Sebastian Vettel idei harmadik generátorhibája után a Red Bull igyekszik nyomást gyakorolni a Renault-ra, hogy a francia gyártó váljon meg olasz beszállítójától. A bikások a vb-cím megnyerése érdekében akár a rivális McLaren elektronikai rendszeréért is hajlandóak lennének fizetni.
Vettel a győzelmet bukta el Valenciában, majd Monzában két generátor is tönkrement az RB8-ban (Fotó: Red Bull/GEPA)
Ahogy arról korábban beszámoltunk az SzC_blogon, a Red Bull elégedetlen motorpartnerével, a Renault-val, miután Sebastian Vettel idén már kétszer is kiesett a generátor hibájából. A világbajnok júniusban, Valenciában a győzelmet, Monzában valószínűleg a hatodik helyet (8 pontot) bukta el a motor szerves alkatrészének meghibásodása miatt. Vettel egyébként már három generátorhibánál jár, Monzában ugyanis a szabadedzésen is tönkrement egy "villanymasina" az autójában.
Christian Horner csapatfőnök után most a Red Bull nagykutyája, Dietrich Mateschitz is élesen kikelt a Renault olasz elektronikai beszállítója ellen. „Azt akarom, hogy a Renault szakítson a Magneti Marellivel, és keressen másik beszállítót. Csak az a bökkenő, hogy a Renault ezt nem akarja” – nyilatkozta a Red Bull nagyfőnöke az Auto Bild Motorsportnak. A Renault vezető mérnöke, Rémi Taffin azonban hajlandónak tűnik teljesíteni Mateschitz kérését: „Ez a lehetőség is benne van a pakliban.”
Furcsa, hogy a szintén Renault motorokat használó Lotusnak, Williamsnek és Caterhamnek eddig jellemzően nem akadt gondja az ominózus alkatrésszel, kivéve a második helyről kieső Romain Grosjean esetét Valenciában. Ebből egyesek arra következtetnek, hogy Adrian Newey kihegyezett teljesítményű RB8-asával, annak hűtési rendszerével lehet a probléma. Ha ez így van, azért rossz hír, mert a soron következő négy versenyből legalább kettőn – Szingapúrban és Indiában – párás hőség várható, ami kritikus a hűtési teljesítmény szempontjából.
Fényes csavar: a Red Bullnál azt se bánnák, ha a Renault a McLarentől vásárolná a generátorokat (Fotó: McLaren)
Felvetődik a kérdés: ha nem a Magneti Marelli (amely egyébként a Ferrari és a Toro Rosso beszállítója is), akkor melyik gyártó adhatná a generátorokat? Két alternatíva jöhet számításba: a Mercedest és a Saubert ellátó Bosch, illetve a McLaren Electronics, amely jelenleg a McLaren, a Force India és a Marussia partnere. A Red Bull tehát akár azt is bevállalná, hogy a rivális McLarentől béreljék az elektronikai egységet. Az ezzel járó kezdeti értetlenség felvállalása még mindig jobban megéri, mint a magyarázkodás a világbajnoki cím(ek) elvesztése miatt.
Utolsó kommentek