Sebastian Vettelnek kellett volna megnyernie az idénynyitót Bahreinben, de egy besült gyújtógyertya megakadályozta a németet ebben. A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner erről is beszél az alábbi interjúban – meg arról, hogy fogalma sincs, mi okozta Webber kocsijának füstölését a futam elején…
Christian, nevezhetjük a Bahreini Nagydíjat ajándéknak, amit a Red Bull adott a Ferrarinak?
C.H.: Tudtommal nem. Fantasztikusan jó tempót mentünk a kvalifikáción, majd a versenyen is, egészen a 34. körig, amikor hirtelen erőt vesztett a motor. De ezzel a balszerencsével együtt is megmutattuk, hogy az autónk gyors, és a negyedik hely is igen értékes a bajnokság szempontjából. Végeredményben nagyon bosszantó, ami történt, de legalább megbizonyosodtunk afelől, hogy a sebességünkkel nincs gond. Erre építhetünk.
Mennyire vagy csalódott?
C.H.: Mindig bosszantó dolog, ha a pilótád kontroll alatt tartja a versenyt, kényelmesen őrzi a vezetést, aztán váratlanul egy problémával találja szemben magát. Mi lehet bosszantóbb ennél?
Sebastian [Vettel] a rajttól fogva könnyedén vezetet Alonso előtt, és a gyújtógyertya meghibásodása után is sikerült a negyedik helyre behoznia a kocsit. Mondhatjuk, hogy ő volt a mezőny legjobbja?
C.H.: Véleményem szerint igen. Hihetetlen dolgokat csinált. Olyan kanyarsebességeket ért el, amelyek meghazudtolják a gravitációt. Makulátlanul vezetett, a legkisebb hiba nélkül. Sebastian irányította a versenyt, olyannyira, hogy a harmadik kör után nem kellett többé az üzemanyagszinttel foglalkozni. Alonso három kört meghajtott, hogy utolérjen bennünket, de utána ismét visszaesett a gumik miatt. Ha lehetőség lett volna arra, hogy a 33. körben leintsék a versenyt, most ő [Vettel] lenne a győztes.
Ha nekem azt mondta volna a főnököm, hogy idén kizárólag a vb-cím elfogadható eredmény, most valószínűleg a körmömet rágnám. Te hogy vagy ezzel?
C.H.: Ó, még nagyon hosszú út áll előttünk Abu Dzabiig, és a negyedik helyért járó pontok így is igen értékesek. Szerencsére nem kiesésről beszélünk. Való igaz, hogy a győzelem nélkül távoztunk Bahreinből, de megtudtuk, hogy az autónk nagyon gyors, mindkét pilótánk pontszerzőként végzett, épp ezért sok okunk van arra, hogy optimisták legyünk.
Mi történt Markkal [Webber] az első körben? Az a sok füst netán a taktikai fegyvertár része volt?
C.H.: Ha-ha, erre még nem gondoltunk! Őszintén szólva, fogalmam sincs. Kérdezzék meg a Renault-t!
Szerintem mindenki visszatartott lélegzettel figyelt, mert azt gondoltuk, hogy a motorja robbant fel…
C.H.: Na igen, én is. Egy kicsit aggódtam azokban a percekben.
A tesztelések alatt minden csapat azt hangoztatta: várjunk Bahreinig, ottt majd kristályosodik az erősorrend. Ennek fényében történt valami Szahírban, ami meglepett? Helmut Marko úgy véli, hogy a Red Bull és a Ferrari képezi az élbolyt…
C.H.: Még mindig nagyon korai lenne konklúziókat levonni a helyzetből, és a következő hetek arról fognak szólni, hogy melyik csapat mennyire tudja előretolni az új fejlesztéseit. A mi kocsink gyors volt az elmúlt hétvégén – annyira, hogy képes lett volna megnyerni a futamot, de ez sajnos nem sikerült. Először ezt kell megemésztenünk.
A győzelem elmulasztásán túl tanultatok valamit a versenyből a stratégiára, illetve a gumikra vonatkozóan?
C.H.: Nagyon elégedettek voltunk az opcionális [szuperlágy – a szerk.] gumikkal. Sebastian az első körökben képes volt négy-öt másodperces előnyt kiautózni úgy, hogy közben szemmel tartotta az abroncsokat, csinált egy jó boxkiállást és könnyedén maga mögött tartotta Fernandót. Harminchárom körön keresztül minden tökéletesnek tűnt a győzelemhez.
Amikor a probléma jelentkezett, tudott tenni valamit a csapat, hogy segítsen Sebastiannak?
C.H.: Megpróbáltunk különféle [benzin-levegő] keverékekkel és [motor] beállításokkal segíteni neki, de egy ilyen jellegű hibánál ez nagyon nehéz feladat.
Négy világbajnok a rajtrácson, négy topcsapat és egy erős középmezőny – mindezektől az ember izgalmas versenyt várt volna. Mi hiányzott mégis a szabályváltoztatások után?
C.H.: Attól félek, hogy sok egykiállásos versenyünk lesz idén. Én erősen lobbiztam a két kiállásért [hogy kötelezővé tegyék a szabályalkotók – a szerk.], mert a versenyautók és az üzemanyag-szabályok jelenlegi állása mellett úgy vélem, még számos ilyen versenyt láthatunk.
Forrás: formula1.com
Utolsó kommentek