Három lépcsőben kívánja összehangolni együttműködését a Bernie Ecclestone-vezette FOM-mal a Hungaroring Sport Zrt. Az első a Magyar Nagydíj új szerződésének aláírása, a második a finanszírozásról szóló szerződés megkötése a többségi tulajdonos magyar állammal, a harmadik pedig a pályavonal és a kiszolgáló épületek átépítése – derül ki a Hungaroring sajtóközleményéből.
Gerstl Péter 1994 óta irányítja a Hungaroring Sport Zrt. nemzetközi kapcsolatait. Szerinte nincs értelme elkezdeni a pálya átépítését, amíg nem írták alá a szerződést Bernie Ecclestone-nal
Miután a Hungaroring Sport Zrt. nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke, Gerstl Péter tavaly novemberben szóban megegyezett Bernie Ecclestone-nal (a jogtulajdonos Formula One Management (FOM) elnökével) arról, hogy 2016 után is lesz Formula-1-es Magyar Nagydíj, elkezdődött a konkrét szerződéskötés előkészítése.
„Három lépcsőfokot kell megtennünk. Az első és talán legfontosabb, hogy minél hamarabb aláírjuk az újabb öt esztendőre, tehát 2017-től 2021-ig szóló megállapodást Bernie Ecclestone-nal. Addig semmi ért elme átépítenünk a pályát, hiszen 2016-ig érvényes szerződésünk van a futamok megrendezésére, s annak mindenben eleget teszünk” – idézi Gerstl Pétert a Hungaroring hírlevele.
„Bernie Ecclestone tavaly novemberben Abu-Dzabiban biztosított a 2016-ban lejáró szerződés meghosszabbításáról. Aztán megkezdődhettek a tárgyalások a magyar kormány és Bernie Ecclestone [között] annak érdekében, hogy 2013-ban (…) a Magyar Nagydíj meghosszabbítását rögzítő szerződés aláírásra kerülhessen. Egyik félben sincs jogunk s okunk kételkedni. Dolgozunk tovább” – áll a Hungaroring hírlevelében.
A Hungaroring rázóköveit utoljára 1998-ban építették át. Ezekre és a pálya aszfaltjára is bőven ráfér a felújítás (Fotó: Red Bull/GEPA)
A pályavonal újraaszfaltozása mellett fontos feladat a kiszolgáló épületek, így a pályaambulancia (Medical Center), valamint a 2001-ben átadott sajtóközpont átépítése, modernizálása. Az ambulancia évek óta húzódó ügyét még idén megoldja a Hungaroring: már lebontották az 1986-ban épült régi épületet; tavasszal kezdődik egy modern létesítmény felépítése. Gerstl Péter ezzel kapcsolatban elmondta: „A régit már lebontottuk, épül az új, minden követelménynek megfelelő ambulancia. Mi több, a nemzetközi sajtóközpont korszerűsítését is elvégezzük, figyelembe véve az FIA és a FOM előírásait”.
Mindennek az az alapja, hogy a Hungaroring többségi tulajdonosa, a magyar állam nevében eljáró magyar kormány garantálja a nagyszabású átépítéshez, illetve a FOM-ot megillető licencdíj kifizetéséhez szükséges anyagi feltételeket.
„A szerződés meghosszabbításához és az ehhez szükséges munkálatok elvégzéséhez a magyar kormány elvi támogatása biztosított. A Formula–1-es Magyar Nagydíj a magas jogdíj és a 2016 utáni átépítés költségei ellenére is nemzetgazdasági szinten folyamatosan jelentős bevételt jelent a költségvetésnek, nem szólva az országimázsról. Ez az egyetlen világverseny, aminek Magyarország immáron közel három évtizede otthont adhat” – fejtette ki Gerstl.
Charlie Whiting (középen, Frank Tamás mellett), az FIA pályainspektora tavaly májusban csak azzal a feltétellel vette át a Hungaroringet, hogy 2013-ban kicserélik a rázóköveket és újraburkolják a nyomvonalat (Fotó: Simon)
A fentiek mellett idén is eleget kell tenni az FIA biztonsági előírásainak, ami néhány kanyar melletti bukótér leaszfaltozására, illetve a rázókövek teljes cseréjére vonatkozik.
Utolsó kommentek