HTML

Száguldó cirkusz blog

Utolsó kommentek

A Nap képe: al-Attiyah és Sainz a Dakar után

2011.01.16. 16:55 Real Simon says

A Nap képe: Carlos Sainz gratulál a DAKAR-ralit éppen megnyerő csapattársának, Nasszer al-Attiyahnak a Buenos Aires-i célban.

Al-Attiyah és Sainz viszonya már a tavalyi Dakaron sem volt felhőtlen, miután majdnem sikerült összetörniük egymást az egyik sivatagi szakaszon. A katari autós "barátságosan" megtolta Sainz hátsó lökhárítóját, miután a spanyol nem hagyta, hogy megelőzze a keskeny úton. Az idei versenyen, a 9. gyorsasági szakaszon al-Attiyah szintén kissé erőszakosan előzte meg Sainzot egy homokdűne tetején - megint majdnem ütközés lett a vége. Sainz a befutó után odament Nasszerhez és elmondta neki, mit gondol a veszélyes manőverről, mire a katari csak széttárta a karját. De a verseny végén Sainz megint bizonyította sportemberi nagyságát, amikor az elsők között gratulált csapattársának a győzelemhez.

Al-Attiyah akarta legjobban ezt a győzelmet, ezért ő érdemelte meg leginkább.

Szólj hozzá!

Címkék: carlos gratuláció győztes al attiyah sainz nasser dakar; dakar rali;

Räikkönen "Ice 1" néven indul a rali-vb-n

2011.01.14. 18:32 Real Simon says

Miután a Citroën nem kívánta tovább megtartani a Junior Team nevet, kénytelenek voltak új nevet kitalálni Kimi Räikkönen csapatának. Az új csapatnév a találó "ICE 1" lett.

A francia gyártó csak ezen a héten egyezett meg a 2007-es Formula-1-es világbajnokkal a WRC-program folytatásáról. Kimi a szezonnyitó Svéd-ralin egy vadonatúj Citroën DS3 WRC-t vezethet, hasonlóan a gyári csapatnál induló hétszeres világbajnok Sébastien Loeb-hez és csapattársához, Sébastien Ogier-hez.

Räikkönen csapattársa Petter Solberg lesz. A 2003-as világbajnok sem kívánja megtartani a tavaly használt Petter Solberg World Rally Team nevet. "A csapat elnevezését illetően még folynak a tárgyalások a Citroennel, de szinte biztos, hogy Mexikóban már új név alatt indulunk" - nyilatkozta Solberg menedzsere, Ken Rees az autosport.comnak.


A DS3 WRC-t tavaly május óta teszteli a francia gyár. Az eredmények nagyon biztatóak...

Szólj hozzá!

Lemondott az MNASZ nemrég megválasztott elnöke

2011.01.13. 17:55 Real Simon says

Áll a bál az MNASZ-ben. Válint Tibort a december 18-i közgyűlésen választották meg a szövetség elnökévé, de úgy tűnik, hogy a helyzete máris ellehetetlenült, ezért lemondásra kényszerül - értesült a Telesport.hu (MTI).

Mérlegelve a kialakult helyzetet, február 18-i hatállyal lemond posztjáról Válint Tibor, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke - tájékoztatta csütörtökön az MTI-t Faluvégi Péter főtitkár. A szervezet vezetője a működőképesség megőrzése érdekében jelölte ki ezt az időpontot.

Az már korábban eldőlt, hogy a MNASZ elnöksége egy újabb tag lemondásával több mint a felére csökkent, ezért az alapszabály értelmében a főtitkár rendkívüli közgyűlést hív össze. A tanácskozásra február 19-én kerül sor.

Mint arról az SzC_blog is beszámolt, Válint Tibort a december 18-i közgyűlésen választották meg, ezután azonban a nyolctagú vezérkarból hárman lemondtak, majd január 6-án elhunyt Németh Gábor általános alelnök, végül Záprel Zsolt távozott a testületből.

Válint lemondásával újabb esélyt kaphat ellenfele, Frank Tamás, aki a decemberi elnökválasztáson néhány szavazattal maradt alul.

Szólj hozzá!

Monacói F1-es pálya, mint úszó erőd

2011.01.13. 13:35 Real Simon says

Drága játékszer szupergazdagoknak: a monacói F1-es pálya ihlette annak a luxusjachtnak a tervezőit, amelyre most várják Roman Abramovics vételi ajánlatát. Nem csoda, mivel 665 millió angol fontot (kb. 220 milliárd forint) kérnek érte!



Amikor már azt hinnénk, hogy nem érhet több meglepetés a Formula-1 (meg a hozzá tartozó körítés) világából, akkor, csak úgy, derült égből jön egy ilyen arculcsapás. Egy luxusjacht, ami kívülről és belülről is úgy néz ki, mint a nagyhercegség Grand Prix versenypályája! Már a neve – ’Streets of Monaco’, azaz Monaco utcái – is mutatja, milyen vásárlói körre számít az angol tervezőiroda, a Yacht Island Design.

Az 500 láb hosszú, négyfedeles "csónakon" helyet kapott a Casino de Monte Carlo miniatűr mása, hasonlóan a Hotel de Parishoz, a Tabac Bárhoz, a Loews Hotelhez, vagy a Rascasse-kanyarhoz, ahol néhány éve Michael Schumacher alatt az edzésen rejtélyesen megállt a Ferrari (épp csak annyira, hogy útját állja a mögötte érkező, gyorskörön lévő vetélytársainak). A fedélzeten a napozórészleg mellett külön barbecue-sütő részleg is helyet kapott - nincs veszélyesebb vendég az éhes milliomosnál!



A fedélzeti teniszpálya, a helikopter-leszálló, az úszómedence és a jacuzzi ezen a szinten olyan szériatartozék, mint S-osztályos Mercedesben az aktív futómű. A Streets of Monaco külön dokkoló résszel is rendelkezik, hogy a fedélzetére érkező vendégek, üzletfelek hozzá tudják láncolni nyamvadt kis jachtjaikat. A luxuscirkáló legnagyobb különlegessége egy gokartpálya, amely a Monte-Carlo-i versenypálya pontos mása, még az alagutat is beleépítették!



A Streets of Monaco egyszerre tizenhat vendéget tud fogadni, 70 fős kiszolgáló-személyzettel. Ötszáz lábas hossza ugyan nyúlfarknyival (25 lábbal) elmarad a Chelsea FC szupergazdag tulajdonosa, Roman Abramovics Eclipse nevű jachtja mögött, de ha az orosz milliárdos megneszeli, hogy ennek saját gokartpályája is van, hanyatt-homlok rohanni fog a telefonjáért, meg az arany American Express kártyájáért.

Legalábbis ezt remélik a londoni Yacht Island Design-nál, ahol egyelőre tervezési fázisban van a Formula-1-es ihletésű szuperjacht. Alig várjuk a vízre bocsátását!


 

20 komment

Címkék: bulvár abramovics jacht yacht monte carlo; monaco; f1 es pálya; rascasse; loews; milliomos;

Brundle és Coulthard kommentálja az F1-et a BBC-n

2011.01.12. 10:49 Real Simon says

Két igazi szaktekintély, Martin Brundle és David Coulthard lesz az idei futamok kommentátora az angliai F1-es közvetítésekben. A német SKY televízió is megegyezett Bernie Ecclestone-nal arról, hogy 2011-ben full HD minőségben közvetítik a száguldó cirkusz eseményeit.

Néhány órával azután, hogy az eddigi vezető kommentátor, Jonathan Legard bejelentette kilépését, a BBC megerősítette, hogy eddigi szakértőjük, Martin Brundle veszi át a vezető kommentátori feladatokat. A közvetítések szakkommentátora David Coulthard lesz a stúdióban. A 13-szoros futamgyőztes skót eddig a felvezető műsorban segítette a stáb munkáját.

Az edzések alatti és versenyek előtti beszélgetéseket várhatóan továbbra is David Croft moderálja a BBC-n, az azonban egyelőre kérdéses, lesz-e helye a teamben Eddie Jordannek. A korábbi csapatfőnököt sok nézői kritika érte néha felszínes, nem odavaló megjegyzései és erős Schumacher-kritikái miatt.

Hosszú egyeztetés után megállapodott a Formula-1-es közvetítések jogáról a FOM-mal a német SKY televízió is. A száguldó cirkuszt Full HD minőségben közvetítő fizetős csatorna kommentátora továbbra is Jacques Schulz, szakkommentátora a korábbi F1-es pilóta, Marc Surer lesz.


David Coulthard és Martin Brundle, a BBC új "álompárosa"

5 komment

Címkék: bbc jordan schulz coulthard sky surer brundle fom legard

Új technikai igazgató a Force Indiánál

2011.01.10. 11:05 Real Simon says

Andy Green veszi át a technikai igazgatói pozíciót a Force India csapatánál. A változtatást az tette szükségessé, hogy Mike Gascoyne, a Lotus műszaki vezetője újabb embert "szipkázott el" az indiai gárdától.

Mike Gascoyne, az azóta visszavonult Gary Anderson, valamint a most "elszívott" Mark Smith korábban együtt dolgozott a Jordan-kocsik technikai bázisán. Smith 2002-től 2005-ig a Renault F1 Team főtervezőjeként funkcionált, szintén Gascoyne irányítása alatt. Ezek után nem meglepő, hogy a Rottweilernek becézett műszaki guru a Lotushoz is magával csábította a kiváló tervezőmérnököt.

Smith helyét mostantól Andy Green veszi át a Force Indiánál. Egy éven belül ő már a harmadik technikai igazgató a csapatnál: 2010 márciusában James Key állt át az erő világos oldalára, a Sauber-istállóhoz.

Hogy ki lesz Adrian Sutil csapattársa a Force Indiánál, az egyelőre kérdéses, de a hírek szerint az eddigi tesztpilóta, Paul di Resta kinevezése a legvalószínűbb.

Szólj hozzá!

Címkék: renault force india; mike gascoyne; technikai igazgató; mark smith; andy green; gary anderson; mérnök; váltás;

A nap képe - Dakar 2011

2011.01.10. 10:54 Real Simon says

A képen: Orlando Terranova-Filipe Palmeiro (ARG), X-raid BMW X3CC és a Dakar-szervezők helikoptere. Dakar-rali, 7. szakasz, 2010. január 9.

Szólj hozzá!

Címkék: x3 rally; bmw; dakar; terranova;

Csak februárban mutatkozik be az új McLaren

2011.01.09. 10:55 Real Simon says

Február 4-én mutatja be idei versenygépét, az MP4-26-ot a McLaren-Mercedes istálló. Ez azt jelenti, hogy a wokingiak egy átalakított 2010-es kocsival vesznek részt az új szezon első tesztelésén, Valenciában.

A McLaren MP4-26-ost várhatóan Berlinben fogják leleplezni. Ez azért meglepő, mert a korábbi hírek szerint a Mercedes-Benz (a csapatban korábban birtokolt 40%-os részesedés eladása után) idén teljesen kivonul a McLarenből. A korábbi hírekkel ellentétben valószínű, hogy marad a megszokott ezüst-magenta színezés a kocsikon.

Nem újdonság, hogy egy-egy csapat átmeneti autóval kezdi meg a szezon előtti tesztelést. Tavaly a Red Bull Racing kihagyta az első tesztet, hogy az RB6 aerodinamikai finomítására tudjon koncentrálni a csapat bázisán. Most a McLaren mellett a Force India is ezt a példát követi (a Force India 2008 óta a McLaren technológiai partnere): az indiai istálló csak a második menetpróbán, Jerez de la Fronterában tárja a nyilvánosság elé a VJM04-est.

1 komment

Caracasban parádézik a Williams

2011.01.07. 13:49 Real Simon says

Venezuela fővárosában, Caracasban tart utcai parádét februárban a Williams Formula-1-es csapat.

Nem nehéz kitalálni, hogy a grovei-i gárda ezzel kívánja köszönteni új szerzeményét, Pastor Maldonadót, meg a vele együtt érkező venezuelai szponzorokat.

Az utcai parádéra Caracas egyik külvárosában kerül sor február 14-én, pontosan egy hónappal a 2011-es versenyidény kezdete előtt. Az eseményen várhatóan megjelenik a közép-amerikai köztársaság elnöke, Hugo Chávez is, aki az elmúlt években sok politikai vihart kavart USA-ellenes kirohanásai miatt.

A bemutató központi helyszíne a Los Proceres szoborcsoport lesz, ami Venezuela egyik fő turistalátványossága. Maldonadót az elmúlt 3 évben a Venezuelai Turisztikai Hivatal támogatta a GP2-ben.

„Most, hogy hivatalosan is az AT&T Williams csapat pilótája lettem, ez az esemény remek alkalom lesz arra, hogy megköszönjem azoknak az embereknek a segítségét, akik eddig támogatták a pályafutásomat” – kommentálta a bejelentést Pastor Maldonado.


Egy ilyen 2010-es Williams FW32-vel parádézhat Maldonado februárban, Caracas utcáin

Szólj hozzá!

Címkék: caracas williams; újonc; pastor; maldonado; bemutató; venezuela; utcai parádé;

Ki volt 2010 legrosszabb F1-es pilótája?

2011.01.05. 15:32 Real Simon says

Az abu-dzabi finálé óta már mindenki kifejtette a véleményét, hogy szerinte Sebastian Vettel jogosan lett-e világbajnok, netán Fernando Alonso, Mark Webber, vagy éppen Lewis Hamilton érdemelte volna meg inkább a bajnoki koronát. 

Arról viszont nem esett szó, hogy ki volt az év lúzere? Vitalij Petrov, aki szerény számításaim szerint öt Renault R30-as kasztnit zúzott le a kezdő évadjában? Pedro de la Rosa, aki 14 versenyen csak egyszer szerzett pontot azzal a fenenagy rutinjával? Netán a nagy Ayrton kicsi unokaöccse, Bruno Senna, aki egy szezonnyi vergődés után kikapott Christian Klientől a hosszú kihagyás után visszatérő osztrák első időmérő edzésén?

2010 lúzerei az F1-ben (szubjektív lista - bővíthető!)

- Vitalij Petrov (RUS) Renault
- Pedro de la Rosa (SPA) Sauber
- Vitantonio Liuzzi (ITA) Force India
- Jarno Trulli (ITA) Lotus
- Heikki Hovalainen (FIN) Lotus
- Bruno Senna (BRA) Hispania
- Karun Chandhok (IND) Hispania
- Jamamoto Szakon (JAP) hispania
- Lucas di Grassi (BRA) Virgin
- Timo Glock (D) Virgin

Ha van véleményed, tudasd mindenkivel! Szavazatodat várjuk a cikk alá kommentben, vagy a Facebookon!

11 komment

Talma várható fellépései 2011-ben

2011.01.04. 17:48 Real Simon says

Talmácsi Gábor ezen a héten kipróbálhatja a Pedercini Team Kawasaki Ninja ZX-10R típusú versenygépét Sepangban. Ha jó benyomást kelt a négynapos malajziai teszten, a magyar motoros jó eséllyel pályázik az olasz csapat által felkínált pozícióra. A helyért az ausztrál Andrew Pittel, illetve régi cseh riválisával, Lukas Pesekkel kell megküzdenie.

A Superbike világbajnokságban kétnaposak a versenyhétvégék: szombaton az edzéseket bonyolítják le, vasárnap pedig két futamot rendeznek, mindkettőn teljes értékű pontokat osztanak. A pole pozícióról a szombat délutáni Superpole dönt, amelyen a korábbi edzések legjobb 10 helyezettje vesz részt.

A 2011-es SBK világbajnokság versenynaptára:

1. február 26-27.   Phillip Island, Ausztrália
2. március 26-27.  Donington Park, Nagy-Britannia
3. április 16-17.    Assen, Hollandia
4. május 7-8.       Monza, Olaszország
5. május 29-30.    Miller Motorsports Park, USA
6. június 11-12.    Misano Adriatico, Olaszország
7. június 18-19.    Motorland Aragón, Spanyolország
8. július 30-31.     Silverstone, Nagy-Britannia
9. szept. 3-4.       Nürburgring, Németország
10. szept. 24-25.  Imola, Olaszország
11. október 1-2.    Magny-cours, Franciaország
12. október 15-16.  Portimao, Portugália

3 komment

Sutil és di Resta a Force India idei pilótapárosa?

2011.01.03. 17:27 Real Simon says

Hiába bizonygatta Tonio Liuzzi, hogy érvényes szerződése van a csapattal, a Force India a jelek szerint már döntött: 2011-ben Adrian Sutil, illetve a DTM friss bajnoka, Paul di Resta szolgálataira számít. Liuzzit kétmillió dollárral kárpótolná a csapat.

Paul de Resta nemcsak DTM-bajnoki címével vívta ki Vijay Mallya (és az egész csapat) tiszteletét, hanem a nagydíjak pénteki napján elvégzett tesztpilótai munkájával is. A 24 esztendős skót - aki egyébként a kétszeres Indycar-bajnok Dario Franchitti unokaöccse - tavaly huszáros hajrával szerezte meg a Német Túraautó Bajnokság elsőségét, és mint a Mercedes kiemelt pilótája, valószínűleg a stuttgarti motorgyártó is sokkal szívesebben látta volna a Force Indiánál, mint a hullámzóan teljesítő Liuzzit.

A Force India egyelőre nem erősítette meg a svájci Blick értesüléseit, de az ismert pilótamenedzser, Willi Weber nyilatkozata alátámasztja a híreszteléseket. Weber szerint protezsáltja, a Williamstől távozni kényszerült Nico Hülkenberg lesz a Force India pénteki tesztpilótája 2011-ben. "Eredetileg a McLarenhez szerettem volna bejuttatni Nicót, de az ottani vezetés a csapaton belüli nyugalom megőrzése érdekében nem kívánta nyomás alá helyezni Jenson Buttont" - árulkodott Weber.

A Blick szerint Luzzi kétmillió dolláros fájdalomdíjra számíthat Vijay Mallyától. Ez azonban aligha enyhíti majd az olasz fájdalmát, akinek a Red Bulltól történt menesztése után ez a második alkalom, hogy útilaput kötnek a talpa alá. A 2004-es Formula-3000-es bajnok F1-es karrierjének ezzel alighanem befellegzett.

A Force India várhatóan még ezen a héten hivatalosan is bejelenti az idei pilótakettősét.

Paul di Resta (balra) 2010-ben már megismerhette a Force India működését. Ő lesz idén Adrian Sutil csapattársa?

Szólj hozzá!

A nap képe: Ferrari-váltás, 1975

2011.01.03. 14:44 Real Simon says

A nap képe - 1975. február 27.

A Ferrari "régi" versenyautója, a 312B (jobbra) és a Maranellóban nemrég elkészült, első bevetésére készülő 312T egymás mellett a kyalami depóban. Niki Lauda hatodik lett a 312B-vel az idénynyitó Argentin Nagydíjon, majd ötödik lett - csapattársa, Clay Regazzoni mögött - a Brazil GP-n.

A keresztbe beépített (transzverzális - innen a T jelzés) váltóval, valamint 12 hengeres boxermotorral felszerelt Ferrari 312T új sikerkorszakot nyitott meg a maranellói gárda történetében. Lauda 9 pole pozíciót öt GP-győzelmet aratott vele 1975-ben, míg Regazzoni Monzában nyert. A Ferrari hazájában Laudának a 3. hely is elég volt ahhoz, hogy megszerezze első világbajnoki címét.

(Az új kocsi mögött, sárga ingben Ermanno Cuoghi, Niki Lauda főszerelője látható)

 

Szólj hozzá!

2010 fénypontjai - Simon szubjektív szezonja

2010.12.26. 12:05 Real Simon says

Itt az év vége, amikor az ember számvetést szokott készíteni mindarról, ami január 1-je és december 31-e között történt vele. A 2010-es év számomra sok örömöt hozott, és néhány csalódást is, de szerencsére előbbiek abszolút túlsúlyban voltak.

Simon Listája a 2010-es év legjobb pillanatairól:

6. Találkoztam Carlos Sainzzal. A kétszeres ralivilágbajnok, négyszeres vb-ezüstérmes legenda szinte inkognitóban járkált a Hungaroringen, amíg ki nem szúrtam. Odamentem hozzá, bemutatkoztam és felismert (2008-ban, a Central Europe Rally előtt a Volkswagen gyári csapata Jutaspusztán tesztelt, akkor készítettem exkluzív interjút a "Matadorral"). Elbeszélgettünk, mit keres itt - a fiát jött megnézni a Formula-BMW futamon. Megkérdezte, hogy vagyok, megkérdeztem, mit keres itt, elmondta, majd megveregette a vállamat. Jó érzés volt.

5. Interjút készítettem két francia autós legendával: Henri Pescarolóval (aki háromszor nyert Le Mans-ban) és Jean-Louis Schlesserrel, aki saját építésű buggy-jával kétszer is leverte a gyári Mitsubishiket, Nissanokat a Dakar-ralin. Pescarolo legjobb mondata: "Hiába kérjük folyamatosan az ACO-tól, alakítsák úgy a szabályokat, hogy a benzinmotorosok ne szenvedjenek hátrányt, a Peugeot és az Audi túlságosan hatalmas ahhoz, hogy hallgassanak ránk." Schlesser legjobb dumája: "A Volkswagen még sosem nyert igazi sivatagi rallyt. Argentínában és Chilében versenyznek, ahol kijárt utak vannak, nem lehet eltévedni és esténként ötcsillagos szállodákban alszanak a versenyzők." 

4. Valóra vált az egyik régi, nagy álmom, amikor az AutóMagazin tudósítójaként ott lehettem a Le Mans-i 24 óráson. Ez a Versenyek Versenye - és ez nem túlzás. Amikor hajnali fél 2 táján hullafáradtan beszédülsz a tábori ágyba, majd 4 és fél órával később, némi alvás után felkelsz és látod, hogy ugyanazok a versenyautók izzó féktárcsákkal és motorokkal még mindig nyomják, ami a csövön kifér, rájössz, hogy ez az IGAZI autóverseny. A kitartás, a megbízhatóság, a férfiasság próbája és diadala. "Le Mans-t látni és meghalni" - kicsi benne a költői túlzás.

3. Interjút készítettem Sir Frank Williamsszel, méghozzá exkluzívat, egy az egyben.
A 25. Magyar Nagydíj előtt az Autó Magazin főszerkesztője valami igazán különleges anyagot akart. Végiggondoltam a dolgot és rájöttem: egyetlen csapatfőnök van, aki eddig mindegyik Magyar GP-n jelen volt, Frank Williams. Csak a verseny előtti csütörtök délután vált biztossá, hogy a 68 éves Sir Frank egyáltalán eljön Budapestre. Szombat délutánra kaptam időpontot a csapat motorhome-jában, de a GP3-as edzés, meg a Porsche Szuperkupa hangja annyira behallatszott, hogy "négy füllel" kellett figyelnem, hogy megértsem, mit mond Sir Frank a maga nehézkes, halk beszédével.

Elsőként a régi hungaroringi emlékeiről kérdeztem, mire így felelt: "Ó, hogyne. Emlkészem, először fél évvel azután jöttünk Budapestre, hogy kitörtem a nyakamat egy autóbalesetben". Így, kertelés nélkül, mosolyogva. Sir Frank végig ilyen maradt: közvetlen, kedves, humoros. Az interjú végén mosolyogva megjegyezte: "I am most impressed that you haven't even used your notes". Azaz: igen nagyra értékeli, hogy bele sem néztem a jegyzeteimbe (nem is tudtam volna, hiszen félig "átvetődve" az asztalon csak arra figyeltem, hogy megértsem, mit felel).

Ez volt a legnagyobb és legőszintébb elsimerés, amit eddigi pályafutásom alatt kaptam.

2. Találkoztam ifjúkori bálványommal, Nigel Mansell-lel. 1986-ban a Hungaroringen rabul ejtett a vezetési stílusa, azóta neki és csak neki drukkoltam, ha a pályán volt. Augusztus végén, a Hungaroringi 12 órás verseny előtt sikerült találkoznom vele, és minden újságírói profizmust levetkőzve átmentem rajongóba. Nigel meghívott egy teára, jól elbeszélgettünk, megköszönte (!) a szurkolást, majd később, a rajtrácson le is fotózkodtunk együtt. Életem egyik nagy álma vált valóra.

1. Egyedül megcsináltam a Száguldó cirkusz 2010-2011-et. Persze, többen is segítettek benne (amiért elsősorban a barátnőmnek szeretnék köszönetet mondani, aki tartotta bennem a lelket a legnehezebb időkben), de ez az első F1-es évkönyv, amely teljes egészében saját erőből, saját szerkesztésben készült, saját kiadásban jelent meg és került a terjesztőkhöz, a Relay és InMedio újságárusokhoz. Voltak bennfentesek és nagyokosok, akik legyintve azt mondták: "lehetetlen, hogy ez a könyv karácsonyra megjelenjen". Bebizonyítottam, hogy tévedtek - ennyi nekem elég...

4 komment

Akció: Totalcar DVD-t a Száguldó cirkuszhoz!

2010.12.23. 18:25 Real Simon says

A verseny sokkal izgalmasabb annál, mint ahogy a tévében látszik. Az igazi titkokat nem látni a fotelből - aki ezekre is kíváncsi, nem létezhet a Száguldó cirkusz 2010-2011 nélkül. Megújult formátumban, de a megszokott, színvonalas tartalommal, rengeteg érdekes háttér-információval, immár 11. alkalommal jelent meg Magyarország egyetlen Formula-1-es évkönyve. Ugye nem akar lemaradni róla?


Simon István - alias Szájmon - igazi beavatott. Helyszíni riportok és első kézből szerzett értesülések alapján, élvezetes stílusban adja vissza Sebastian Vettel és a Red Bull bajnoki szezonjának mind a 19 állomását, Fernando Alonso, Mark Webber, Lewis Hamilton és Jenson Button izgalmas csatáját a világbajnoki címért. Terítékre kerülnek a versenyek legizgalmasabb pillanatai és a Ferrari helycserés botránya – úgy, ahogy a tévéközvetítésben sosem láthatták.

A Red Bull, a Ferrari és a McLaren technikai újításai mellett fotósorozatban emlékezünk meg Rubens Barrichello 300. GP-jéről, és egy exkluzív interjú is helyet kapott a könyvben az utolsó csapatfőnöki évadját töltő Sir Frank Williamsszel.

Aki most a könyv honlapján keresztül rendeli meg 5990.- Ft-os bolti árért a Száguldó cirkuszt, az eredeti "10 éves a TOTALCAR" dupla DVD-t kap mellé ajándékba! Ugye, hogy kihagyhatatlan ajánlat?

 

9 komment

Boldog karácsonyt kíván az SzC_blog!

2010.12.23. 14:30 Real Simon says

Boldog Karácsonyt! 
Merry Christmas! 
Fröhliche Weihnachten! 
Buon Natale! 
Feliz Navidad!

 

Szólj hozzá!

Így nézünk ki 2011-ben

2010.12.23. 13:08 Real Simon says

FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP
- NEVEZÉSI LISTA A 2011-ES ÉVADRA (előzetes)

Red Bull Racing
1 – Sebastian VETTEL (D) RED BULL RACING
2 – Mark WEBBER (AUS) RED BULL RACING
Kocsi: Red Bull RB7

Vodafone McLaren Mercedes

3 – Jenson BUTTON (GB) VODAFONE McLAREN MERCEDES
4 – Lewis HAMILTON (GB) VODAFONE McLAREN MERCEDES
Kocsi: McLaren MP4-26 - Mercedes

Scuderia Ferrari Marlboro
5 – Fernando ALONSO (SPA) SCUDERIA FERRARI MARLBORO
6 – Felipe MASSA (BRA) SCUDERIA FERRARI MARLBORO
Kocsi: Ferrari F11

Mercedes GP Petronas
7 – Michael SCHUMACHER (D) MERCEDES GP PETRONAS
8 – Nico ROSBERG (D) MERCEDES GP PETRONAS
Kocsi: Mercedes GP W02

Lotus Renault F1 Team
9 – Robert KUBICA (PL) LOTUS RENAULT F1 TEAM
10 – Vitalij PETROV (RUS) LOTUS RENAULT F1 TEAM
Kocsi: Lotus R31 - Renault

Williams F1 Team
11 – Rubens BARRICHELLO (BRA) WILLIAMS COSWORTH
12 – Pastor MALDONADO (COL) WILLIAMS COSWORTH
Kocsi:Williams FW33 – Cosworth

Force India F1 Team

14 – ?
15 – ?
Kocsi: Force India VJM04 – Mercedes

Telmex Sauber F1 Team

16 – KOBAJASI Kamui (JAP) SAUBER FERRARI
17 – Sergio PÉREZ (MEX) SAUBER FERRARI
Kocsi: Sauber C30 – Ferrari

Scuderia Toro Rosso

18 – Sébastien BUEMI (CH) SCUDERIA TORO ROSSO
19 – Jaime ALGUERSUARI (SPA) SCUDERIA TORO ROSSO
Kocsi: Toro Rosso STR6 – Ferrari

1Malaysia Lotus Racing
20 – Jarno TRULLI (ITA) LOTUS F1 RACING
21 – Heikki KOVALAINEN (?) (FIN) LOTUS F1 RACING
Kocsi: Lotus T128 – Renault

Hispania HRT F1 Team*

22 – ?
23 – ?
Kocsi: HRT F111 – Cosworth

Marussia Virgin Racing

24 – Timo GLOCK (D) VIRGIN COSWORTH
25 – Jerome D’AMBROSIO (BEL) VIRGIN COSWORTH
Kocsi: Virgin VR-02 – Cosworth

* A Hispaniánáak sem a neve, sem a helye nem biztos a 2011-es szezonra

8 komment

Címkék: f1 fia formula 1; forma 1; nevezési lista; rajtlista; 2011; szezon;

Bernie Ecclestone karácsonyi üdvözlete

2010.12.21. 00:14 Real Simon says

Ritka csemegébe botlottam a minap az interneten!

Bernie Ecclestone ezzel a lappal kívánt boldog karácsonyt és "balhéktól mentes" újesztendőt a csapatoknak - 1984-ben! A képen Nelson Piquet Brabham-BMW Turbója látható, amely megnyerte abban az esztendőben a detroiti USA Nagydíjat és a Kanadai GP-t Montrealban. Jó kis retrós cucc!

 

2 komment

Címkék: brabham karácsony; bernie; ecclestone; f1; üdvözlet; foca; 1984; újév;

Válint Tibor lett az MNASZ új elnöke

2010.12.19. 13:34 Real Simon says

December 18-án, szombaton új vezetőket választottak a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség élére. Az elnöki pozícióért folyó versenyben Válint Tibor megelőzte az F1 Magyar Nagydíj lebonyolításáért felelős Frank Tamást.

Az elnökválasztást az tette szükségessé, hogy Ferjáncz Attila elnöki mandátuma lejárt. Az örökös magyar ralibajnokot az MNASZ tiszteletbeli elnökévé választotta meg szombaton a közgyűlés. A nemzeti szövetség új elnöke a Ferrari Challenge sorozatban versenyző Válint Tibor lett, aki 67:54-es szavazati aránnyal előzte meg Frank Tamást.

Változás történt a legnépszerűbb szakág, a rali vezetésében: Dudás „Kokó” Gyula helyére a szakmai körökön kívül kevésbé ismert Nattán György került. A tereprali-szakág vezetője a korábbi Dakar-résztvevő, Liszi László maradt. A gyorsasági szakágat a jövőben szintén egy versenyző, Gáspár István irányítja, míg az offroad-szakág (autókrossz és ralikrossz) vezetését Budai Ferenc vette át.

Az MNASZ közgyűlése dr. Németh Gábort általános alelnökké, Cselényi Balázst pedig sportszakmai alelnökké választotta meg. Az Ellenőrző Bizottság elnöke dr. Hajas Barnabás lett, a tagok Tarlós István és dr. Tóth István lettek.

Szólj hozzá!

Címkék: választás; mnasz; elnök; frank tamás; válint tibor

Megint Le Mans felé tart a McLaren

2010.12.17. 12:58 Real Simon says

Egy évvel ezelőtt mutatták be a McLaren új szupersportkocsiját, az MP4-12C-t, és a wokingi gárda máris versenyeztetni akarja. A brit CRS Racinggel együttműködve jövőre legalább négy McLaren 12C áll rajthoz az FIA európai GT3-as sorozatában. A cél (most még burkoltan): Le Mans.

Tizenhárom évvel a McLaren utolsó Le Mans-i szereplése után a brit márka 2011-ben visszatér a GT-sportkocsik világába. A GT3-as előírások szerint átalakított MP4-12C sportkocsit a brit GT-bajnokságban eredményes CRS Racing veszi kezelésbe, de a gyáriak arra számítanak, hogy más csapatok is rendelnek a sajtóközlemény szerint "versenyképes áron" kínált prototípusból.

A McLaren 1995-ben első nekifutásra megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt az F1 GTR-rel (J.J. Lehto, Yannick Dalmas, Szekija Maszanori), a következő évben a 4., 5., 6., 8. és 9. helyen végeztek a BMW V12-es motorral felszerelt versenygépek. A hosszított változat 1997-ben második és harmadik helyet szerzett a kategóriájában, majd utolsó évében, 1998-ban negyedikként futott célba. Nyugdíjazása előtt a McLaren F1 GTR egészen 2002-ig eredményesen versenyzett a brit GT-bajnokságban.

„A versenyzés a vérünkben van, így természetes számunkra, hogy egy GT3-as versenyverziót is kifejlesszünk a 12C utcai sportkocsiból. A McLaren versenytörténete legendás, amiben a GT-versenyzés is fontos szerepet töltött be. Ezt a szép hagyományt kívánjuk folytatni a mostani GT3-as programmal, valamint a további sportkocsi-projektekkel a jövőben” – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes F1-es istálló vezetője. „A 12C kialakítása, a forradalmian új, pehelysúlyú, egy darabból kialakított szénszálas karosszéria (MonoCell) garancia az egyszerű fenntarthatóságra és a nagy teljesítményre.”

Andrew Kirkaldy, a CRS Racing csapatfőnöke így nyilatkozott: „Ritka alkalom, hogy az ember egy olyan híres csapattal dolgozhat együtt, mint a McLaren. Célunk, hogy közös erővel a rajtrács legjobb GT-kocsiját fejlesszük ki. A McLaren mérnöki tapasztalatainak nincs párja ebben a sportban, és ez tükröződni fog a 12C GT3-ason is. A program egyik legfontosabb eleme a partnercsapatok kiszolgálása lesz, limitált darabszámú autókkal, versenyképes áron.”


 

 

Szólj hozzá!

Címkék: mclaren; le mans; gt3; sportkocsi; sportautó; gtr; 12c; crs racing

Száguldó cirkusz
süti beállítások módosítása
Mobil