HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Három lépés a Hungaroring szerződés-hosszabbítása felé

2013.02.11. 19:22 Real Simon says

Három lépcsőben kívánja összehangolni együttműködését a Bernie Ecclestone-vezette FOM-mal a Hungaroring Sport Zrt. Az első a Magyar Nagydíj új szerződésének aláírása, a második a finanszírozásról szóló szerződés megkötése a többségi tulajdonos magyar állammal, a harmadik pedig a pályavonal és a kiszolgáló épületek átépítése – derül ki a Hungaroring sajtóközleményéből.

Gerstl_Peter_Hungaroring.jpgGerstl Péter 1994 óta irányítja a Hungaroring Sport Zrt. nemzetközi kapcsolatait. Szerinte nincs értelme elkezdeni a pálya átépítését, amíg nem írták alá a szerződést Bernie Ecclestone-nal 

Miután a Hungaroring Sport Zrt. nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke, Gerstl Péter tavaly novemberben szóban megegyezett Bernie Ecclestone-nal (a jogtulajdonos Formula One Management (FOM) elnökével) arról, hogy 2016 után is lesz Formula-1-es Magyar Nagydíj, elkezdődött a konkrét szerződéskötés előkészítése.

„Három lépcsőfokot kell megtennünk. Az első és talán legfontosabb, hogy minél hamarabb aláírjuk az újabb öt esztendőre, tehát 2017-től 2021-ig szóló megállapodást Bernie Ecclestone-nal. Addig semmi ért elme átépítenünk a pályát, hiszen 2016-ig érvényes szerződésünk van a futamok megrendezésére, s annak mindenben eleget teszünk” – idézi Gerstl Pétert a Hungaroring hírlevele.

„Bernie Ecclestone tavaly novemberben Abu-Dzabiban biztosított a 2016-ban lejáró szerződés meghosszabbításáról. Aztán megkezdődhettek a tárgyalások a magyar kormány és Bernie Ecclestone [között] annak érdekében, hogy 2013-ban (…) a Magyar Nagydíj meghosszabbítását rögzítő szerződés aláírásra kerülhessen. Egyik félben sincs jogunk s okunk kételkedni. Dolgozunk tovább” – áll a Hungaroring hírlevelében.

Hungaroring_RBR_Webber09.jpgA Hungaroring rázóköveit utoljára 1998-ban építették át. Ezekre és a pálya aszfaltjára is bőven ráfér a felújítás (Fotó: Red Bull/GEPA)

A pályavonal újraaszfaltozása mellett fontos feladat a kiszolgáló épületek, így a pályaambulancia (Medical Center), valamint a 2001-ben átadott sajtóközpont átépítése, modernizálása. Az ambulancia évek óta húzódó ügyét még idén megoldja a Hungaroring: már lebontották az 1986-ban épült régi épületet; tavasszal kezdődik egy modern létesítmény felépítése. Gerstl Péter ezzel kapcsolatban elmondta: „A régit már lebontottuk, épül az új, minden követelménynek megfelelő ambulancia. Mi több, a nemzetközi sajtóközpont korszerűsítését is elvégezzük, figyelembe véve az FIA és a FOM előírásait”.

Mindennek az az alapja, hogy a Hungaroring többségi tulajdonosa, a magyar állam nevében eljáró magyar kormány garantálja a nagyszabású átépítéshez, illetve a FOM-ot megillető licencdíj kifizetéséhez szükséges anyagi feltételeket.

„A szerződés meghosszabbításához és az ehhez szükséges munkálatok elvégzéséhez a magyar kormány elvi támogatása biztosított. A Formula–1-es Magyar Nagydíj a magas jogdíj és a 2016 utáni átépítés költségei ellenére is nemzetgazdasági szinten folyamatosan jelentős bevételt jelent a költségvetésnek, nem szólva az országimázsról. Ez az egyetlen világverseny, aminek Magyarország immáron közel három évtizede otthont adhat” – fejtette ki Gerstl.

Whiting_Hungaroring_0199.jpgCharlie Whiting (középen, Frank Tamás mellett), az FIA pályainspektora tavaly májusban csak azzal a feltétellel vette át a Hungaroringet, hogy 2013-ban kicserélik a rázóköveket és újraburkolják a nyomvonalat (Fotó: Simon)

A fentiek mellett idén is eleget kell tenni az FIA biztonsági előírásainak, ami néhány kanyar melletti bukótér leaszfaltozására, illetve a rázókövek teljes cseréjére vonatkozik.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr65074952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.02.11. 21:01:25

"Az eső a Magyar Nagydíj új szerződésének aláírása"

sehol nincs eső, csak hó van! :)

atiwrc 2013.02.11. 22:47:14

Mit akarnak még aszfaltozni a ringen?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.13. 05:16:02

Reméljük, értelmes módon át tudják építeni a pályát. Ecclestone szereti a magyar nagydíjat, mert a pénz mindig tuti, a szervezők nem hőbörögnek, hanem meghajlanak akarata előtt. Minden szép és jó a verseny körül a pálya vonalvezetését leszámítva, mert az valami hihetetlenül alkalmatlan lett mára Forma 1-ezésre. Esküszöm, a zónázó vonatok járását izgalmasabb nézni mint ezt a versenyt, és ezzel több milliárd néző van még így, az peiga nemzetközi bevételeknek nem tesz jót, mégha Börni tele zsebbel is távozik minden évben, gond nélkül.

gigabursch 2013.02.13. 07:48:32

Nekem pl. egyáltalán nem hiányzik sem a Hungaroring de főleg nem a F1. Nem beszélve a piócaként és bögölyként ott tékozló koncra éhes lényekről.

Real Simon says 2013.02.13. 08:20:04

@Gábor (Gee Halen): Gábor, lehet, hogy nem derül ki egyértelműen a cikk szövegéből, de nincs még szó a pályavonal átépítéséről. Újraaszfaltozás van tervbe véve, vagyis, a meglévő nyomvonal felújítása. Nem tudok egyetérteni azzal, hogy a Hungaroring "alkalmatlan lett mára F1-es futam rendezésére". Ez nem igaz. Valóban, vannak olyan modern pályák, amelyekben van két (mesterséges) hajtűkanyar, egy main straight és egy back straight, ahol -talán- előzni lehet. De a Hungaroringen is lehet előzni. Elég csak az emberemlékezet legunalmasabb Magyar Nagydíját, a 2002-est felidézni, ahol Kimi Räikkönen a 11. rajtrácsról jött fel negyediknek a McLarennel. Ha nem lehet előzni a Ringen - ahogy sokan mondják - akkor ez hogyan lehetséges? Vagy nézd meg a 2006-os, esős Magyar Nagydíjat: Alonso hogy előzte meg Schumachert? A sikán előtti nyújtott jobbkanyarban, külső íven - mert rájött, hogy esőben ott tapad jobban az aszfalt! A jó versenyzők mindig megtalálják az előrejutás módját, bármilyen pályán.
A Hungaroringet nemcsak Bernie szereti, hanem szeretik a csapatok és a versenyzők is. Tényleg. Barcelonát és Monzát (Milánó) leszámítva nincs még egy F1-pálya Európában, ahol 20-25 km-en belül lenne egy világváros, pláne nem olyan panorámával, amit Budapest tud nyújtani a VIP-vendégeknek. És ez nem a PR-es duma (én is irtózom tőle), ez a valóság. Régen "Mikiegér-pályának" csúfolták a Ringet, de ma már mindenki elismeréssel beszél róla, mint klasszikust emlegetik. Inkább örülnünk kellene, hogy még mindig itt van nálunk (és itt is marad) ez a csoda, amit FIA Formula-1 világbajnokságnak neveznek. :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.13. 12:06:21

@Real Simon says: Lehet én emlékszem rosszul, de mintha szó lett volna a nyomvonal átalakításáról is.

Ez amúgy mind igaz amit leírsz, csak a tévén ez nem jön át és leginkább ez számít.

Real Simon says 2013.02.14. 11:57:04

@Gábor (Gee Halen): Tényleg volt szó a pályavonal átépítéséről, nem emlékszel rosszul. A Hungaroring elnöke, Gyulay Zsolt beszélt róla tavaly ősszel. De én ezt inkább PR-fogásnak éreztem, nem vettem komolyan, ezért nem is írtam róla a blogon (a mostani cikkben sem). Sokkal alapvetőbb dolgokra sincs jelenleg pénz (illetve, valahol van, csak a kormánynak meg kell találnia a forrást, amiből a Hungaroringe lehet költeni). Erre jelen állás szerint a stadionprogram költségkeretéből juthat - ez belső információ (az SzC_blogon olvastad, ne feledd!) :P
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása