Sergio Pérez megmutatta, hogy számolni kell vele a 2013-as idényben, főleg az időmérő edzéseken. A McLaren új szerzeménye Sebastian Vettelt megelőzve lett a leggyorsabb Barcelonában, a mexikói még Maldonado tavalyi pole-idejét is túlszárnyalta. A Lotus és a Ferrari technikai problémákkal küszködött a második tesztnapon, Lewis Hamilton alatt viszont úgy suhant az Ezüstnyíl, ahogy egy svájci óra jár.
Pérez nemcsak Vettelt verte; legjobb köre Maldonado tavalyi pole-idejénél is erősebb volt a 23 Celsius-fokos pályán (Fotók: Wolfgang Wilhelm, AMuS)
Két héttel ezelőtt Jenson Button a legjobb idővel nyitotta a jerezi tesztelést, ám a McLaren-Mercedesnek azóta nem sok babér termett a próbafutamok során. Sergio Pérez eddig jobbára hosszú etapokat ment az MP4-28-assal, hogy megszokja új munkaeszközét és kitapasztalja a Pirelli 2013-as abroncsainak viselkedését. A barcelonai teszt második napján azonban a mexikói rendesen odatette magát. Röviddel az ebédszünet után kihasználta, hogy az egyébként végig hűvös aszfalt felmelegedett, és a lágy gumikon kihajtva, egy négykörös etapban 1:21,848 perc alatt ért körbe a 4,655 kilométeres Circuit de Catalunyán, amit később senki sem tudott túlszárnyalni.
Pérez 0,349 másodperccel előzte meg Sebastian Vettelt, de ennél is érdekesebb, hogy négy tizeddel gyorsabb volt Pastor Maldonado 2012-es pole pozíciót érő körénél! Vettel még délelőtt érte el 1:22,197 perces idejét, szintén a lágy abroncsokon. A Red Bull világbajnoka délután egy 66 körös versenyszimulációt próbált teljesíteni, de már 25 kör megtétele után kénytelen volt visszatérni a boxba. Christian Horner, a bikások csapatfőnöke elmondta, hogy az egyik kerékanya lazult meg – a Red Bull egyik szerelője nem végezte rendesen a munkáját...
Nem derült ki, hogy a Red Bull melyik szerelője nem húzta meg rendesen Vettel egyik kerékanyáját a pitstop-gyakorlás során
Sok munkája adódott a Lotus és a Ferrari szerelőinek is szerdán. Kimi Räikkönen ugyan a harmadik legjobb idővel zárt – ismét aláhúzva az E21-ben rejlő potenciált –, ám csak egy ötórásra nyúlt szerelés után, amely során ki kellett cserélni a váltót. A Jégember a tegnapi 44 köre után ma csak 43 fordulót tudott megtenni – a Lotusnak össze kell kapnia magát, ha nem akarnak lemaradni.
Fernando Alonso kedden még elégedetten szállt ki a Ferrariból, ám szerdán már korántsem lehetett nyugodt. Visszatértek a Jerezben már tapasztalt túlmelegedési problémák – ezúttal az F138 kipufogója körüli burkolóelemek hevültek túl. A csapat szerelőinek hosszú időbe telt, amíg hővédő elemekkel erősítették meg a motorburkolat végét. Fernando a második napon 76 kört tudott teljesíteni.
Gyorsnak és megbízhatónak tűnt viszont a Mercedes. Lewis Hamilton gyakorlatilag problémamentesen tett meg 121 fordulót a Circuit de Catalunyán, az angol legjobb ideje 0,9 másodperccel maradt el Pérez mércéjétől. Hamilton elégedett volt az AMG W04 megbízhatóságával, de - több kollégájához hasonlóan - aggódik a Pirelli gumijainak gyors leépülése miatt. "Délelőtt a kemény gumikat használtam, és egész jól mentem rajtuk. De az összes gumi viszonylag gyorsan kopik, és ezt nem könnyű kordában tartani. Senki másra nem figyelünk, csak a saját programunkra, igyekszünk előrelépni a gumikopás kontrollálásával és a beállításokkal. Jó irányba tartunk, nagyon elégedett vagyok a ma megtett 121 körrel" – értékelt Hamilton.
A Mercedes új főnöke, Niki Lauda a helyszínen kísérte figyelemmel az eredmények alakulását. Szerinte "egész jól áll a csapat", mivel Lewis a kemény gumikon is lépést tudott tartani a McLarennel, a Red Bull-lal és a Lotusszal.
A Ferrari-szerelőknek több mint egy órába telt, hogy hővédő elemekkel erősítsék meg a kipufogó környékét Alonso autóján
A Williams Valtteri Bottasszal folytatta az FW35 finomhangolását, a finn újonc 98 körrel gyarapította a kék-fehérek adathalmazát. A Sauber Jerezben mutatott tempójához képest meglepő, hogy a Sauber nem igazán találja a formáját Barcelonában. Tegnap Gutiérreznek, ma pedig Hülkenbergnek sem passzoltak a szimulátorban kikalkulált beállítások, a németnek ráadásul gondjai akadtak a fékbalansszal is, így csak a kilencedik idővel zárta a napot.
Charles Pic az utolsó elyet szerezte meg, mielőtt átengedné a CT03-ast csapattársának, Giedo van der Gardénak. Viszont 102 kört tett meg, ami valóságos adatbánya egy Caterham-szintű kiscsapat számára.
F1-es tesztelés, Barcelona – 2. nap
Eredmények:
1. PÉREZ (MEX) McLaren-Mercedes 1:21,848 (97 kör)
2. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:22,197 (84 kör)
3. RAIKKÖNEN (FIN) Lotus-Renault 1:22,697 (43 kör)
4. HAMILTON (GB) Mercedes AMG 1:22,726 (121 kör)
5. ALONSO (SPA) Ferrari F138 1:23,247 (76 kör)
6. BOTTAS (FIN) Williams-Renault 1:23,561 (98 kör)
7. RICCIARDO (AUS) Toro Rosso-Ferrari 1:23,718 (70 kör)
8. DI RESTA (GB) Force India-Mercedes 1:23,971 (62 kör)
9. HÜLKENBERG (D) Sauber-Ferrari 1:24,205 (88 kör)
10. CHILTON (GB) Marussia-Cosworth 1:25,115 (67 kör)
11. PIC (FRA) Caterham-Renault 1:26,243 (102 kör)
Utolsó kommentek