Hivatalosan is zöld utat kapott a Porsche LMP1-es projektje, a németek 2014-ben térnek vissza a Le Mans-i 24 órás viadal csúcskategóriájába. A weissachi márka eddig tizenhatszor nyert a világ leghíresebb hosszú távú autóversenyén, abszolútban utoljára 14 évvel ezelőtt.
A Porsche legutóbb 1998-ban nyert abszolútban Le Mans-ban a McNish, Aiello, Ortelli trió, valamint a 911 GT1-98 jóvoltából
Szombat este, a Porsche AG év végi díjátadó ceremóniáján jelentették be, hogy a terveknek megfelelően halad német márka visszatérő projektje a Le Mans-i 24 órásra.
„Az LPM1-es prototípus fejlesztését a saját gyári csapatunk irányítja innen, Weissachból. A versenyautó első próbaköreire valamikor 2013 közepén kerül sor” – jelentette be a Porsche fejlesztési vezetője, Wolfgang Hatz. A Porsche LMP1-es projektjén körülbelül 200-an dolgoznak majd, a BMW-től leigazolt Fritz Enzinger vezetésével.
A gyár legutóbbi versenyprojektje az LMP2-es szabályok szerint készült RS Spyderen alapult, amelyet az elmúlt három évben Roger Penske futtatott az Amerikai Le Mans-sorozatban (ALMS). Európában a gyár kisebb privátcsapatoknak adta ki az RS Spydert. Emellett gyári támogatást élveztek a 911 GT3-asok is, amelyek az LM GT-kategória meghatározó masinái.
Tizenhat sikerével a Porsche a Le Mans-i 24 órás viadal legsikeresebb gyártója
A Porsche 1970 óta tizenhatszor diadalmaskodott Le Mans-ban. A legutóbbi abszolút győzelem 1998-ban született, Allan McNish, Laurent Aiello, Stéphane Ortelli és a 911 GT1-98 jóvoltából.
Utolsó kommentek