott Wurz.
 
A 8-as rajtszámú Toyota harmadik pilótája, Stéphane Sarrazin (aki tavaly még szintén a Peugeot-nál versenyzett) kénytelen volt kihagyni az új masina első éles tesztjét, egy héttel korábbi biciklis balesete miatt.
 
Idén a Toyota vette át az "Audi-üldöző" szerepét a Peugeot-tól. Színre és formára is nagyon hasonlít egymásra a TS030 Hybrid és a 908 HDi FAP
 
Az LMP1 (a király-kategória) privátcsapatai közül a Strakka Racing 21-es rajtszámú HPD-ARX-Hondája volt a leggyorsabb, Danny Watts, Johnny Kane és Nick Leventis irányításával. A vasárnap délelőtti első edzést piros zászlóval félbe kellett szakítani egy óriási baleset miatt. Az OAK Racing Pescarolo-Juddját kormányzó, francia Guillaume Moreau olyan erővel csapódott a korlátnak a gokartpályánál, hogy a 12. csigolyája eltört, kórházba kellett szállítani, ahol megműtötték. Orvosai szerint minimum egy évig tart majd Moreau lábadozása, csak azután dől el, vajon ülhet-e még versenyautóba.
 
Olivier Pla eredeti csapattársai, Leinders és Martin távollétében is biztosította az OAK Racing LMP2-es vezető helyét
 
A francia OAK csapat az LMP2 kategóriában elért legjobb idővel vigasztalódhatott. Olivier Pla remek időket futott mindkét tréningen a Nissan-motoros Morgannel, végül több mint három tizedet vert riválisaira, a Tucker, Bouchut, Díaz trió HPD-Hondájára. Pla eredeti csapattársai, a belga Bas Leinders és Maxime Martin most nem lehettek ott Le Mans-ban, mivel a Trofeo Maserati silverstone-i futamán vettek részt – amit megnyertek.
 
Az utcai sportautók – Ferrarik, Porschék, Chevrolet-k, és egy szem Aston Martin – számára kiírt GTE-Pro kategóriában a Ferrari 458 Italiák és a Chevy Corvette C6-osok tűnnek a legerősebbnek. A legjobb időt némi meglepetésre a francia (lengyel származású) Frédéric Makowiecki és a brazil Jaime Meló kettős érte el a Luxury Ferrarival, megelőzve Oliver Gavin és Tommy Milner Corvette-jét, valamint a Giancarlo Fisichellával felálló AF Corse csapat Ferrariját.
 
Le Mans-i 24 órás. Az első teszt eredménye:
 
LMP1:
1. Capello/Kristensen/McNish (ITA/DK/GB) Audi R18 e-tron quattro 3:25,927
2. Fässler/Lotterer/Tréluyer (D/D/FRA) Audi R18 e-tron quattro 3:26,468
3. Dumas/Duval/Gené (FRA/FRA/SPA) Audi R18 ultra         3:26,561
4. Wurz/Lapierre/Nakadzsima (AUT/FRA/JAP) Toyota TS030 Hybrid 3:27,204
5. Davidson/Buemi/Nakadzsima (GB/CH/F/JAP) Toyota TS030 Hybrid 3:28,298
6. Bonanomi/Jarvis (ITA/GB) Audi R18 ultra         3:28,765
7. Leventis/Watts/Kane (USA/GB/GB) Strakka HPD ARX–Honda 3:34,243
8. Belicchi/Primat/Bleekemolen (FRA/FRA/NL) Rebellion Lola-Toyota   3:35,357
9. Prost/Jani/Heidfeld (FRA/CH/D) Rebellion Lola-Toyota         3:36,876
10. Minassian/Ara (FRA/JAP) Pescarolo Dome-Judd         3:37,149
11. Brabham/Chandhok/Dumbreck (AUS/IND/GB) JRM HPD ARX–Honda 3:37,358
12. Collard/Boullion/Hall (FRA/FRA/GB) Pescarolo-Judd         3:40,358 
 
LMP2:
1. Hansson/Nicolet/Pla (DK/FRA/FRA) OAK Morgan-Nissan 3:41,291 
2. Tucker/Bouchut/Díaz (USA/FRA/MEX) Level 5 HPD ARX–Honda 3:41,598 
3. Dolan/Hancock/Kuroszava (USA/USA/JAP) Jota Zytek-Nissan 3:41,738 
 
GTE Pro:
1. Makowiecki/Meló (FRA/BRA) Luxury Racing Ferrari 458 Italia 3:58,869 
2. Gavin/Milner (GB/USA) Chevrolet Corvette C6-ZR1     3:58,971 
3. Fisichella/Bruni/Vilander (ITA/ITA/FIN) AF Corse Ferrari 458 Italia 3:59,392 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr34565694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása