A Red Bull Racing fékrendszer-partnere, a Brembo nyilatkozatban cáfolta, hogy fékhiba okozta volna Sebastian Vettel kiesését a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíjon.
A 22 éves német már közel hat másodperccel vezetett az Albert parki versenyen, amikor az Ascari-kanyarnál nem tudta lelassítani a kocsiját, nyílegyenesen kivágtatott a pályáról és a kavicságy foglya maradt. A csapat vasárnapi sajtóközleményében az állt, hogy a bal első kerékkel volt probléma, amelyből sokan fékhibára asszociáltak. A Brembo szerint azonban nem az ő termékük okozta a kiesést.
„Vettel pályáról való letérését a 13-as kanyarban nem a Brembo által készített fékrendszer okozta, ellentétben néhány sajtótermékben megjelent tudósítással. A Red Bull Racing megerősítette, hogy Vettel annak következtében adta fel az Ausztrál Nagydíjat, hogy megszűnt a nyomatékleadás a bal első tengely és a kerék között. A verseny utáni vizsgálatok megerősítették, hogy a kerékanyát rendesen meghúzták a boxkiállás idején, továbbá a meghibásodás egyéb lehetséges okait [is feltárták]” – áll az olasz gyártó közleményében.
A Brembo adatai szerint a kérdéses kanyarban 300 km/órás sebességről kell 145-150 km/órára lassulniuk a kocsiknak, ami 89 méteres fékutat és 4,3 G-s negatív nehézségi gyorsulást (lassulást) jelent. Ez az egyik legmagasabb érték az egész versenynaptárban.
Az olasz cég a Red Bull mellett a Ferrari, a Renault és a Sauber csapatát látja el fékrendszerekkel a Formula-1-ben.
Utolsó kommentek