Amikor Felipe Massa kedden este a Twitteren keresztül világgá kürtölte, hogy vége az édes éveknek a Ferrarinál, kétesélyesre szűkült a kör. Már csak Kimi Räikkönen és Nico Hülkenberg pályázott esélyesként a pilótaülésére. Mindkét versenyző mellett sok érv szólt, végül győzött a rutin és gyorsaság kombinációja, az olaszok ma Räikkönent választották. Hogy szélmalomharc vagy újabb sikerkorszak vár a Jégemberre Fernando Alonso csapattársaként, jövő ilyenkorra kiderül.
Alonso és Räikkönen együtt a dobogón idén Melbourne-ben. Vajon hány ilyen összekacsintást látunk majd Ferrari-pilótaként, 2014-ben?
Szeptember 11-e a nemzeti rémálom napja a jenkik számára, Olaszországban viszont akár nemzeti ünnep is lehetne mostantól. Ezen a napon jelentették be Maranellóban, hogy öt év után visszatér hozzájuk Kimi Räikkönen, aki a Scuderia mindmáig utolsó egyéni világbajnoki címét szállította 2007-ben. A Ferrari kétéves szerződést kötött a finn Jégemberrel.
Miután a Red Bull egy hete bejelentette, hogy a saját utánpótlás-nevelő programjukból léptetik elő Sebastian Vettel új csapattársát, Daniel Ricciardót, Räikkönen számára két választás maradt: folytatja a Lotusnál, ahol az autó képességein felüli eredményeket szállított az elmúlt bő másfél évben, vagy megegyezik a Ferrarival. A pénz nem jelentett volna problémát számára (hogy mit gondol erről a finn menedzserpárosa, David és Steve Robertson, az más lapra tartozik), Kiminek sokkal fontosabb volt, hogy jövendőbeli csapatának elegendő pénze legyen a fejlesztésekre, ami garantálja a versenyautó folyamatos evolúcióját, ezen keresztül a győzelmeket.
„Nagyon örülök, hogy visszatérhetek Maranellóba, ahol három fantasztikus és nagyon sikeres évet töltöttem el. Alig várom, hogy újra egy Ferrarit vezethessek, és hogy újra találkozhassak sok-sok emberrel, akikkel nagyon szoros kapcsolatban voltam, illetve Fernandóval, akit remek versenyzőnek tartok, hogy együtt az érdemeinek megfelelő sikerekre vezessük a csapatot” – mondta Kimi, legalábbis a Ferrari sajtóközleménye szerint.
A nagy kérdés persze az, mit kezd Räikkönen egy olyan csapattal, amely negyedik éve egyik fő riválisára, Fernando Alonsóra építkezik. Mindannyian emlékszünk még a 2007-es szezon eseményeire, amikor Alonso – kétszeres világbajnokként – váratlanul kemény ellenfelet kapott az akkori újonc, Lewis Hamilton személyében a McLarennél, aminek egy év után sírás, vádaskodás, válás és keserű szájíz lett a vége. A spanyol köztudottan céltudatos, ha mindenkori csapattársa elnyomásáról van szó, ezért sokan tartanak tőle. Räikkönenben azonban emberére talált: a finnt a legkevésbé sem érdeklik az F1-re jellemző politikai játszmák, ő az, aki minden körülmények között képes higgadtan a feladatára koncentrálni.
Sir Jackie Stewart szerint „Räikkönen képes lesz kizökkenteni az egyensúlyából Alonsót”, ami nem könnyű feladat, de nem is lehetetlen. Segítheti ebben, hogy a 2007-2009 közötti időszakból ismeri a Ferrari-szerelők jelentős részét, nem mellékesen pedig bő egy évig együtt dolgozott a Lotusnál James Allisonnal, akit szeptember 1-jével neveztek ki a karosszériafejlesztő részleg vezetőjének Maranellóban.
Az is Kimi malmára hajthatja a vizet, hogy a viszonylag sikertelen nyár után hajszálrepedések keletkeztek a Ferrari és Alonso viszonyában. Fernando a Hungaroringen éles szavakkal kritizálta a Ferrarit az elmaradó, vagy rossz irányba tartó fejlesztések miatt, Belgiumban pedig az elmaradt győzelem fölött kesergett – pedig az F138 régóta nem volt olyan gyors, mint Spában, amikor a spanyol a kilencedik rajthelyről jött fel másodiknak. Az ilyen viselkedés demotiválhatja az egész csapatot, ami pedig tűzzel-vassal kerülendő a szezon hajrája, a legfontosabb futamok előtt. Ebből a szempontból Räikkönen szerződtetése egyfajta dacreakció volt a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo részéről, aki meg akarta mutatni, hogy ki az igazi főnök.
Egy biztos: az Alonso–Räikkönen kettős a maga 52 GP-győzelmével (32 Fernandónak, 20 Kiminek) a mezőny legerősebb pilótapárosa lesz 2014-ben. Óriási tapasztalatuk nagyon sokat számíthat a vadonatúj V6-os turbómotorok első szezonjában, és nem mellékesen, a Ferrari hosszú idő után megverheti a Red Bullt a konstruktőrök pontversenyében. Hogy Fernando és Kimi hány pontot „rabol el” egymástól, miközben a Red Bullnál Vettelnek aligha lesz ezzel gondja Ricciardóval az oldalán, az már más lapra tartozik.
Utolsó kommentek