HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Sok beszéd, kevés mondanivaló a Ferrari F138 bemutatóján

2013.02.01. 13:10 Real Simon says

Ferrari F138-nak hívják a Scuderia 2013-as versenyautóját, melynek pénteki bemutatóját több "olaszos" baki színesítette. Az új modell fotói már félórával a ceremónia kezdete előtt kiszivárogtak a Twitterre, és a bemutató videóközvetítésének minősége is hagyott kívánnivalót maga után. A megszólalók ugyan sokat beszéltek, de szinte semmit nem mondtak...

Ferrari F138_origin_profil_r600.jpgA Ferrari 1974-78, 1993 és 2010 után ismét belekeverte a fehér színt az F138 festésébe  ezúttal elegánsan (Fotó: Ferrari Media)

Olaszok. Ez volt az ember érzése a Ferrari F138 maranellói bemutatóját nézve. Kezdődött azzal, hogy az egész ceremónia hatperces késéssel indult, és a bemutatót közvetítő videocsatorna minősége nagyjából az 1980-as évek VHS-minőségének felelt meg. (Hogy hogyan kell jó minőségű, nem töredező képet és hangot sugározni a világba, arra a Vodafone McLaren Mercedes épp tegnap szolgáltatott kiváló példát.)

A Scuderia január közepén jelentette be, hogy a sajtókapcsolatok felelőse, Luca Colajanni megválik posztjától, helyére Renato Bisignanit nevezték ki. Nos, Signor Bisignani rögtön az első vizsgáján megbukott, amikor az F138 első fotói kb. félórával a hivatalos leleplezés előtt kikerültek a Twitterre, majd onnan viharos gyorsasággal a világhálóra. Mire Felipe Massa és Fernando Alonso lehúzta a vörös leplet az autóról, már csak a teremben ülő 150 vendég nem tudta, hogy néz ki az új F1-es rakéta...

Ferrari F138_launch1_600.jpg

A Ferrari – talán a videostream gyenge minőségét ellensúlyozandó – a bemutató első perceiben kitett egy linket a Twitterre, ami az F138 technikai adatait tartalmazta volna. Csakhogy a linkre kattintva az „Error!” felirat jelent meg a képernyőn. Szegény Signor Bisignani...

Maga a bemutató egyébként hosszú, a Ferrari dicső múltját taglaló beszédekből állt. Előbb Stefano Domenicali csapatfőnök méltatta a Ferrarinál uralkodó csapatszellemet, majd Felipe Massa és Fernando Alonso mondta el, hogy világbajnokok akarnak lenni, hogy milyen hosszú volt a téli szünet és mennyire várják már, hogy kipróbálhassák az új masinát a teszteken. Végül Luca di Montezemolo elnök kezdett hosszú, már-már parttalan beszédbe, melyben a Scuderia dicső múltját, a modern technológia és az érzelmek összhangját méltatta. Megtudtuk, hogy az előző évben használt jelöléssel (F2012) szemben az idei autó azért kapta az F138 nevet, mert 2013-at írunk, és mert ez lesz a 2006-ban debütált V8-as korszak utolsó éve (ezért a 8-as szám).

Ferrari F138_launch_FA_FM.jpg

A legérdekesebb talán Alonso mondandója volt, aki – mint köztudott – kihagyja a február 5-én kezdődő első tesztet (Jerezben csak Massa és az új tesztpilóta, Pedro de la Rosa vezeti majd a Ferrarit). „Természetesen az autó minden rezdülését követni fogom, minden információt megkapok, ami Jerezből érkezik. Decemberben és januárban nagyon sok dolgom volt, még egy héttel ezelőtt is fellépésekre jártam, ahol a Ferrarit képviseltem. A következő napok ezért az új bajnoki idényre való felkészülésről fognak szólni. Úgy vélem, helyes döntés egy kicsit a háttérbe vonulni, hogy Ausztráliától Brazíliáig [a 2013-as szezonban] száz százalékos teljesítményt tudjak nyújtani” – jelentette ki a spanyol, aki negyedik nekifutásra végre világbajnok szeretne lenni a Ferrarival.

Maga az F138 kinézetre nem tartalmaz forradalmi újításokat – még akkor sem, ha a tervezők a kocsik orrában lévő, nem éppen esztétikus törés eltüntetése érdekében felszerelték az FIA által engedélyezett kiegészítő idomot. Pat Fry technikai igazgató emberei maradtak a 2012-ben bevált, vonórudas első felfüggesztésnél, ami lehetővé teszi, hogy a Ferrari továbbra is „magasan hordja az orrát”. Érdekes továbbá, hogy az olaszok dupla levegőbeömlő nyílást alakítottak ki a bukókeret környékén, melynek elsődleges célja a motorhűtés hatásfokának javítása.

Ferrari F138_side_cut.jpg

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a bemutatón látott szárnyak formájának, kialakításának csekély a jelentősége. A csapat másfajta szárnyakat fog kipróbálni a jerezi és barcelonai teszteken, és megint másokat a melbourne-i idénynyitón. A kipufogó-kivezetésnél használt ún. Coanda-csatornák is megmaradtak, tökéletesített formában.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr315056684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

édeslajos 2013.02.01. 14:22:34

Valóban olaszok. A legszebb. Profilból szobor.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2013.02.01. 15:03:00

Soha nem voltam Ferrari-fan, de ez tényleg szép lett...

The Lost Soul (törölt) 2013.02.01. 16:28:55

hogy az egyik kedvenc filmemből idézzek: "...még mindig mi németek gyártjuk a legjobb játékokat".

némileg átírva: még mindig mi, olaszok gyártjuk a legszebb "játékokat"...

az esélyeket pedig ilyenkor, a mezőny alig egynegyedének ismeretében latolgatni... hát nem is tudom...

3 gb 2013.02.01. 18:32:03

Az autó gyönyörű, de ez sem lesz elég a folyton nyivákoló Alfonsónak:)
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása