HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

Gyors a Mercedes, félnek a riválisok Monte-Carlóban

2013.05.23. 21:07 Real Simon says

Nico Rosberg és Lewis Hamilton révén kettős Mercedes-sikerrel zárult a Monacói Nagydíj első edzésnapja. Az Ezüstnyilak mögött a Ferrari pilótái, Alonso és Massa végeztek. Sebastian Vettel Red Bullja nem ment jól a szuperlágy gumikon, a vb-címvédő csak kilencedik lett csütörtökön. A titkos favoritnak tartott Kimi Räikkönen a hatodik idővel zárt, miközben csapattársa, Romain Grosjean a korlátnak csapta a Lotus-Renault orrát a Ste. Dévote-ban.

GP06MCO_Rosberg FP2_600.jpgNico Rosberg zsinórban harmadik pole-jának megszerzésére készül Monte-Carlóban (Minden fotó: Active Pictures/Jiri Krenek)

Nico Rosberg folytatta impresszív formáját: bahreini és barcelonai pole pozíciója után Monte-Carlóban is a leggyorsabbnak bizonyult. A Mercedes németje mindkét csütörtöki szabadedzést a legjobb idővel zárta, a második tréninget a csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Rosberg 1:14,759 perces körideje majdnem egy másodperccel erősebb, mint Jenson Button csütörtöki legjobb ideje volt 2012-ben.

„Rendkívül eredményes napot zártunk, sok kört (pontosan 46-ot – a szerk.) tettem meg és jól éreztem magam az autóban. Úgy látszik, hogy az egykörös tempónk megint rendben van, de a versenytempó javításán is sokat dolgoztunk ma. De a csütörtöki eredmények nem feltétlenül számítanak, mert a riválisaink is gyorsulni fognak, ahogy a pálya telítődik gumival” – nyilatkozta a Mercedes német villámembere.

Hamilton – részben a brit F1-es média nyomására – azt nyilatkozta, hogy ha sikerülne az első két hely valamelyikét megcsípnie a rajtrácson (ami hagyományosan a győzelem alapfeltétele Monacóban), „elég szélessé tudnám tenni a kocsimat, hogy utána ne tudjanak megelőzni”, vagyis, megnyerné a futamot. Lewis 3 tizedmésodperces hátránya azonban arra utal, hogy Rosberg valamit nagyon eltalált a beállításoknál, ezért tudja, hogy van még hova fejlődnie.

F12013GP06MCO_ALONSO_600.jpgAlonso szerint szombatig nincs értelme kockáztatni Monacóban, de a 3. legjobb idő remek kezdésnek számít

„Délután hasznos munkát végeztünk a hosszú távú etapokon (Lewis mindenki másnál többet, 79 kört tett meg a nap folyamán) és különösen jók voltunk a a szuperlágy gumikon. De az egykörös tempón javítanom kell, részben az autó balanszán, részben magamtól. Az autó amúgy egyben van, pénteken kielemezzük a ma gyűjtött adatokat, hogy tovább tudjunk gyorsulni” – mondta Hamilton.

A Ferrari kettőse, Fernando Alonso és Felipe Massa végig nagyon hasonló időket autózott, bár Stefano Domenicali elmondása szerint kevés idő maradt a két gumikeverék összehasonlítására. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint a nyitónapon egy másodperc volt a különbség a két gumikeverék (a szuperlágy és a lágy) között Monacóban, ami azonban a pálya felgumizódásával fokozatosan csökkenni fog.

„Még várnunk kell, hogy kiderüljön a riválisaink valódi gyorsasága, szombatig ugyanis senki sem hozza ki a maximumot az autójából. A korlátok közelsége túlságosan nagy veszélyt jelent ahhoz, hogy bárki kockáztasson a szabadedzéseken. Monacóban arra sincs sok idő, hogy összehasonlítsuk a gumikeverékeket. Ma csak egyszer csináltunk ilyet, és nem tapasztaltunk semmi meglepőt: a szuperlágyak valamivel gyorsabbak és hamarabb kopnak el” – nyilatkozta a Spanyol Nagydíj győztese.

F12013GP06MCO_WEBBER_600.jpg

Noha számos támadás érte a Pirellit amiatt, hogy a szuperlágy gumik a szokásosnál is hamarabb le fognak rongyolódni a városi rulettpályán, a gumik állapota igazából nem okozott fejfájást. A SKY Sports kimutatása szerint a Mercedesek körideje húsz kör alatt csupán 2 másodperccel esett vissza, ami nem számít túl soknak – pláne, hogy a hírhedten gumizabáló AMG W04-esről beszélünk.

A tavalyi monacói győztes, Mark Webber az ötödik időt autózta csütörtök délután, megelőzve a Lotus kettősét, Kimi Räikkönent és Romain Grosjeant. A finn szokása szerint a versenyre koncentrált a szabadedzéseken, és a Lotus-Renault kiválóan vizsgázott, Kimivel mindenképp számolni kell vasárnap, a győzelemért folyó csatában. Grosjean is okozhat meglepetést, annak ellenére, hogy a „hazai futamán” új sisakfestéssel induló francia megcsípte a korlátot a Ste. Dévote kanyar kijáratánál a 11. körében és összetörte a Lotus bal elejét, ezért nem tudott versenyszimulációt futni.

Jenson Button biztató napot zárt, a nyolcadik időt regisztrálta a gyorsabb pályákon betegeskedő McLarennel – kis szerencsével akár egy dobogós eredmény is benne lehet a pakliban Monacóban. Sebastian Vettel nyitónapja azonban nem egészen úgy alakult, ahogy a világbajnok remélte. „Nagyot változtattunk az autón [a két tréning között – a szerk.] ezért elég sok időt veszítettünk a délutáni edzésből, ami semmi esetre sem ideális. Örültem volna, ha valamivel gyorsabbak vagyunk kevés benzinnel, még javítanunk kell a köridőkön. A szuperlágy gumin futott köreim kifejezetten gyengén sikerültek. Meg kell értenünk, miért nem sikerült javítanunk, ami pedig [a pálya felgumizódásából eredően] könnyen kellett volna, hogy menjen. Utána hosszú távú etapot futottam a lágy gumikon, ami már rendben volt” – értékelt Sebastian.

F12013GP06MCO_MALDONADO_600.jpg

Az 1-es rajtszámú Red Bull mögött a Force India pilótái, Paul di Resta és Adrian Sutil végzett a délutáni tréningen, megelőzve Sergio Pérezt (McLaren-Mercedes) és Nico Hülkenberget (Sauber-Ferrari). A monacói pálya specialistája, Pastor Maldonado délelőtt még a 6. idővel jeleskedett, délután azonban csak egy tizedet tudott javítani az eredményén, emiatt a Williams pilótája visszaesett a 14. pozícióba.

Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
A 2. szabadedzés eredménye

versenyző

csapat

legjobb kör

kül.

kör

1

Nico Rosberg

Mercedes AMG

1:14.759

46

2

Lewis Hamilton

Mercedes AMG

1:15.077

0.318”

51

3

Fernando Alonso

Ferrari

1:15.196

0.437”

38

4

Felipe Massa

Ferrari

1:15.278

0.519”

39

5

Mark Webber

Red Bull–Renault

1:15.404

0.645”

42

6

Kimi Räikkönen

Lotus–Renault

1:15.511

0.752”

39

7

Romain Grosjean

Lotus–Renault

1:15.718

0.959”

10

8

Jenson Button

McLaren–Mercedes

1:15.959

1.200”

40

9

Sebastian Vettel

Red Bull–Renault

1:16.014

1.255”

33

10

Paul di Resta

Force India–Mercedes

1:16.046

1.287”

43

11

Adrian Sutil

Force India–Mercedes

1:16.349

1.590”

44

12

Sergio Perez

McLaren–Mercedes

1:16.434

1.675”

41

13

Nico Hülkenberg

Sauber–Ferrari

1:16.823

2.064”

43

14

Pastor Maldonado

Williams–Renault

1:16.857

2.098”

41

15

Esteban Gutiérrez

Sauber–Ferrari

1:16.935

2.176”

45

16

Daniel Ricciardo

Toro Rosso–Ferrari

1:17.145

2.386”

38

17

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso–Ferrari

1:17.184

2.425”

43

18

Valtteri Bottas

Williams–Renault

1:17.264

2.505”

47

19

Jules Bianchi

Marussia–Cosworth

1:17.892

3.133”

41

20

Charles Pic

Caterham–Renault

1:18.212

3.453”

44

21

Max Chilton

Marussia–Cosworth

1:18.784

4.025”

41

22

G. van der Garde

Caterham–Renault

1:19.031

4.272”

31

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1cirkusz.blog.hu/api/trackback/id/tr925315176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása