HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Felbomlik az F1-es csapatszövetség?

2011.10.17. 17:20 Real Simon says

Megkérdőjeleződött a Formula-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) értelme, miután Koreában a Red Bull és a Ferrari csapatvezetője is élesen kritizálta a szövetség tagjait, amiért képtelenek dűlőre jutni a költségvisszafogási egyezmény sarokpontjait illetően.


Christian Horner láthatóan nem teljesen elégedett a Martin Whitmarsh-vezette FOTA munkájával (Fotó: GEPA)


A Formula-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) legutóbb a Koreai Nagydíj helyszínén, Jeongamban ülésezett vasárnap reggel. Stefano Domenicali, a Ferrari első embere, illetve Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke csalódottan hagyta el a megbeszélést, miután nem közeledtek az álláspontok a 2012-től bevezetendő költségvisszafogási egyezményt (Resource Restriction Agreement, RRA) illetően.

Domenicali szerint a FOTA lehúzhatja a redőnyt, ha a következő meetingen, Abu Dzabiban sem sikerül dűlőre jutniuk ebben a sportág jövőjét is befolyásoló, kardinális kérdésben. 
 
Horner így nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek: "A FOTA egy fontos útelágazáshoz ért, ahol muszáj dönteni bizonyos kulcsfontosságú ügyekben - máskülönben egész egyszerűen abba kell hagynunk. A legfontosabb témák természetesen a Concorde-szerződés, az útirány, amerre ennek haladnia kell, és alapvetően az RRA. Ha mi a FOTA-n belül képtelenek vagyunk megegyezésre jutni, akkor mi értelme van az egész szervezetnek?"
 
A csapatszövetség elnöke, Martin Whitmarsh (McLaren) azonban igyekszik lehűteni a kedélyeket. Szerinte nincs komoly baj, mindenre megoldást fognak találni. "Nem tartok attól, hogy a FOTA bedőlne" - jelentette ki az Autosportnak. "A FOTA egy csapatokat összefogó szervezet, nem PR-gépezet, amelynek folyton nyilatkozatokat kellene kiadnia. A FOTA-nak inkább büszkének kellene lennie arra, amit eddig elért. Csak azokat a célokat érheti el, amelyeket a tagjai kitűznek, és úgy gondolom, még nagyon sok a tennivalónk, hogy valóban befolyásolni tudjuk a sportág jövőjét."
 
A feszültségek valódi forrása, hogy a többi istálló azzal vádolta meg a Red Bullt, hogy túllépte az idei szezonra elfogadott 300 millió eurós költekezési küszöböt, vagyis megsértette az RRA-t. A Red Bull határozottan tagadja ezt, és Mercedes GP-t, meg a Renault-t vádolja ugyanezzel. 
 
A FOTA 2008 végén alakult meg, Flavio Briatore (a Renault akkori főnöke) indítványozására, a Ferrari (Luca di Montezemolo), a McLaren (Ron Dennis) és a Red Bull támogatásával. 2009-ben és 2010-ben az összes istálló csatlakozott a szövetséghez, de a Hispania Racing Team a tavalyi Magyar Nagydíj előtt kilépett.
 
A FOTA fogadtatta el a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) az általános költségcsökkentési plafont, a KERS hibridrendszer bevezetését, a duplafedeles diffúzor betiltását, valamint az állítható hátsó szárny (DRS) bevezetését.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr373309688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása