Azt tudtuk, hogy a szuzukai körgyűrű nagy része - főleg az első szektorban található jobb-bal-jobb-bal kanyarsorozat - azoknak az autóknak fog kedvezni, amelyeknek a legjobb az aerodinamikai tapadásuk. Épp ezért nincs semmi meglepő abban, hogy a Japán Nagydíj első két szabadedzésén a Red Bull-Renault-k diktálták a tempót.
Miután délelőtt a legjobb időt futotta, Sebastian Vettel a délutáni szabadedzésen megtett második gyorskörével átvette a vezetést csapattársától, Mark Webbertől, és nem engedte ki a kezéből a tréning végéig. Vettel háromszor javította meg a legjobb idejét, és a 67. percben elért 1:32,465-ös köre azt jelenti, hogy már most 7 tizedmásodperccel jár a saját, tavalyi pole-ideje alatt! A német bombaformáját mutatja, hogy majdnem 4 tizedet adott a saját csapattársának, aki másodikként zárta a pénteki napot.
Lewis Hamilton a délelőtti edzésen csúnyán összetörte a McLaren-Mercedest, amikor elfékezte magát a Degner-kanyarnál. A szerelők lázasan dolgoztak a kocsin, hogy menetkész állapotba hozzák a második tréningre, de Hamilton csak az utolsó 9 percre tudott kijönni vele a pályára. Három kört tett meg, de a nagy forgalom miatt csak a 13. időt tudta autózni. Jenson Button a 6. legjobb időt érte el délután, egyes kanyarokban alulkormányzottságra panaszkodott.
A Ferrari délelőtt nem fért be a legjobb tízbe, de a második tréningen sokat javultak a vörös kocsik. A zsinórban harmadik győzelmére készülő Fernando Alonso a 4. időt autózta, másfél tizeddel verve Felipe Massát. A Ferrari az edzés utolsó 12 percében már a versenyre gyakorolt: Alonso és Massa egyaránt sok benzinnel és lágy gumikkal volt kint a pályán.
Kellemes meglepetés volt a Renault erős formajavulása. Robert Kubica a 3. legjobb időt érte el, de lemaradása ijesztően nagy, 0,735 másodperc Vettelhez képest. Vitalij Petrov délután szintén elkapta a fonalat, és 1:32,703-as körével megelőzte a régi formáját megvillantó Michael Schumachert.
A hétszeres világbajnokról olyan hírek keringtek, hogy a Mercedes ultimátumot adott neki: ha nem javulnak jelentősen az eredményei, 2011-ben felbontják az eredetileg 3 évre megkötött szerződését. Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója Szuzukában cáfolta ezeket a híreszteléseket, de bizonyára ez is stimulálta Schumachert, aki pénteken fölényesen verte Nico Rosberget. Egyébként Schumachernek is volt egy kicsúszása a Degner-kanyarban, de a német rutinosan megfékezte kitörni készülő kocsiját, így nem lett falnak ütközés a kavicságy-túrából.
Az újonc csapatok között megint Heikki Kovalainen (Lotus, 19.) volt a leggyorsabb, megelőzve Jarno Trullit. Érdekesség, hogy Lucas di Grassi (21.) virgines csapattársa, Timo Glock előtt végzett.
A meteorológusok szombaton egész napra kiadós esőt jósolnak, így könnyen megeshet, hogy ma láttuk az utolsó száraz edzéseket Szuzukában.
Japán Nagydíj, Szuzuka - a 2. szabadedzés eredménye:
1. VETTEL (D) Red Bull-Renault 1:31,465 (228,559 km/ h átlag)
2. WEBBER (AUS) Red Bull-Renault 1:31,860 (+0,395")
3. KUBICA (PL) Renault 1:32,200
4. ALONSO (SPA) Ferrari 1:32,362
5. MASSA (BRA) Ferrari 1:32,519
6. BUTTON (GB) McLaren-Mercedes 1:32,533
7. PETROV (RUS) Renault 1:32,703
8. SCHUMACHER (D) Mercedes 1:32,831
9. SUTIL (D) Force India-Mercedes 1:32,842
10. HÜLKENBERG (D) Williams-Cosworth 1:32,851
11. ROSBERG (D) Mercedes 1:32,880
12. KOBAJASI (JAP) Sauber-Ferrari 1:33,471
13. HAMILTON (GB) McLaren-Mercedes 1:33,481
14. BARRICHELLO (BRA) Williams-Cosworth 1:33,564
15. HEIDFELD (D) Sauber-Ferrari 1:33,697
16. BUEMI (CH) Toro Rosso-Ferrari 1:34,005
17. ALGUERSUARI (SPA) Toro Rosso-Ferrari 1:34,055
18. LIUZZI (ITA) Force India-Mercedes 1:34,310
19. KOVALAINEN (FIN) Lotus-Cosworth 1:36,095
20. TRULLI (ITA) Lotus-Cosworth 1:36,333
21. DI GRASSI (BRA) Virgin-Cosworth 1:36,630
22. GLOCK (D) Virgin-Cosworth 1:36,834
23. SENNA (BRA) Hispania-Cosworth 1:37,352
24. JAMAMOTO (JAP) Hispania-Cosworth 1:37,831
Utolsó kommentek