Nico Rosberg és Lewis Hamilton révén kettős Mercedes-sikerrel zárult a Monacói Nagydíj első edzésnapja. Az Ezüstnyilak mögött a Ferrari pilótái, Alonso és Massa végeztek. Sebastian Vettel Red Bullja nem ment jól a szuperlágy gumikon, a vb-címvédő csak kilencedik lett csütörtökön. A titkos favoritnak tartott Kimi Räikkönen a hatodik idővel zárt, miközben csapattársa, Romain Grosjean a korlátnak csapta a Lotus-Renault orrát a Ste. Dévote-ban.
Nico Rosberg zsinórban harmadik pole-jának megszerzésére készül Monte-Carlóban (Minden fotó: Active Pictures/Jiri Krenek)
Nico Rosberg folytatta impresszív formáját: bahreini és barcelonai pole pozíciója után Monte-Carlóban is a leggyorsabbnak bizonyult. A Mercedes németje mindkét csütörtöki szabadedzést a legjobb idővel zárta, a második tréninget a csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Rosberg 1:14,759 perces körideje majdnem egy másodperccel erősebb, mint Jenson Button csütörtöki legjobb ideje volt 2012-ben.
„Rendkívül eredményes napot zártunk, sok kört (pontosan 46-ot – a szerk.) tettem meg és jól éreztem magam az autóban. Úgy látszik, hogy az egykörös tempónk megint rendben van, de a versenytempó javításán is sokat dolgoztunk ma. De a csütörtöki eredmények nem feltétlenül számítanak, mert a riválisaink is gyorsulni fognak, ahogy a pálya telítődik gumival” – nyilatkozta a Mercedes német villámembere.
Hamilton – részben a brit F1-es média nyomására – azt nyilatkozta, hogy ha sikerülne az első két hely valamelyikét megcsípnie a rajtrácson (ami hagyományosan a győzelem alapfeltétele Monacóban), „elég szélessé tudnám tenni a kocsimat, hogy utána ne tudjanak megelőzni”, vagyis, megnyerné a futamot. Lewis 3 tizedmésodperces hátránya azonban arra utal, hogy Rosberg valamit nagyon eltalált a beállításoknál, ezért tudja, hogy van még hova fejlődnie.
Alonso szerint szombatig nincs értelme kockáztatni Monacóban, de a 3. legjobb idő remek kezdésnek számít
„Délután hasznos munkát végeztünk a hosszú távú etapokon (Lewis mindenki másnál többet, 79 kört tett meg a nap folyamán) és különösen jók voltunk a a szuperlágy gumikon. De az egykörös tempón javítanom kell, részben az autó balanszán, részben magamtól. Az autó amúgy egyben van, pénteken kielemezzük a ma gyűjtött adatokat, hogy tovább tudjunk gyorsulni” – mondta Hamilton.
A Ferrari kettőse, Fernando Alonso és Felipe Massa végig nagyon hasonló időket autózott, bár Stefano Domenicali elmondása szerint kevés idő maradt a két gumikeverék összehasonlítására. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint a nyitónapon egy másodperc volt a különbség a két gumikeverék (a szuperlágy és a lágy) között Monacóban, ami azonban a pálya felgumizódásával fokozatosan csökkenni fog.
„Még várnunk kell, hogy kiderüljön a riválisaink valódi gyorsasága, szombatig ugyanis senki sem hozza ki a maximumot az autójából. A korlátok közelsége túlságosan nagy veszélyt jelent ahhoz, hogy bárki kockáztasson a szabadedzéseken. Monacóban arra sincs sok idő, hogy összehasonlítsuk a gumikeverékeket. Ma csak egyszer csináltunk ilyet, és nem tapasztaltunk semmi meglepőt: a szuperlágyak valamivel gyorsabbak és hamarabb kopnak el” – nyilatkozta a Spanyol Nagydíj győztese.
Noha számos támadás érte a Pirellit amiatt, hogy a szuperlágy gumik a szokásosnál is hamarabb le fognak rongyolódni a városi rulettpályán, a gumik állapota igazából nem okozott fejfájást. A SKY Sports kimutatása szerint a Mercedesek körideje húsz kör alatt csupán 2 másodperccel esett vissza, ami nem számít túl soknak – pláne, hogy a hírhedten gumizabáló AMG W04-esről beszélünk.
A tavalyi monacói győztes, Mark Webber az ötödik időt autózta csütörtök délután, megelőzve a Lotus kettősét, Kimi Räikkönent és Romain Grosjeant. A finn szokása szerint a versenyre koncentrált a szabadedzéseken, és a Lotus-Renault kiválóan vizsgázott, Kimivel mindenképp számolni kell vasárnap, a győzelemért folyó csatában. Grosjean is okozhat meglepetést, annak ellenére, hogy a „hazai futamán” új sisakfestéssel induló francia megcsípte a korlátot a Ste. Dévote kanyar kijáratánál a 11. körében és összetörte a Lotus bal elejét, ezért nem tudott versenyszimulációt futni.
Jenson Button biztató napot zárt, a nyolcadik időt regisztrálta a gyorsabb pályákon betegeskedő McLarennel – kis szerencsével akár egy dobogós eredmény is benne lehet a pakliban Monacóban. Sebastian Vettel nyitónapja azonban nem egészen úgy alakult, ahogy a világbajnok remélte. „Nagyot változtattunk az autón [a két tréning között – a szerk.] ezért elég sok időt veszítettünk a délutáni edzésből, ami semmi esetre sem ideális. Örültem volna, ha valamivel gyorsabbak vagyunk kevés benzinnel, még javítanunk kell a köridőkön. A szuperlágy gumin futott köreim kifejezetten gyengén sikerültek. Meg kell értenünk, miért nem sikerült javítanunk, ami pedig [a pálya felgumizódásából eredően] könnyen kellett volna, hogy menjen. Utána hosszú távú etapot futottam a lágy gumikon, ami már rendben volt” – értékelt Sebastian.
Az 1-es rajtszámú Red Bull mögött a Force India pilótái, Paul di Resta és Adrian Sutil végzett a délutáni tréningen, megelőzve Sergio Pérezt (McLaren-Mercedes) és Nico Hülkenberget (Sauber-Ferrari). A monacói pálya specialistája, Pastor Maldonado délelőtt még a 6. idővel jeleskedett, délután azonban csak egy tizedet tudott javítani az eredményén, emiatt a Williams pilótája visszaesett a 14. pozícióba.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
A 2. szabadedzés eredménye
versenyző |
csapat |
legjobb kör |
kül. |
kör | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Mercedes AMG |
1:14.759 |
46 |
|||
2 |
Mercedes AMG |
1:15.077 |
0.318” |
51 |
||
3 |
1:15.196 |
0.437” |
38 |
|||
4 |
1:15.278 |
0.519” |
39 |
|||
5 |
1:15.404 |
0.645” |
42 |
|||
6 |
1:15.511 |
0.752” |
39 |
|||
7 |
1:15.718 |
0.959” |
10 |
|||
8 |
1:15.959 |
1.200” |
40 |
|||
9 |
1:16.014 |
1.255” |
33 |
|||
10 |
1:16.046 |
1.287” |
43 |
|||
11 |
1:16.349 |
1.590” |
44 |
|||
12 |
1:16.434 |
1.675” |
41 |
|||
13 |
1:16.823 |
2.064” |
43 |
|||
14 |
1:16.857 |
2.098” |
41 |
|||
15 |
1:16.935 |
2.176” |
45 |
|||
16 |
1:17.145 |
2.386” |
38 |
|||
17 |
1:17.184 |
2.425” |
43 |
|||
18 |
1:17.264 |
2.505” |
47 |
|||
19 |
1:17.892 |
3.133” |
41 |
|||
20 |
1:18.212 |
3.453” |
44 |
|||
21 |
1:18.784 |
4.025” |
41 |
|||
22 |
1:19.031 |
4.272” |
31 |
Utolsó kommentek