Az F-csatorna betiltásáról egyeztek meg vasárnap délelőtti megbeszélésükön a Formula-1-es csapatok vezetői. A betiltás 2011-től lép hatályba, vagyis ebben a szezonban még kiaknázhatóak az újfajta aerodinamikai szerkezetben rejlő előnyök.
Elsősorban biztonsági okok vezettek a megoldás betiltásához. A versenyzők ugyanis – mint a belső kamerás felvételeken kiválóan látszott – egyik kezükkel eltakarták a csatorna aktiválására szolgáló lyukat a cockpit oldalán, így csak fél kézzel kormányozhattak, ami nagy sebességnél nagyon veszélyes lehet. (A McLaren pilótái a bal térdüket használták a nyílás eltakarására.)
Az F-csatornát (F-duct) a McLaren titokban fejlesztette ki a télen. Azóta a Ferrari, a Williams és a Sauber is előállt már a saját, hasonló megoldásával. A Red Bull Racing és a Mercedes GP szintén folyamatosan tanulmányozza a rendszert, és a szezon folyamán valamikor ők is be fogják vetni. Barcelonában egyébként – érethetően – csak a McLaren csapata érvelt az F-csatorna megtartása mellett, de a többi FOTA-tag leszavazta őket.
„Ez egy nagyon okos találmány, le a kalappal a mérnökök előtt, akik kifejlesztették. De ha azt nézzük, hogy néhány megoldás a pengeélen táncolva működik, hogy a pilóta csak az ujjbegyeivel kormányoz – ahogy azt ezen a hétvégén is láthattuk – azt gondolom, hogy a dolog biztonsági oldalát is számításba kell vennünk” – jelentette ki Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
Nick Fry, a Mercedes ügyvezető igazgatója a versenysport és a közúti közlekedés közötti relevancia hiánya miatt tartja indokoltnak a megoldás betiltását. „Személyes véleményem szerint be kell tiltani minden olyan technológiát, ami az F1-en kívül nem releváns. Tudom, hogy ez csalódást okoz azoknak, akik kitalálták, de attól tartok, ehhez hozzá kell szokniuk, ahogy azt a duplafedeles diffúzor esetében is láttuk.”
Utolsó kommentek