HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Sanghajban kezdődik igazán a McLaren szezonja

2013.04.10. 19:14 Real Simon says

„Nem kezdtük fényesen az idényt, de én hiszek a pilótáinkban és ebben az autóban" – jelentette ki a McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale, miután a csapat a leggyengébb szezonkezdését produkálta 2009 óta. A wokingiak jelentős aerodinamikai és mechanikai fejlesztésekkel készülnek a hétvégi Kínai Nagydíjra.

Perez brakes MAL_600.jpgPérez és Button eddig egy-egy 9. helyre volt képes - a McLaren komoly formajavulást vár a sanghaji újításoktól (Fotók: HochZwei/McLaren)

Négy éve nem kezdte ilyen rosszul az F1-es idényt a McLaren-Mercedes csapata. Ausztráliában Jenson Button, Malajziánban Sergio Pérez hozta be a 9. helyre az MP4-28-ast, így a wokingi gárda két futam után kemény négy ponttal rendelkezik. Három évvel ezelőtt két futam után 66 pontjuk, tavalyelőtt 48 pontjuk volt a „Krómnyilaknak”, míg tavaly ilyenkor a McLaren vezette a konstruktőri vb-tabellát, 55 ponttal. A mostaninál gyengébb szezonkezdésre utoljára 2009-ben volt példa, akkor két futam után egyetlen ponttal állt az F1 második legsikeresebb istállója.

A McLaren azonban komoly aerodinamikai és mechanikai fejlesztésekkel készül a hétvégi Kínai Nagydíjra, ettől várják a csapat sorsának jobbra fordulását.

„Nem mondhatnám, hogy ideálisan kezdtük az idényt, de én hiszek a pilótáinkban és hiszek ebben az autban. Beazonosítottuk a problémáink forrását és azt hiszem, most már jó úton vagyunk” – jelentette ki a gárda ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale.

Jonathan-Neale_2633132.jpgJonathan Neale továbbra is hisz a McLaren versenyzőiben és a 2013-as autóban

Jenson Button és a csapat új szerzeménye, Sergio Pérez szenvedett Melbourne-ben, de a Maláj Nagydíjon már képesek lettek volna erős pontkat szerezni, ha nem csúszik félre minden Button második kerékcseréjénél. Pérez annak ellenére is csak a kilencedik hely megszerzésére volt képes Sepangban, hogy a csapat szakemberei szerint „semmit sem csinált rosszul” az első két futamán.

„Számos továbbfejlesztett alkatrészt viszünk magunkkal Kínába, ezek egy része a szokásos fejlesztésünk eredménye, míg másokat kifejezetten a problémákra reagálva fejlesztettünk ki” – árulta el Neale. „Ez azt jelenti, hogy nagyon sok dolgunk lesz a pénteki edzéseken, mert akkor kell kiértékelnünk, hogy az újítások működnek-e.”

A McLaren már 2006-ban, 2009-ben, 2010-ben és 2011-ben is a várakozások alatt szerepelt az első futamokon, de mindig sikerült megfordítaniuk a trendet. Most is ugyanaz lehet a problémák gyökere, mint az említett években: a mérnökök túl sokat kockáztattak az autó tervezése során. A tavalyihoz képest magasabbra került az MP4-28 orra – hogy be tudja fogadni a Ferrari mintájára kifejlesztett vonórudas első felfüggesztést –, ami jelentősen befolyásolja az autó alatt, a diffúzor felé áramló levegő útját és mennyiségét. Hosszú idő után először helyezték előre a McLaren súlypontját, egyúttal (a Red Bull mintájára) megemelték a hátsó tengely magasságát. Ez azonban új problémákkal szembesítette a wokingi mérnököket: elöl túl nagy, hátul túl kevés a leszorítóerő. A diffúzor nem nyújt kellő (és konstans) stabilitást a hátsó tengelynél, ami a Button által különösen utált alulkormányzottsághoz vezet. A probléma orvoslására a McLaren szerelői Sepangban kézi fűrésszel (!) vágtak ki egy darabot a diffúzor széléből, hogy így stabilizálják a hátsó traktust.

GP02MAL_Button_600.jpgJenson Button akár ötödik is lehetett volna Sepangban, de az elrontott kerékcsere megakadályozta ebben

„Nincs csodaszer az ilyen problémák megoldására, több ponton változtatnunk kell, ha javítani akarunk az autó teljesítményén. Hisszük, hogy egy jó alapanyag áll rendelkezésünkre, de egyelőre nem tudjuk kihozni belőle a benne lévő teljesítményt. Mindenki keményen dolgozik a gyárban, ahogy Jenson és Sergio is a piltafülkében” – szögezte le Jonathan Neale.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján jellemző a McLarenre, hogy képesek megfordítani a gyenge szezonkezdést. 2001-ben a vártnál harmatosabb kezdés után a harmadik futamig (Brazil GP) kellett várni az első győzelemig, 2002-ben a hetedik futamig (Francia GP). 2005-ben az ötödik versenyt (Spanyol GP) tudták megnyerni az akkori Ezüstnyilak, míg 2009-ben az idény 10. futamán, a Magyar Nagydíjon arattak először diadalt. A leghosszabb idő 2004-ben telt el az első McLaren-sikerig: Kimi Räikkönen szenzációs versenyzéssel nyerte meg a Belga Nagydíjat, a szezon tizennegyedik futamát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr305215616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása