Paul di Resta DTM-bajnok AMG Mercedes C-Klasséja, a stuttgarti Mercedes-múzeum bejárata előtt, a csillagos márka karácsonyi partija előtt (és alatt), 2010. december 16.
A nap képe: behavazott DTM Merci
2010.12.17. 08:36 Real Simon says
Szólj hozzá!
Címkék: karácsony mercedes; hó; dtm; paul di resta; amg; havas;
Liuzzi: 'Nincs veszélyben a helyem a Force Indiánál'
2010.12.15. 11:57 Real Simon says
Vitantonio Liuzzi nem aggódik az állása miatt. Az olasz szerint érvényes szerződése van a Force India csapatával 2011-re, ráadásul a kocsi miatt volt lassabb idén Adrian Sutilnál.
Tonio Liuzzi 2009 végén két évre írta alá a szerződését a Force Indiával, így papíron valóban hátra van még egy év a kontraktusból. Az olasz eredményei azonban idén sokkal elmaradtak a csapattársa, Adrian Sutil eredményeitől, ráadásul a neve nem szerepel a csapat által leadott (és az FIA által december elején közzétett) előzetes jövő évi rajtlistán.
Liuzzi ennek ellenére biztos abban, hogy helye lesz a csapatnál jövőre. „Valahányszor egy újabb versenyző neve felmerül a Force Indiával kapcsolatban, mindig az én helyemet kérdőjelezik meg. De tudom, hogy ez csak a média látásmódja, én ugyanis a magam részéről teljesen nyugodt vagyok” – mondta az olasz az Autosportnak.
„A csapatnál eddig senki sem mondott nekem semmit erről. Szerződésem van a jövő évre, én már ennek tudatában készülődöm. Biztonságban érzem magam, nemcsak azért, ami a kezemben van, hanem, mert a csapattal is jó a kapcsolatom. A helyzetem tiszta, minden más csak spekuláció” – fejtegette Liuzzi. „Hogy a nevem nincs rajta az FIA listáján, az nem sokat számít, mivel más pilóták, akik már aláírtak, sem szerepelnek rajta.”
Liuzzi burkoltan arra is célzott, hogy inkább Adrian Sutil szekérrúdja áll kifelé a csapattól. A németnek a Force India már nyár elején felajánlotta a szerződés-hosszabbítást, Adrian (és menedzsere) azonban úgy döntött, inkább kivárnak. Még mindig van esély, hogy a Lotus-Renault csapatánál köt ki, így elhárulhatnak az akadályok Paul di Resta leszerződtetése elől.
Szólj hozzá!
Címkék: hosszabbítás fia; force india; di resta; liuzzi; tonoi; sutil; adrian; szerződés;
Paris Hilton csapatot indít a motoros vébén
2010.12.14. 16:34 Real Simon says
Antonio Banderas kiszállt a Moto2-ből (Talmácsi Gábor nagy bánatára), helyette viszont érkezik egy másik híresség a MotoGP-sorozatba. Paris Hilton betársul a spanyol BQR csapathoz, amely a 125 köbcentis géposztályban áll rajthoz 2011-ben.
A nagyra törő terveket hétfőn jelentették be Madridban (Paris egyik kedvenc európai városában - alighanem innen az érdeklődés a csapat, meg a motorversenyzés iránt). A szőke celebritás tiszteletére a csapat új nevet is felvett: SuperMartxe VIP by Paris Hilton néven fognak indulni.
Sergio Gadea a projekt kedvéért visszalép egy géposztályt, jövőre a Moto2 helyett ismét a 125-ösök mezőnyében indul a spanyol gárdával. Csapattársa az újonc spanyol Maverick Vinales lesz, aki 2010-ben megnyerte hazája nemzeti bajnokságát és a 125 köbcentis Európa-bajnoki címet is.
Paris Hilton: üzletasszony és MotoGP csapattulajdonos. Ahogy azt kell...
Szólj hozzá!
Címkék: híresség bulvár; celeb; vip; motogp; paris hilton; gadea; talmácsi; banderas;hollywood;
Zárt kupéval tér vissza az Audi Le Mans-ba
2010.12.11. 20:25 Real Simon says
Tizenkét év után ismét zárt karosszériás prototípussal vág neki az Audi a Le Mans-i 24 órás viadalnak, illetve a versenyévadnak. Az R18 nevet viselő LMP1-es prototípust szombaton leplezték le Ingolstadtban.
Az R18 immár a negyedik típus a négykarikás német márka hosszú távú versenytörténetében. Európa leghíresebb autóversenyének meghódítása 1999-ben kezdődött az R8R-rel, ezt a nem túl sikeres típust 2000-től az R8-as váltotta fel. Az R8-as hat év alatt öt győzelmet aratott Le Mans-ban (2003-ban az R8 alapjaira épülő Bentley Speed-8 nyert), de a gyár már a turbódízel technológiára fókuszált. 2006-tól bevetette a nyitott karosszériás R10 TDI-t, amely 2006-tól zsinórban háromszor nyerte meg a viadalt, biztosítva Tom Kristensen rekordnak számító nyolcadik diadalát. Tavaly a továbbfejlesztett R15 TDI-vel próbálkoztak a németek, és először nem sikerült kapásból megnyerniük a nagy versenyt. Idén júniusban aztán feltették a pontot az i-re, a Rockenfeller, Bernhard, Dumas összeállítású trió elsőként szelte át a célvonalat.
A most bemutatott R18 érdekessége, hogy – tizenkét év után először, és a 2009-es győztes Peugeot példáját követve – zárt a karosszériája. „A jövőben még fontosabb szerepet kap a Le Mans-i versenyautók aerodinamikája, és egy zárt kasztnis kocsi ebben az értelemben előnyt jelent. Ezt a szélcsatornai adataink is megerősítették” – indokolta a változást Wolfgang Ullrich, az Audi motorsportfőnöke.
Azért is fontos a kocsi jó légellenállása, mert 2011-től új motorszabályok lépnek életbe: az eddigi 5,5 literről 3,7 literre csökkentették a motorok hengerűrtartalmát , a V10-es hengerelrendezést pedig hat hengerre mérsékelték. Az ingolstadtiak továbbra is a dízel technológiában látják a jövőt. „Felfogásunk szerint továbbra is a TDI a leghatékonyabb technológia Le Mans-ban” – jelentette ki a motorfejlesztés vezetője, Ulrich Baretzky a kocsi bemutatóján. Az Audi tudatosan ügyel arra is, hogy versenyautói minél több technikai rokonságot mutassanak az utcai modellekkel.
Szintén új fejlesztésű a hatfokozatú, hosszanti irányban beépített váltómű, amelyet a kisebb motorhoz optimalizáltak a mérnökök. Forradalminak számít az R18 LED-izzókból álló, 1-es számot formázó első fényszórója, amely különösen a verseny éjszakai szakasza során lesz fontos, és amelynek technológiáját szintén használják már az utcai modelleken.
Az R18 fejlesztése 2009 nyarán kezdődött el, az új, hathengeres turbódízel pedig idén augusztus óta forog a próbapadon. Az új modell novemberben esett át a tűzkeresztségen (Allan McNish próbálta ki a Lausitzringen), első éles bevetésére azonban csak 2011 májusában, a Spái hatórás versenyen kerül sor.
Az Audi R18 versenyprogramja (2011):
április 24. Le Mans, tesztnap (F)
május 8. Spa-Francorchamps (B) 6 órás
június 11-12. Le Mans (F) 24 órás
Jul 03 Imola (I) 6 órás
Sep 11 Silverstone (GB) 6 órás
Oct 01 Petit Le Mans, Road Atlanta (USA)
Nov 12 Csuhaj (CHN) 6 órás
Szólj hozzá! · 1 trackback
Címkék: ullrich le mans; prototípus; audi; r18; visszatérés; kristensen; mcnish; baretzky;
Vettelt, Alonsót és Webbert díjazták az FIA monacói gáláján
2010.12.11. 11:51 Real Simon says
December 10-én este, a Nemzetközi Automobil Szövetség monacói székházában kiosztották a 2010-es versenyévad világbajnokainak és bajnoki helyezettjeinek járó díjakat. A Formula-1 mellett a rali-világbajnokság (WRC), a túrakocsi-világbajnokság (WTCC), valamint a gokart- és tereprali-szakág bajnokait is díjazták.
Jean Todt FIA-elnöktől a Formula-1 világbajnokaként Sebastian Vettel vehette át az egyéni trófeát, míg a konstruktőrök világbajnoka, a Red Bull Racing nevében christian Horner csapatvezető vehette át a díszes serleget. A világbajnoki második helyért járó avantgárd trófeát Fernando Alonso (Ferrari) kapta, míg a harmadik helyért Mark Webbert (Red Bull Racing) díjazták.
A WRC-sorozat idei világbajnoka a francia Sébastien Loeb és navigátora, Daniel Elena lett, immár hetedik alkalommal A gyártók vb-címét a Citroen érdemelte ki. A túrakocsi-világbajnoki címet a francia Yvan Muller nyerte, a konstruktőröknél a Chevrolet lett a bajnok.
Az FIA idei díjátadó gálájáról az Eurosport december 12-én, pontban éjfélkor ad egyórás összefoglalót (vasárnapról hétfőre virradóra).
Sebastian Vettel átveszi a Formula-1 világbajnokának járó trófeát Jean Todt FIA-elnöktől
Sebastian Vettel, Jean Todt, Sébastien Loeb (minden fotó (c) FIA)
7 komment
Címkék: chevrolet citroen webber alonso vettel fia wrc gála wtcc loeb díjkiosztó díjátadás muller jean todt
Stratégiát vált a Red Bull 2011-ben
2010.12.10. 13:12 Real Simon says
Már az új szezon első tesztnapján, Valenciában bemutatja 2011-es versenyautóját, az RB7-et a Red Bull Racing. Erre maga a világbajnok, Sebastian Vettel utalt a Die Weltnek adott interjújában.
A bajnokcsapat idén csak a második teszten, Jerezben küldte először pályára az RB6-ot, mert Adrian Newey úgy látta, a kocsinak szüksége van még egy hétre a szélcsatornában. A technikai igazgatónak végül igaza lett – a Red Bull mindkét világbajnoki címet megnyerte 2010-ben –, ennek ellenére jövőre a lehető legtöbb időt szeretnének a pályán tölteni az RB7-essel.
„Pillanatnyilag úgy áll a helyzet, hogy az új autónk idejében elkészül” – erősítette meg Sebastian Vettel a Die Weltnek adott csütörtöki interjújában. „Az első tesztelést február első napjaira, Valenciába terveztük be. Onnantól fogva minden héten egy-két napot a tesztpályákon törtünk majd.”
A Red Bull idei szezonkezdése azt mutatta, hogy szükség lett volna arra a néhány elmulasztott napra is. Vettel kocsija műszaki hibája miatt vezető helyről adta fel a Bahreini és az Ausztrál Nagydíjat is.
Szólj hozzá!
Címkék: stratégia teszt; red bull; vettel; sebastian; tesztelés; valencia;
Újra lesz F1 Racing Magyarországon
2010.12.09. 15:52 Real Simon says
Több mint egy év szünet után újra indul a világ első számú Formula-1-es magazinja, az F1 Racing magyar kiadása - tudtuk meg lapterjesztői forrásokból.
Az igényes cikkeiről, belső információiról híres F1 Racing 2005 és 2009 novembere között jelent meg Magyarországon, azóta viszont - a futamrendező országok közül egyedüliként - nem volt magyar nyelvű változata a magazinnak.
A Száguldó cirkusz blog értesülései szerint az F1 Racing januártól lesz újra elérhető, a magazin megjelenési formájáról és a kiadóról azonban egyelőre nincs információnk.
9 komment
Címkék: újság f1; formula 1; f1 racing; magazin; magyar;
A nap képe: Nigel és Ayrton
2010.12.08. 21:57 Real Simon says
A nap képe 1991-ből:
A győztes, Nigel Mansell (Williams-Renault) a kocsiján fuvarozza vissza a boxba Ayrton Sennát, miután a brazil McLarenjéből kifogyott a benzin a Brit Nagydíj utolsó előtti körében.
Silverstone, 1991. július 14.
Szólj hozzá!
Címkék: silverstone mclaren; williams; a nap képe; mansell; nigel; senna; ayrton; brit nagydij;
Törött válla hátráltatta Webbert a bajnoki fináléban
2010.12.06. 19:15 Real Simon says
Az ausztrálok olyanok, mint a deszantosok: nem panaszkodnak, ha valami fáj. Mark Webber a napokban megjelent, a 2010-es versenyévadról szóló könyvében leplezte le először, miért esett vissza a teljesítménye a szezon utolsó futamain. Elrepedt a vállcsontja egy újabb bringás baleset során!
Webber az idény utolsó hat versenyén 63 pontot szerzett, míg csapattársa, Sebastian Vettel 105-öt. A szakemberek értetlenül álltak a mentálisan mindig erős ausztrál formahanyatlása előtt, aki nem volt képes versenyre kelni márkatársával a döntő versenyeken. Most kiderült, miért: Webber felborult egy mountain bike-kal a Japán GP előtti hétvégén és megrepedt a vállcsontja.
„Vasárnap reggel, a Japán Nagydíj előtt először pattantam fel egy mountain bike-ra a 2008-as tasmániai balesetem óta [amelyben Mark lábszárcsont- és kulcscsonttörést szenvedett, ezért a tavalyi évad első felében drótokkal a lábában, vállában versenyzett]. Egy jóbarátommal együtt tekertem, amikor a srác hirtelen felborult előttem, és már nem tudtam hova menni, átbucskáztam a kormányon” – írja Webber az Up Front – A Season to Remember című, a napokban megjelent könyvében.
„Úgynevezett sízőbalesetet szenvedtem, ami repedéseket jelentett a jobb vállamban. Szuzuka brutális pálya, ezért igazi áldásnak számított, hogy az esős időjárás pihenésre késztetett mindenkit szombaton. Ennek, meg a verseny előtt kapott injekciónak a segítségével egész jól sikerült teljesítenem azon a hétvégén” – írja Mark, aki Szuzukában, majd három héttel később, Interlagosban is másodikként ért célba Vettel mögött.
A csonton keletkezett hajszálrepedéseket nem lehetett hagyományos módon kezelni, ezért Webber csak a fizikoterapeutájának, Roger Cleary-nek, valamint az F1 hivatalos orvosának, Gary Hartstein professzornak mutatta meg a sérülését, de mnegkérte őket, hogy ne terjesszék a hírt. A Red Bull csapatánál senkinek sem említette, valószínűleg azért, nehogy emiatt hátrányos megkülönböztetés érje.
Webber sportszerűen leírja azt is, hogy a sérülés nem befolyásolta a teljesítményét a világbajnoki hajrában. De ha azt nézzük, hogy 14 pontos előnyt veszített el az utolsó három futamon, nem biztos, hogy ez a kijelentés teljesen helytálló...
1 komment
Címkék: bringa baleset; red bull; webber; mark; japán gp; suzuka; bukás; mountainbike;
Ferrarit tesztelhettek az olasz F3-as bajnokság legjobbjai
2010.12.04. 19:46 Real Simon says
Három olasz Formula-3-as reménység, Cesar Ramos, Stephane Richelmi és Andrea Caldarelli is kipróbálhatott egy F1-es Ferrarit pénteken Vallelungában. A 2008-as masinát a bajnokság első három helyezettje vezethette - ez volt a jutalmuk az idei jó szereplésért.
A Ferrari többségi tulajdonosa, a FIAT konszern 2008 óta minden szezon végén lehetőséget ad az olasz nemzeti F3-as bajnokság élmenőinek arra, hogy kipróbálhassák tudásukat egy Formula-1-es kocsiban is.
"Hihetetlen nagy élmény volt egy F1-es Ferrarival körözni a pályán, sokkal jobb érzés, mint amire számítottam" - ujjongott Cesar Ramos, az idei bajnok. "Megporóbáltam kiélvezni ezt a lehetőséget, amennyire csak lehetett. Egy nagy álmom vált valóra. A teszt során egy profi csapat segítségét élvezhettem, akik mindent megtettek, hogy otthon érezzem magam a kocsiban. Felejthetetlen élmény volt!"
Az olasz F3 bajnoki dobogósai a Ferrari F2008-at próbálhatták ki Vallelungában. Alsó képen az idei bajnok, Cesar Ramos (Fotó (c) Ferrari)
Szólj hozzá!
Címkék: teszt; f3 ferrari; tesztelés; vallelunga; f2008; ramos; richelmi; caldarelli;
A Sauber január 31-én bemutatózik
2010.12.04. 10:11 Real Simon says
Elsőként a Sauber F1 Team jelentette be 2011-es modelje bemutatkozásának időpontját.
A Sauber C30-at január utolsó napján leplezik le Valenciában, ahol a következő szezon első hivatalos Formula-1-es tesztelése kezdődik.
A svájci gárda két pilótája a japán Kamui Kobajasi, valamint a mexikói Sergio Pérez lesz.
Szólj hozzá!
Címkék: kobayashi f1; sauber; kobajasi; tesztelés; c30; bemutató; perez;
Buemi szerint állatul néz ki az új Toro Rosso!
2010.12.03. 17:19 Real Simon says
A hosszúra nyúlt F1-es szezon végén a legtöbb pilóta elvonult valahová, hogy kikapcsolja magát a mindennapi pörgésből. Néhány nyughatatlan fiatal – köztük Hamilton és legutóbb Buemi – azonban máris bement a gyárba, ahol a mérnökök gőzerővel dolgoznak a 2011-es modelleken.
Sébastien Buemi csütörtökön Faenzába látogatott, ahol a Toro Rosso csapat tagjai egy helyi pizzériában ünnepelte meg a számukra mérsékelten sikeres szezont (az STR a konstruktőr-vb 9. helyén végzett, 13 ponttal).
„Két vagy három nap pihenés után máris a munkán járt az eszem” – nyilatkozta Buemi a Speedweek magazinnak. „A hosszabb szabadságot az év végére terveztem, ezért inkább újra elkezdtem edzéseket. Milton Keynes-ben is jártam [a Red Bullnál], ahol kipróbáltam a szimulátort. Hasznos gyakorlat volt, még akkor is, ha nem a következő versenyre készültem fel, hanem egy másik programot futtattunk le rajta. Bahreinig még sok idő van” – mesélte a 22 éves svájci pilóta.
Buemi is „trükkösnek” nevezte a 2011-es versenyautók kezelhetőségét a jövőre visszatérő KERS-szel, meg az állítható hátsó szárnylapokkal, mint egy hete Hamilton, amikor a McLaren wokingi főhadiszállásán járt, hogy virtuálisan kipróbálja az MP4-26-ost. „Az első benyomásom szerint az STR6-os nagyon állatul néz ki! Nem mondhatok róla sokat, de ha igaz a mondás, hogy a szép kocsik gyorsak is egyben, akkor pozitívak az érzéseim.”
Visszatérve a faenzai lakomára, Buemi elárulta: „Abba az étterembe mentünk, ahova a srácok gyakran kijárnak ebédelni. Különleges pizzázós estét tartottunk, így ünnepeltük meg a szezon végét. A házigazdának egy hátsó légterelőt vittünk ajándékba, amelyet dedikáltam neki. Az úriembernek elképesztő mennyiségű F1-es relikviája van, a falak pedig tele vannak fényképekkel. Elképesztő hely!”
Aki Faenza felé jár (Imola és Forlí környékén), okvetlenül ugorjon be!
Toro Rosso STR5 (2010)
1 komment
Címkék: red bull toro rosso; str; buemi; sebastien; faenza; milton keynes;
A Williams megerősítette Maldonado érkezését
2010.12.01. 16:41 Real Simon says
Pastor Maldonado vezetheti a Williams "kettes számú" kocsiját a 2011-es Formula-1-es szezonban – vetett véget ma a régóta tartó találgatásoknak a grove-i istálló. A 25 éves venezuelai pilóta Nico Hülkenberget váltja fel a veterán Rubens Barrichello csapattársaként.
A „Tojásfejűnek” becézett Maldonado 1985. március 9-én született Maracay városában, Venezuelában (vagyis egy idős Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel). Apja és nagybátyja is versenyzett Venezuelában, így magától értetődőnek tűnt, hogy Pastor is a versenypályákon élje ki magát.
Hétéves korában kezdett gokartozni, és hamarosan hét nemzeti bajnoki címmel hívta fel magára a figyelmet. 2003-ban váltott formulaautókra. Három bajnoki cím és 30 futamgyőzelem után 2007-ben mutatkozhatott be a GP2-ben, amikor is megnyerte a monacói futamot. (Egy évvel korábban ugyanígy tett a Renault World Series futamán is.)
Pastor azóta – a fél 2008-as szezon kivételével, amelyet sérülés miatt kihagyni kényszerült – a GP2-ben élesítette oroszlánkörmeit, amelyet idény fölényesen megnyert. Monte-Carlóban második lett, majd zsinórban hat győzelmet aratott a szombati főversenyeken (Isztambul, Barcelona, Silverstone, Hockenheim, Hungaroring, Spa), így már három futammal a szezon vége előtt bebiztosította a GP2-es bajnoki címet.
Maldonado menedzserei már a szezon közepén felvették a kapcsolatot Frank Williams istállójával, amely 850 ezer euróért cserébe kétnapos tesztelésre adott lehetőséget a venezuelai tehetségnek. (A Hispania csapatával kötött különmegállapodás révén Maldonado volt az egyetlen versenyző, aki az abu-dzabi gumiteszt mind a négy napján részt vett.) A Williams-istálló ezután döntött úgy, hogy Maldonadót szerződteti Rubens Barrichello csapattársának a 2011-es szezonra.
Pastor eddigi sikerei mellett az is tagadhatatlan, hogy a venezuelai állami turisztikai hivataltól kapott támogatásnak is nagy szerepe volt az F1-es szerződés megkötésében. Ezzel a Williams lesz az első csapat, amely két latin-amerikai pilótát állít csatasorba a Theodore csapat 1983-as felállása óta (Johnny Cecotto, Roberto Guerrero).
„Pastorra először 2007-ben figyeltem fel, amikor mesterien vezetve nyert Monacóban” – dicsérte új szerzeményét Sir Frank Williams. „Azóta több alkalommal emlékeztetett minket megkérdőjelezhetetlen tehetségére a győzelmeivel, különösen az idei GP2-bajnokság során, amikor példa nélkül álló hat győzelmet aratott egymás után. Természetesen már az abu-dzabi gumitesztelés alatt megismertük őt, de nagyon várjuk már, hogy továbbfejlesszük a tehetségét. Remélem, sikeres szezont zárunk majd együtt 2011-ben.”
Szólj hozzá!
Címkék: venezuela f1; williams; bajnok; pastor; maldonado; frank; gp2; barrichello;
A nap képe: Massa és Liuzzi karambolja Japánban
2010.11.29. 22:11 Real Simon says
A nap képe: Felipe Massa (Ferrari), Vitantonio Liuzzi (Force India-Mercedes) és Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) ütközése a Japán GP első kanyarjában. Szuzuka, 2010. október 10.
Fotó (c) HochZwei
Szólj hozzá!
Címkék: baleset massa; ferrari; force india; japán gp; suzuka; szuzuka; liuzzi; alguersuari; toro rosso; karambol;
Paul di Resta a DTM 2010-es bajnoka!
2010.11.28. 10:37 Real Simon says
Kettős Mercedes-győzelemmel fejeződött be a DTM (Német Túraautó Bajnokság) utolsó fordulója Sanghajban. Az utcai pályán megtartott finálét Gary Paffett nyerte, a bajnoki cím a másodikként befutó Paul di Restáé (AMG Mercedes) lett.
Az idény 11. versenye előtt még hárman voltak esélyesek a bajnoki címre, mindannyian a Mercedes színeiben. A bajnokságot a szezon nagy részében vezető Bruno Spenglernek 66 pontja volt, Paul di Restának 63, míg a 2009-es fejlesztésű kocsival versenyző Gary Paffett (a McLaren F1-es tesztpilótája) 57 ponttal rendelkezett.
Míg azonban az edzéseken Di Resta és Paffett a két leggyorsabb embernek bizonyult (megszerezték az első rajtsort a csillagosoknak), a bajnoki éllovas Spenglernek sok problémája akadt a kocsijával. A kanadai megpróbálta kitolni a fékezési pontot az egyik kanyarnál, ami oda vezetett, hogy betonfalnak csapta és csúnyán összetörte a kocsiját, a szerelői alig tudták menetkész állapotba hozni a kvalifikációra. Spengler végül csak a 17. edzésidőt futotta meg, az utolsó rajtsorból vághatott neki a vasárnapi versenynek.
Maga a 49 körös verseny a két éllovas, Di Resta és Paffett csatáját hozta a győzelemért. Paffett később állt ki az első kerékcseréjére, mint skót vetélytársa, ezzel ki tudott autózni egy kis előnyt, ami elég volt ahhoz, hogy az első depózások után Di Resta elé álljon vissza. A futamgyőzelem kérdése ezzel el is dőlt: Paffett ez évi 3. diadalát aratta, míg Di Resta „kényelmesen” befutott másodiknak. Spengler gyengélkedése miatt az így megszerzett 8 pont bőven elég volt ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki címet, amire néhány futammal ezelőtt még esélytelennek tartották.
Paul di Resta a maga 24 évével a DTM-sorozat egyik legfiatalabb bajnoka. Nem lennénk meglepve, ha jövőre a Force Indiánál már nem csak tartalék- és tesztpilótaként, hanem rendes versenyzőként is számítanának a skótra, aki 2006-ban megverte Sebastian Vettelt a Formula-3 Euroszéria bajnoki címéért.
A DTM-bajnokság végeredménye (2010):
1. P. di Resta (GB) AMG Mercedes, 71 pont
2. G. Paffett (GB) Mercedes, 67 p.
3. B. Spengler (CDN) AMG Mercedes, 66 p.
4. T. Scheider (D) Abt Audi Sport, 53 p.
5. M. Ekström (SWE) Abt Audi Sportsline, 35 p.
6. J. Green (GB) AMG Mercedes, 32 p.
Szólj hozzá!
Címkék: amg dtm mercedes; mclaren; force india; di resta; paul; tesztpilóta; paffett; gary;
Bántalmazták és kirabolták Ecclestone-ékat
2010.11.26. 15:05 Real Simon says
Lesből támadó rablók ütlegelték és rabolták ki szerda este Bernie Ecclestone-t és élettársát, Fabiana Flosit London belvárosában – értesült a brit The Sun bulvárlap.
A Formula-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa és barátnője épp kijött a Formula One Holdings székhelyéül szolgáló Knightsbridge irodaházból késő este, amikor négy ismeretlen támadta meg. Rugdosni, ütlegelni kezdték a 80 éves F1-es nagyfőnököt, aki azonban nem sérült meg komolyabban. A nála 45 évvel fiatalabb Flosit nem bántották, de ékszereit és mindkettőjük értékes karóráját elvették, mintegy 200 000 font (kb. 66,2 millió forint) értékben.
Ecclestone-t egy nyugat-londoni kórházba vitték, ahol az orvosok látleletet vettek, majd még szerda éjszaka hazaengedték.
3 komment
Címkék: nagyfőnök bernie; formula 1; eclestone; fabiana; flosi; kirabolták; megtámadták; rablás; fom;
Sampont reklámoz Vettel, a 'hajasbaba'
2010.11.22. 11:12 Real Simon says
Máris érzékelheti friss Formula-1-es világbajnoki címe hatásait a bankszámláján Sebastian Vettel. Michael Schumacherhez hasonlóan a "heppenheimi hajasbaba" is sampont fog reklámozni.
A Red Bull Racing 23 éves pilótája megegyezett a világ egyik vezető kozmetikai vállalatával, a Procter&Gamble-lel arról, hogy az egyik, Magyarországon is népszerű hajsampont reklámozza - értesült a Bild. A német napilap úgy tudja, hogy Vettel - aki olyan szempontból is különleges az F1-es pilóták között, hogy nincs se menedzsere, se ügynöke; saját maga intézi a szerződéseit - több más multinacionális céggel is tárgyal szponzorációs ügyekben.
A P&G-vel kötött szerződés részletei egyelőre nem nyilvánosak (ahogy maga a szerződéskötés ténye sem), de vélhetően túlmutat a német versenyző és a Red Bull között érvényes, 2011 végén lejáró szerződésen.
Németország első világbajnoka, Michael Schumacher a konkurens L'Oreallal kötött szerződést: 1998 és 2002 között reklámozta a francia cég samponjait.
Szólj hozzá!
Címkék: reklám bulvár schumacher sebastian sampon vettel red bull világbajnok
Szülővárosa köszöntötte az új világbajnokot
2010.11.21. 18:06 Real Simon says
Egy héttel az Abu-dzabi Nagydíjon aratott világbajnoki diadala után mintegy 25 ezer lelkes szurkoló köszöntötte Sebastian Vettelt szülővárosában, Heppenheimben. A németországi kisvárost az ünnepi alkalomra "Vettelheimre" keresztelték át.
"Szóhoz sem tudok jutni, libabőrös vagyok" - mondta meghatottan a 23 éves Red Bull-pilóta, aki múlt vasárnap, Abu-Dzabiban az F1 történetének legfiatalabb bajnoka lett.
"Nagyon büszkék vagyunk rád. Mi heppenheimiek mind hittünk benned. Te vagy a város leghíresebb szülötte" - fogalmazott ünnepi beszédében Gerhard Herbert polgármester, aki hozzátette: hamarosan díszpolgári címet adományoznak Vettelnek.
A versenyző az elmúlt egy hetéről szólva elmondta: "Nagyon fárasztó volt, de egyben hihetetlenül szép is. Nehéz felfogni azt, ami történt, hiszen csak egy hétköznapi srác vagyok."
Vettel december 10-én, a Nemzetközi Automobil Szövetség gáláján veszi majd át a világbajnoknak járó trófeát. (MTI)
Szólj hozzá!
Címkék: német sebastian vettel díszpolgár világbajnok ünneplés heppenheim
Akárhogy is fáj, Norbi a király! - Michelisz szenzációs győzelme Makaóban
2010.11.21. 11:21 Real Simon says
Történelmi tettet vitt véghez a túrakocsi-világbajnoki sorozat (WTCC) idei utolsó versenyén Michelisz Norbert: a Zengő DENSION Team pilótája az első futamon ötödik lett, a második futamot pedig rajt-cél győzelemmel megnyerte, ezzel a magyar gyorsasági autósport legnagyobb sikerét aratta.
A 26 éves hímesházai (Baranya megye) srác szerényen, már-már megilletődötten ballagott ki a dobogóra, hogy átvegye a serleget élete eddigi legnagyobb győzelme után. A hatalmas babérkoszorú lecsúszott a lábához, mint egy úszógumi, amikor Norbi átvette a győztesnek járó kupát a makaói prefektustól, Mr. Cunhától. A dobogó mögött felvont magyar zászlót fordítva csíptették fel a helyére, a Himnusznak pedig csak a bevezető taktusait játszották le a derék francia versenyrendezők – de kit érdekel?! Zengő Zoltán csapatfőnök már rutinosan megmarkolta a győztes csapat vezetőjének járó babérkoszorút, és elégedetten, dacossággal vegyes magabiztossággal emelte a magasba a kupát. Szabó Ildiben, a Zengő Team sajtófelelősében az egész szezon feszültsége oldódott fel, amikor ezt kiabálta az Eurosport kamerái felé: „Megcsináltuk! Megcsináltuk! Szép volt, Norbi!”
Michelisz már az első futamon megszerzett pontjaival bebiztosította bajnoki címét a WTCC újoncai között, a második versenyen aratott magabiztos rajt-cél diadalával pedig megmutatta országnak-világnak, hogy ott van a helye a világ leggyorsabb túraautó-versenyzői között.
Michelisz idén már két rajtot rontott el (Marrakes, Zolder) a kuplung nem megfelelő felengedése miatt. Ezúttal kevesebb izgulnivalója volt, mivel a Chevrolet nagyágyúja, Alain Menu indult előle, a dán Kristian Poulsen pedig mellőle. De amikor Menu alatt lefulladt a Chevy, Michelisz valami ördögi reflexszel kerülte ki az álló Cruze-t, és a vezető Poulsen nyomába eredt. Nem telt bele egy fél kör, és Michelisz levadászta a dánt, ezzel átvette a vezetést, nyomában Gabriele Tarquinivel (SEAT) és Augusto Farfusszal (BMW). Norbi innentől fogva nem nézett hátra.
Egy hatalmas tömegbaleset miatt a piros zászlók is előkerültek, amikor az orosz Romanov BMW-je keresztbe állt a Police kanyarnál, tizenegy másik kocsit torlaszolva fel maga mögött. Piros zászlóval megállították a versenyt, amely 20 perces várakozás (a törmelék eltakarítása) után a rajtrácsról indulva folytatódott.
Michelisz leggyorsabb körökkel és szektoridőkkel kontrollálta a versenyt az élről. Mögötte Tarquini beállt a második helyre (ez a biztos világbajnoki ezüstöt jelentette az olasz számára, így nem sok értelme volt, hogy támadja Micheliszt), a SEAT rangidősét a visszaeső Farfus után Rob Huff támadta a Chevrolet-val. Farfus megütötte a BMW 320si hátulját az egyik gumibálánál, ezért a verseny második felét lógó lökhárítóval töltötte – csoda, hogy nem intették ki a pályáról technikai veszélyeztetés miatt!
Huff a végén mindent beleadott, hogy Tarquini elé kerüljön, azonban így sem jelentettek veszélyt az élen hibátlanul autózó magyar fiúra. Világbajnoki futamgyőzelmével Michelisz a magyar gyorsasági autósport legnagyobb sikerét érte el. Korábban Cserkúti „Öcsi” szerzett két dobogós helyezést 1987-ben, de azok Európa-bajnoki versenyek voltak. A szerény, szimpatikus, de mindenek felett gyors hímesházai fiatalember 104 pontot gyűjtött a szezon során, ezzel a világbajnoki pontverseny 9. helyén végzett. Hét ponttal előzte meg a BMW gyári támogatásával induló BTCC-menőt, Colin Turkingtont, és 38 pontot vert a második legjobb újoncra, a dán Michael Nykjaerre. Ez jó mulatság, férfimunka volt!
Csak remélni tudjuk, hogy a szponzorok is honorálni fogják a Zengő DENSION Team, illetve a kitűnő magyar autós erőfeszítéseit, és 2011-ben is lesz magyar csapat a WTCC mezőnyében. (2010. november 21. Fotó (c) Zengő Dension Team)
4 komment
Címkék: dension wtcc; zengő; michelisz; norbert; makaó; norbi; győzelem; újonc; bajnok;
Büntetése után Michelisz a 7. helyről indulhat Makaóban
2010.11.20. 12:10 Real Simon says
A pénteki balesetek miatt kétnaposra sikerült a túraautó-világbajnokság (WTCC) évadzáró időmérője Makaóban. Michelisz Norbert, a Zengő Dension Team versenyzője eddigi legjobb eredményét, a második helyet szerezte meg, azonban egy büntetés miatt csak a hetedik helyről indulhat vasárnap.
Forrás: www.zengodensionteam.com
Az időmérő pénteki, első szakaszának elején rögtön baleset történt a szűk utcai pályán: Tom Coronel a gumifalnak csapódva törte össze SEAT Leonját, ezért félbe kellett szakítani a kvalifikációt. A közel egyórás kényszerszünetet követően Robert Huff (Chevrolet), Alain Menu (Chevrolet), Michelisz Norbert sorrend alakult ki az élen.
A Zengő-Dension Team pilótája a világbajnok Yvan Mullert megelőzve, legjobb seatosként szerezte meg a harmadik helyet. Egy balesetet követően ismét félbeszakították az időmérő edzést, ezúttal azonban kevesebbet kellett várni az újraindításra.
Néhány perccel később a spanyol Hernández, majd a dán Poulsen törte össze a kocsiját, így hét perccel a Q1 vége előtt ismét piros zászlót lengettek a pályabírók. Az élen nem történt változás, továbbra is Huff, Menu, Michelisz maradt a sorrend.
Az újraindítás ezúttal sem tartott sokáig, arra azonban elég volt, hogy alaposan átalakuljon az első öt sorrendje. Muller állt az élre, őt Huff, Tiago Monteiro, Menu és a Michelisz követte, aki ezúttal is továbbjutott a kvalifikáció második szakaszába. A döntő etapot azonban a balesetek miatt elhúzódó idő okán másnap reggelre, helyi szombat reggel 9 órára tettek át a rendezők.
A 26 éves magyar autós a boxutcai szabályok megszegése (nem állt meg a mérlegelésre beszólító piros lámpánál) miatt öt rajthelyes büntetéssel kezdhette meg a Q2-t ma reggel. Norbi azonban szenzációs, precíz kört autózva a második legjobb időt érte el az időmérőn, megelőzve a kétszeres világbajnok Yvan Mullert, illetve a szintén chevys Alain Menut!
A pole pozíciót Robert Huff szerezte meg, Michelisz pedig a büntetés miatt a hetedik helyről indulhat a vasárnapi első futamon. Érdekesség, hogy a korábbiakban jól szereplő BMW-k közül csak Augusto Farfus és Andy Priaulx jutott be a Q2-be, de nekik is csak az ötödik és a nyolcadik helyet sikerült megszerezniük.
„Nem lesz egyszerű dolgom, mert veszélyes versenyre lehet számítani. Az a legfontosabb, hogy az első futamon a start után várható csetepatét túléljem, és egy jó rajthelyet megszerezve a második viadalon esélyem legyen a győzelemre” – összegzett Michelisz csapata honlapján, a zengodensionteam.com-on.
A vasárnapi futamokat (a 2010-es WTCC évad utolsó két versenyét) az Eurosport élőben közvetíti hajnali 04:45-től élőben, majd 15:15-től megismétli Figyelemmel kísérhetitek a futam eseményeit a www.twitter.com/zengodension website-on, vagy a zengodensionteam.com honlapon is.
Utolsó kommentek